en trotsig unge... 🙈

MĂ„ndag och en ny vecka. Men jag Ă€r fortfarande rĂ€tt dagvill eftersom bĂ„de jag och Mattias har varit lĂ„nglediga. Det blir liksom helg hela veckan! 

Idag var det pappsens tur att fĂ„ sovmorgon, men jag hade tur att barnen som till 08-tiden. Dessutom sov Edwin hyffsat bra inatt, sĂ„ jag kĂ€nde mig ganska pigg. En mysmorgon med barnen... Kaffe och frukost framför en film. Ja, hĂ€r hemma Ă€r det tillĂ„tet att Ă€ta frukost framför teven om man vill. Mys!

Resten av förmiddagen lunkade pĂ„. MĂ„nga utbrott frĂ„n Edwins sida. Oj vad han kĂ€mpar med sina kĂ€nslor just nu... Vid minsta lilla motgĂ„ng sĂ„ kastar han grejer omkring sig och skriker det högsta skriket jag nĂ„gonsin hört. Han har Ă€ven börjat kasta grejer pĂ„ mig, som att det Ă€r mitt fel att han inte kunde blĂ€ddra i den dĂ€r boken typ. Unge! Jag mĂ€rker ocksĂ„ hur han försöker testa oss och gĂ„ över alla grĂ€nser. Han gör allt som han vet att inte fĂ„r, tittar pĂ„ oss innan han gör det och vill fĂ„ en reaktion. Lyssnar han nĂ€r vi sĂ€ger till dĂ„? NĂ€pp. Först skrattar han, sedan blir det krokodiltĂ„rar nĂ€r vi sĂ€tter stopp för honom. Inte lĂ€tt att vara liten... 🙈

Mitt pĂ„ dagen tog jag tillfĂ€llet i akt och smet hemifrĂ„n en stund. Ah, andas! En liten tripp till stan stod pĂ„ schemat. TĂ€nkte inhandla det sista inför det kommande 4-Ă„rskalaset. 

En vĂ€lbehövlig stund hemifrĂ„n blev det, om Ă€n dyr... Det skulle bĂ„de tankas och handlas. Plus lite kalasgrejer och dom sista presenterna. Men nu Ă€r det klart iallafall. Ja, förutom tĂ„rtan som ska betalas! Hej fattiga mĂ„nad... 😅

NĂ€r jag kom hem igen möttes jag av tvĂ„ glada smĂ„pojkar. Edwin hade nyss vaknat, och Elias hade haft en mysig stund med pappsen. Dom höll pĂ„ att göra lunch, sĂ„ jag skyndade mig att packa upp innan jag ocksĂ„ satte mig och mumsade pĂ„ potatismos och köttbullar. Gissar att Elias hade fĂ„tt önska lunch, haha! 🙊

NĂ€r vi alla var mĂ€tta och nöjda klĂ€dde vi pĂ„ oss och gick ut hela familjen. En skön promenad. Vi hade pulkan med oss och stannade vid varenda liten skotthög och Ă„kte. Kul tyckte storebror! Edwin satt i vagnen, varken glad eller sur. Skönt med friskluft tyckte vi iallafall. 

Vi var ute rĂ€tt lĂ€nge, och fick sedan för oss att promenera upp till mina förĂ€ldrar. Spontanbesök! 

Vi var frusna nĂ€r vi kom in, sĂ„ mamma kokade kaffe och dukade fram fika. Gott och mysigt! Barnen lekte och vi fick en lugn stund... Mattias gick hem ensam för att hĂ€mta bilen, sĂ„ slapp vi traska hemĂ„t i kylan och mörkret sen. 

Elias blev jĂ€tteledsen nĂ€r vi skulle Ă„ka hem. Man riktigt sĂ„g hur han kĂ€mpade för att hĂ„lla tĂ„rarna tillbaka, lillgubben. Men vi mĂ„sta ju hem och laga mat... Han hade velat sova dĂ€r, men mamma skulle jobba natt och pappa skulle ivĂ€g imorgon han ocksĂ„. Fast lite glad blev han iallafall nĂ€r han fick stanna dĂ€r och Ă€ta middag med dom och kvĂ€llsbada, medan vi andra Ă„kte hem. HejdĂ„ storebrorsan! 

VĂ€l hemma blev det bara kaos av allting. Edwin vĂ€grade Ă€ta. Han fick det största utbrott jag nĂ„gonsin varit med om med honom. Han bara skrek och grinade, vad Ă€n vi gjorde. Allt var fel, och han slog undan allt vi erbjöd honom. Fick Ă€ven en och annan leksak kastad pĂ„ mig. Han skrek tills han blev alldeles röd och utmattad. Lilla vĂ€n... Tillslut fick vi i honom en banan iallafall, fin middag. Jag och Mattias tappade helt lusten till att dra igĂ„ng och laga mat till oss sjĂ€lva, klockan var runt 17-tiden och vi kĂ€nde bara nÀÀ. Det blev ravioli, haha. 

Sedan diskade Mattias undan ett enormt diskberg medan jag badade Edwin. Lite gladare blev han. Fast det mĂ€rks att han kĂ€mpar med en utvecklingsfas nu, för mitt i skrattet kan han börja tokgrina! 😅

NĂ€r lilleman var nybadad och pyjamasgosig fick han mysa med pappsen innan lĂ€ggdags. Jag Ă„kte och hĂ€mtade Elias hos mina förĂ€ldrar. Även han var nybadad och satt i soffan och hade filmmys mittemellan "Sann och Tole". Han ville inte alls Ă„ka hem, men nĂ€r han fick ta med nĂ„n leksak hem gick det bra. NĂ„n dag nĂ€r det passar ska han fĂ„ sova över dĂ€r, sĂ„ roligt att han vill det. Lillgubben! 

NĂ€r vi kom hem hade Edwin precis somnat. Elias fick vara vaken en stund till, spela lite tv-spel med pappsen. Sedan lĂ€ste jag en ny bok för honom innan han somnade sött. Godnatt Ă€lsklingar! â„

KvĂ€llen har jag Ă€gnat Ă„t att slĂ„ in dom sista presenterna till Elias. Nu Ă€r det klart! Hoppas att vi fĂ„r en nöjd kille pĂ„ Söndag, trots att han precis har fĂ„tt ett berg med nya saker i julklapp! 😅

Just nu sitter jag i soffan med Mattias och Peter, han ska sova hĂ€r Ă€ven inatt. Vi kikar pĂ„ hockey, men snart blir det hopp i sĂ€ng! Trött trött trött... 🙈








Kommentarer
Carro

Åh, den hĂ€rliga trotsĂ„ldern. SĂ„Ă„ mysig, not! Tur den gĂ„r över, tills de Ă€r dags att komma igen :p
Han kanske börjar bli förkyld :/ sÄdÀr brukar vÄra bli dÄ.. Innan dom kunde tala om vad de var.. :(

2015-01-06 @ 05:09:48
URL: http://carroskottar.blogg.se


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0