familjehäng... ❥

Lördag! Vi hade nog hoppats att barnen skulle ta en lång sovmorgon med tanke på den sena kvällen igår... Men innan klockan 07:30 vaknade Elias. Jag gick in till honom och la mig i hans säng. Slog igång en film och sedan somnade jag om, hehe. Men strax efter 08:00 kom Mattias in med Edwin, så då var det bara att kliva upp! Pappan i familjen fick sova lite till. 

När hela familjen var vakna blev det gofrukost i köket. Det är typ bara på helgerna vi äter frukost där, annars är det soffan som gäller! 🙊

Bädda sängarna, göra sig iordning och klä på barnen. Idag blev det syskonmatchning med kläder som dom fick i julklapp. Så fina så! 

Vid 11-tiden kom mina föräldrar på besök. Bus, lek och fika! Sedan åkte pappa och Mattias till stan för att hämta hem våran bil som blivit lagad igen... Nästa gång den krånglar blir det en ny bil, börjar faktiskt få med mig Mattias också. Han som tidigare sagt blankt nej. Och då vet vi att det absolut inte blir någon Peugeot eller Saab. Hä ska va Volvo! 😜

Mamma var kvar här och lekte med grabbarna, så jag passade på att diska undan och vika tvätt. Sedan klädde vi på barnen och gick ut. 

Så skönt med friskluft. Elias klättrade i snöhögar och hade jättekul, men Edwin var väl lite surig för att han inte kunde göra som storebror! 🙊

Efter ett tag kom Mattias tillbaka med bilen. Vi stoppade in två trötta ungar och åkte mot Bobygda. Det var meningen att vi skulle hälsa på barnens farmor och farfar. Men så blev det ett sjukhusbesök för farfarn istället... Vi åkte ändå, för vi skulle hämta tillbaka våra pulkor som var där. Det blev en lugn stund i bilen! Både Elias och Edwin sov hela vägen dit, och halva vägen hem. En lagom powernap runt timmen. 

Ett snabbstopp på ica, sedan hemåt. Mattias köpte en bukett tulpaner utan att jag ens bad om det, puss! När vi kommit in åt vi en sen lunch, sedan stängde jag och Elias in oss i köket - baka! Eller ja, vi gjorde en blåbärspaj att smaska på efter middagen! 

Sedan blev det lugn lek på Elias rum, hela familjen låg på golvet och lekte med bilar. Mys! Vi lekte riktigt länge, enda tills det var dags att börja med middagen! 

Det fick bli snabbmat idag bara... Vi skulle ju egentligen ha ätit i Bobygda, så vi hade inget planerat. Makaroner och korv till Lördagsmiddag! Barnen jublade iallafall och åt riktigt bra. Vi kompenserade åtminstone med rivna morötter och kokta ärter så ungarna fick liiiite nyttigt i sig! 😂

Efter maten mumsade vi på blåbärspajen som faktiskt blev god. Sedan gick Mattias och Elias ut i mörkret. Pulka-time! Tur att vi har en upplyst pulkabacke här bakom huset... 👍

Jag och Edwin blev kvar här inne. Jag diskade undan medan lilleman rotade runt i köksskåpen. Gud vad jag längtar tills man slipper diska två gånger om dagen... Snart diskmaskin! ✊

Edwin hann även ta ett bad innan storgrabbarna kom in. Gosig pyjamaskille! 

Elias var alldeles rödblommig och frusen när han kom in, så han och jag tog en varm dusch tillsammans. Sedan hoppade även han i pyjamasen och vi alla myste ner oss i soffan! Edwin satt för en gångs skull helt stilla ett bra tag. Han lutade huvudet mot storebrorsan och kolla när han spelade spel på min telefon. Båda grabbarna verkade tycka att det var supermysigt... ❥

Vips var klockan 19:30 och en trött lillebror skulle sova. Ikväll gick det fort att somna! Elias blev vaken med oss ett tag till, lördagsmys. Vi poppade popcorn och kollade på teve! 👌

Nu sover båda barnen och vi vuxna har däckat i soffan... Tända ljus och lite teve, sedan blir det nog hopp i säng. En bra lördag har vi haft, hela familjen utan det minsta gnäll eller bråk. Hoppas på en lika bra morgondag! ❥







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0