en riktig hemmadag... ❄️

Måndag och en ny vecka. Även fast jag längtat efter vardag och rutiner så var jag otroligt trött när Edwin tyckte att det var morgon vid 07:30-tiden. Det som inte ens är tidigt egentligen?! Hoppas vi kommer in i ett vardags-flow snart... 

Vi började dagen med bajskalas. Bytte fem bajsblöjor på en kvart tror jag! Gissar på att det är all tårta som han fick smaka igår, hihi. Men annars var morgonen lugn och skön. Kaffe, frukost, barnprogram och myskläder. Härligt med en seg start och två koppar kaffe! 👌

Vips hade förmiddagen försvunnit och det var dags för Edwin att ta en tupplur. Han sov i två timmar, och jag passade på att göra något som legat över mig huuur länge som helst. En film på barnen. Jag har hundratals filmklipp enda från hösten 2013, så gissa om det är dags att klippa ihop?! Det blir nog två nya filmer till och med... Synd att det tar sån otroligt lång tid, men det är det värt. Så roligt att titta på! Jag hann klippa ihop fram till förlossningen med Edwin, sedan hörde jag hur en nyvaken lilleman ropade från sitt rum. Spara och fortsätta sen! 

Resten av dagen har vi bara myst inomhus. Vädret där ute har inte lockat ett dugg... Nu räcker det väl med snö? Jag har gått och tittat på buketten med tuplaner på köksbordet och faktiskt längtat lite till våren! 😁

Lek, bus, mys och tokerier om vart annat. Edwin har varit på bra humör nästan hela dagen, så medan han har lekt själv vissa stunder har jag hunnit med att tvätta/hänga/vika också. En bra inne-mysar-dag med andra ord... 

När pappsen kom hem åt vi mat. Ugnsfalukorv, verkligen en hit enligt Edwin! Oj vad han åt. Han har blivit duktig på att äta själv nu också, bara man hjälper till att lassa på mat på skeden. Mammas storkille! 

Efter maten kokade vi kaffe och sjönk ner i soffan en stund innan diskberget skulle besegras. Det fixade jag medan grabbarna lekte. Sedan fortsatte vi allihopa att busa och mysa tills det var läggdags för lilleman. Godnatt älskling! 

Sedan Edwin somnat har jag suttit vid datorn och fortsatt att klippa ihop filmen. Det tar tiiiiiiid... Men det blir bra, och jag längtar verkligen tills det är klart. Då släpper en sten från mitt hjärta. Så, kämpa kämpa! ✊






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0