en lugn söndag... ✨

Söndag och ännu en tidig morgon. Edwin verkar fatta att det är slut på jullovet nu. Fast jag hade gärna sovit en stund längre på mornarna eftersom lilleman krånglar så gott som varje natt... 

När vi klev upp hade redan pappsen och Peter åkt ut på isen för att fiska. Dom hade kokat kaffe, så det var bara att ta en kopp och mysa ner sig i soffan medan Edwin åt sin frukost framför teven. Morgonmys! 👌

När jag hade kvicknat till blev det påklädning och sängarna blev bäddade. Frågade Edwin om vi skulle dammsuga, och då springer han direkt till rummet där dammsugaren står. Alldeles lycklig och till sig. Någon som gillar när mamma dammsuger! 😂

Jag körde igenom alla rum, sedan fick lilleman dammsuga själv. Det gillar han! Då går han runt med slangen och pratar och ser så stolt ut. Mamma upp i dagen! ❥

Redan vid 11-tiden ville Edwin sova. Efter en portion gröt somnade han gott, och jag fick en lugn stund i soffan. Tittade faktiskt på en film, mitt på blanka dagen. Men jag blev helt såld på den filmen vi såg igår, så jag bara måsta se den igen. Jag älskar Adam Sandler (bästa skådisen!) och det här var verkligen en av hans bästa filmer tycker jag. Så ett tips, titta på Blended! 👍

Vid 13-tiden fick vi besök av mina föräldrar och mormor. Jag tog hem en tårta från jobbet igår, så jag bjöd på tårtkalas! Edwin sov fortfarande när dom kom, men vaknade ganska snart. Vilka lycka att upptäcka att sina tre favoriter var på besök! 😃

Innan fikat fick lilleman äta lunch, sedan mumsade vi på tårta och kaffe. Söndagslyx! 

Medan Edwin lekte och hade full uppmärksamhet passade jag på att smita ner i förrådet. Skulle kolla om vi hade något fodrat regnställ efter Elias i storlek 86 som lillebror kan ha på dagis. Jorå, ett par fodrade regnbyxor i den storleken hade vi kvar. Hela och fina! Så nu behöver vi bara köpa en jacka till. Hittade även lite fler saker som jag tog upp i storlek 86. Två jackor, ett fleeceställ, täckbyxor, två byxor, två tröjor och ett par gummistövlar. Har för mig att Elias hade dessa kläder när han var mycket äldre vad än Edwin är nu. Så lillebror är nog en rejälare bit, för till våren är det nog storlek 86 som gäller för honom! 🙈

När vi hade vinkar hejdå till vårt främmande så började jag med maten. Det fick bli enkelt och snabbt idag - köttbullar och makaroner, som vi åt när fiskegrabbarna kom hem. Men det var en gourmetmiddag enligt Edwin! 🙊

Efter maten diskade jag undan lite snabbt, sedan åkte vi till Strömsbruk för att hämta Elias! Vi stannade där ett bra tag. Lek, bus och kaffe! Trevligt och kul för barnen. Önskar att vi bodde närmare så att ungarna fick busa oftare, och att vi kunde hjälpas åt med vardagspusslet lite mer. Sen vore det ju roligt att kanske umgås bara vi vuxna någon gång?! Dricka lite gott, spela spel och bara vara... 😃

När vi skulle åka hemåt var Elias jätte-mammig. Lillgubben. Men efter en massa pussar kunde han följa med oss, och sen gick det bra. En kille som längtade till sin Blixtensäng här hemma! 

Dessutom hade han en lite försenad present att öppna, från min bror och Frida. En snygg Brynäströja! En mallig kille med lika tröja som Brynässpelarna har! ❤️

Kvällen rullade på... Kvällsfika, lek, airhockey-turnering, dusch och filmmys. Det blev ganska sent, men så blir det när båda barnen råkar somna på eftermiddagen! 🙈

Vid 21-tiden sa smågrabbarna godnatt och somnade. För oss vuxna blev det lite kvällsfika och teven. Men nu är det dags att sova känner jag... Ladda batterierna för en ny vecka! ✨








Kommentarer
Anonym

Jag håller med dig! Får hoppas att framtiden för ihop oss lite närmare. Jag har som mål innan Elias börjar skolan. Två år!
Såg att du behövde en fodrad galonjacka. Har en i 86 om den skulle passa. Grå/svart med stjärnor. Ni får den om ni vill ha den.

2015-01-19 @ 09:15:24
URL: http://johanna--ostlund.bloggplatsen.se
sara

Vi håller tummarna! Men gud vad snällt, vi lånar den gärna! Sedan får ni självklart tillbaka den om ni vill :) Super!

2015-01-19 @ 12:07:42
Johanna

Jag tar med den på söndag då 😊

2015-01-19 @ 12:18:37
URL: http://johanna--ostlund.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0