en lång fredag... 🙈

Fredag och morgon vid 08-tiden, en lagom tid enligt mamman. Men som vanligt har Edwin inte tid med något morgonmys i sängen, han vill bara upp upp upp! 

Kaffe, frukost och barnprogram. Sedan dom vanliga morgonbestyren... Bädda sängarna, påklädning och göra sig redo för dagen. 

Försökte leka lite med lilleman när vi var klara, men han var inte nöjd med min insats. Jag lekte med fel saker och gjorde tydligen fel hela tiden. Men inte fick jag bara titta på heller. En arg kille... Dumma mamma som inte förstår nånting! Inte lätt när man inte kan berätta hur man vill ha det. Tänk vad enkelt om han kunde säga "nej mamma, nu leker vi med bilar och inte med klossar. Du kör den blåa och jag den röda"... Man märker hur frustrerad han blir när ingen förstår vad han menar. Vilket oftast slutar i skrik och sura miner. Längtar verkligen till den dagen vi kan prata och förstå varandra. Och ibland önskar jag att han blev en liten bebis igen! 

Vid 11:30-tiden kom mamma/mormor hit. Hon skulle vara här någon timme medan jag var på jobbet, tills Mattias kom hem. En glad kille som fick busa med bästa mommen! 

Det kändes lite motigt att åka mot jobbet, det som var min största längtan igår?!?! Jag kom iväg iallafall, och intalade mig att det skulle bli skönt att få jobba och vara lite vuxen en stund.

Det blev en eftermiddag med full fart... Mycket fikafolk och massvis med disk. Ändå gick klockan i snigelfart. Trodde aldrig att vi skulle bli klara! Men jorå, tillslut fick vi börja städa och sedan åka hemåt. 

Väl hemma möttes jag av en glad kille som var mammig! Ja ni hörde rätt. Han ville kramas och gosa hur länge som helst. Min älskade lilla unge! Jag släppte allt jag hade i händerna och satt där på golvet med världens varmaste hjärta och gosade med min fina pojke. Dagens höjdpunkt. 

Mattias hade handlat och lagat gomiddag, fredagen till ära. Det bjöds på pulled turkey. Mums vad gott! 👌

Sedan diskade jag undan innan det blev lite kvällslek med busungen. Ja, inte hade han nå planer på att sova inte! Jag och Mattias fick turas om att duscha, sedan försökte vi natta honom i omgångar. Han var jättetrött, men vägrar att sova. Jag tror inte att han trivs i spjälsängen... Han ligger och toksparkar på spjälorna och har så svårt att slappna av. Men det känns för tidigt att ta fram växasängen. Han kan nog inte ta sig ur den utan att ramla än, och om han nu skulle lyckas så skulle han nog hitta på en massa bus på nätterna när han vaknar...  

Efter mycket om och men så somnade han vid 21-tiden. Och vi vuxna kunde hugga in på en seeeen efterrätt. Wrapsemla som jag tog hem från jobbet. Mums! Ja den var riktigt god, även om jag nog föredrar en vanlig semla. Det blir liksom så mycket grädde och mandelmassa när brödet är så tunnt. Men det var lättäten och absolut värd att testas! Det var nog inte sista gången jag åt en sådan... 😁

Snart blir det hopp i säng. Det väntas jobb imorgon också... Och ett jäkla skitväder? Hoppas det inte kommer allt för mycket snö! 🙈





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0