ett nytt år är här... 🎉

Första dagen på detta nya år! Tänk, ett helt oskrivet kapitel väntar på oss... Det känns både spännande, skönt, fräscht och lite skrämmande. Det är som sagt en del pusselbitar som måste hamna på rätt plats snart. 

Nyårsaftonen var lugn och skön. Vi fick främmande tidigt och hann med att handla, slappa och laga middag innan kvällen kom. Edwin hade tur och fick övernatta hos sin mormor och morfar. Mattias hann även sätta upp "julklappen" till oss själva i sovrummet - en ny tv och en ny dvd. Skönt att kunna mysa i sängen framför en film! Om tillfälle ges vill säga! 🙈

Till middag åt vi sötpotatisgratäng, älgfilé, soyafilé, sallad, tzatziki och vitlöksbröd. Tråkigt nog så hade mina smaksinnen rubbats av förkylningen... Men det var gott det lilla jag kände. Och kul att få smaka ett vegetariskt alternativ till kött. Evelina är nämligen vegetarian, så hon introducerade soyafiléer som verkligen smakade över förväntan! Proppmätta blev vi, och fick vänta ett tag innan vi smaskade på efterrätten... Glass med granatäppelkärnor, enkelt men såå gott! 👌

Resten av kvällen var lugn, mysig och rolig. Sällskapsspel och lite gott att dricka. En bra kombo! Vips hade vi spelat/skrattat bort kvällen. Tolvslaget närmade sig... Precis innan vi skulle gå ut så kom min feber tillbaka. Usch och fy vilken frossa jag fick. När jag börjar närma mig 38,5 grader så blir jag verkligen dålig, så himla typiskt precis på nyårsafton. Men jag pallrade mig ut iallafall. Fick se lite raketer, skåla i bubbel och pussas! ✨

Sedan däckade jag i feberfrossa. Gick och la mig fullt påklädd... Tjocka sockor, långkofta, fleecefilt och täcke. Burr! Turligt nog så verkade sömnen göra susen. Jag var hyffsat pigg på morgonen och orkade kliva upp och röja undan lite här. 

När våra gäster också vaknade dukade vi upp gofrukost. Kaffe, juice, ägg, mackor, yoghurt, müsli och många olika pålägg. En bra start på dagen! 👌

Resten av dagen har vi bara tagit det lugnt... Tittat på tv, spelat lite mer spel, ätit ost & kex, vilat och lekt med våran älskade Edwin som kom hem mitt på dagen. Dessutom fick vi besök av Ebbe som kom hit och lekte med oss. Fast två små grabbar som båda är biltokiga är inte det bästa paret, haha. Det blev lite småfighter om bilarna kan jag säga. Gullungarna! 🙊

Vid 19-tiden tackade vi våra gäster för ett mysigt nyårsfirande. Edwin var supertrött och somnade på studs efter att dom hade åkt. Lilleman hade visst hållt sin mormor och morfar vakna någon timme inatt! 😘

Nu är kvällen här och jag har tagit en varm dusch och sedan däckat i soffan. Tack och lov så är allt undanröjt och diskat här, för det hade jag inte orkat nu. 
Febern börjar komma krypande igen... Hela kroppen värker och jag fryser så att jag skakar. Snor i överflöd, ont i halsen och feber på kvällarna/nätterna. Vad är det här? Jag har inte tid... Imorgon och på Lördag ska jag nämligen jobba, så jag hoppas att jag kan vila mig frisk nu! 🙈







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0