en lugn veckostart... 👌

MĂ„ndag och en ny vecka! Jag vaknade upp med kĂ€nslan av att jag hade sovit i hundra Ă„r. Natten kĂ€ndes sĂ„ lĂ„ng, och jag sov verkligen djupt. Minns inte ens att Mattias hĂ€mtade Edwin vid 04-tiden och gjorde vĂ€lling, Ă€ven fast jag tydligen hade bytt blöja pĂ„ honom. I sömnen kanske? 🙊

Jag kĂ€nde mig iallafall riktigt utvilad nĂ€r jag vaknade av smĂ„ hĂ€nder i ansiktet och en blöt puss. Mammas lilla Ă€lskling, som hade sovit enda till 08:30 ungefĂ€r. HĂ€rlig start! 

Vi klev upp och kickade igĂ„ng dagen med kaffe och frukost. En mysig stund framför barnprogrammen! 👌

Sedan hade vi en fortsatt lugn förmiddag... Ja hela dagen för den delen. KĂ€nde för en lugn mĂ„ndag utan mĂ„sten! 

DĂ€remot sĂ„ fick jag för mig att försöka fota Edwin, sĂ„ vi kan byta ut hans bild pĂ„ tavellisten ovanför soffan. Det var lĂ€ttare sagt Ă€n gjort. Rent omöjligt faktiskt. Den ungen gör som han vill... Tillslut lyckades jag fĂ„ nĂ„gon bild som fick duga. Men han flinar inte pĂ„ bestĂ€llning, sĂ„ det blev ju mest surpluppsbilder. Fotade en bild med svart bakrgrund (eftersom alla andra tavlor ovanför soffan har svarta bakgrunder) och en med vit bakgrund. Typiskt att han flinade pĂ„ den vita, fĂ„r sĂ€tta den i en ram och ha nĂ„gon annanstans... Efter lite redigering sĂ„ framkallade jag lite bilder och nĂ„gon förstoring. Hoppas dom blir nĂ„gorlunda! 😅

Mitt pĂ„ dagen Ă„t vi lunch. Plock-ihop-lunch. Potatis, köttbullar, Ă€rtor och Ă€gg. Men lilleman Ă€lskade det och Ă„t för glatta livet. Han Ă€r inte som sin storebror pĂ„ den fronten inte... Enligt Elias sĂ„ kan man inte Ă€ta mer om man har rapat, haha! 😂

Efter lunchen somnade en trött kille, och mamman fick en lugn stund i soffan. Men det kĂ€ndes som att jag bara hann sĂ€tta mig innan Edwin ropade frĂ„n sitt rum. En kort tupplur! 

Eftermiddagen fortsatte i ett lugnt tempo... Lek med lillaman, soffmys, fruktstund och Ă€nnu mer lek. Vips var det dags att börja med middagen, vilket nĂ€stan Ă€r omöjligt nu. Edwin stĂ„r nedanför spisen hela tiden och skriker "smaka"! Sedan blir han arg dĂ„ mamman vĂ€grar bjuda pĂ„ rĂ„ köttfĂ€rs eller okokt pasta. Tillslut tröttnade han och sysselsatte sig med att tömma lĂ„dan med plastpĂ„sar över hela golvet! 🙊

Tillslut blev maten Àntligen klar, och lilleman fick sin efterlÀngtade portion. Mums med spagetti och köttfÀrssÄs! Han kunde inte vÀnta till pappsen kom hem, sÄ han Ät innan oss. Sedan fick han sitta och plocka i sig majs medan jag och Mattias Ät. Alla mÀtta och nöjda!

Efter maten blev det pappa-mys för Edwin, eller mest bus. SjĂ€lv röjde jag undan i köket, diskade och gick ut med sopsorteringen. 

Innan kvĂ€llen kom han vi leka, mysa framför teven och bada. Tjoho, det ligger nog pĂ„ Edwins topp-3-lista. Ett bad Ă€r aldrig fel enligt honom! Sedan hade vi en trött och gosig pyjamaskille som gick runt med nappen och snuttis i högsta hugg. 

Vid 19:30-tiden vinkade vi hejdĂ„ till pappsen som skulle Ă„ka och spela hockeybockey. Sedan blev det vĂ€lling och hopp i sĂ€ng för Edwin! Godnatt min skatt... â„

En ensam kvĂ€ll hĂ€r hemma för mig! En dusch, tĂ€nda ljus, kvĂ€llsfika och teve. Men snart blir det hopp i sĂ€ng Ă€ven för mig. Imorgon vĂ€ntar lite roligt för mamman! 👌







Kommentarer
Carro

Hahaha Ebba Àr likadan.
SÄ fort hon har rapat dÄ sÀger hon "Nu Àr jag mÀtt, nu vill jag inte ha mera".
Även fast hon kanske Ă€tit 5 tuggor. :p

2015-01-27 @ 11:04:03
URL: http://carroskottar.blogg.se


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0