en himla slapp dag... 👌

Onsdag och morgon vid 07:30-tiden, efter en hyffsat bra natt. Det var ett tag sedan Edwin var vaken pĂ„ natten nu, peppar peppar! 🙈

Vi klev upp och gjorde kaffe/frukost. Mattias och Elias var redan pĂ„ jobbet/dagis. Sista dagen den hĂ€r veckan för honom dĂ€r, sedan fick jag min önskan uppfylld - att ha honom hemma pĂ„ torsdag och fredag! â„

NĂ€r sĂ€ngarna var bĂ€ddade, vi var pĂ„klĂ€dda och redo för dagen drog vi fram dammsugaren. En lycklig Edwin. Och mamman blev glad för rena golv! 👌

Vid 11-tiden fick lilleman lite gröt i magen, sedan klĂ€dde vi pĂ„ oss och gick ut. Förutom snön som flög i ansiktet pĂ„ oss sĂ„ var det skönt med friskluft. Vi promenerade hem till mamma/mormor! 

En mysig eftermiddag pĂ„ NorrvĂ€gen... Lilleman tog sin powernap dĂ€r, sĂ„ jag och mamma fick en lugn stund. Grötlunch, kaffe, fika och soffhĂ€ng. Sedan vaknade Edwin och det blev full fart med lek och bus igen! Hans gammelmormor kom Ă€ven dit en stund innan det var dags för oss att promenera hemĂ„t igen. 

Men innan vi gick in skyndade vi oss till Röda Korset innan dom stĂ€ngde. Det Ă€r ganska tomt pĂ„ grejer dĂ€r nu, men jag fyndade iallafall en fin ljuslykta i mĂ€ssing och en pĂ„se med minibilar till Elias. Nog för att jag Ă€r allergisk mot alla hans tusen smĂ„saker... Men det var fina bilar i miniatyr, och jag vet ju hur mycket han tycker om sĂ„nadĂ€r smĂ„grejer! 🙈

VĂ€l hemma igen var det dags att sĂ€tta fart med middagen. Idag blev det latmat deluxe... Man fick helt enkelt vĂ€lja pĂ„ pyttipanna med Ă€gg, eller blodpudding. Edwin kĂ€kade blodpudding för glatta livet, det gillade han verkligen! SjĂ€lv Ă€r jag varken förtjust i det ena eller det andra... Elias Ă„t lite frĂ„n bĂ„da matrĂ€tterna, sĂ„ ja, vi blev ju mĂ€tta idag ocksĂ„! 😂

Efter maten diskade jag undan medan grabbarna lekte. Elias hoppade i pyjamasen direkt nĂ€r han kom hem, haha. 

Vid 18-tiden tog Edwin ett bad med pappsen medan jag och Elias satt i köket och ritade/pysslade. Mysigt! Mitt i allt kom min moster pĂ„ besök ocksĂ„, hon var lite Edwin-och-Elias-sjuk! 🙊

Innan lĂ€ggdags blev det en dusch för Elias, han ville inte bada idag. Jag gjorde honom sĂ€llskap i duschen, sedan hopp i mysklĂ€derna! 

Efter lite kiwi-kvĂ€llsfika var det dags att hoppa i sĂ€ng för grabbarna. Vi nattade en varsin, och bĂ„da somnade runt 20-tiden. Godnatt Ă€lsklingarna! â„

VuxenkvĂ€llen har spenderats i soffan framför Arga Snickaren, kul att han Ă€r hos kĂ€ndisar nu. Jag som typ aldrig följer nĂ„got pĂ„ teve ska verkligen försöka följa det. Även Familjen Annorlunda som börjar imorgon! 😃

Snart Ă€r det dags att hoppa i sĂ€ng och ladda inför morgondagen - jag och barnen! TrĂ„kigt att vi inte har nĂ„gon bil, den skulle bli kvar över helgen pĂ„ verkstaden... SĂ„ vi fĂ„r vĂ€l roa oss bĂ€st vi kan hĂ€r hemma! 😅







Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0