en himla skön dag... ✨

Lördag och ännu en sovmorgon till mig. Ja, herregud vad jag sov och sov... Men jag antar att jag behövde det. Grabbarna väckte mig vid 10-tiden för att säga hejdå, dom skulle nämligen åka till Edwins mormor och morfar. En helt ensam dag utan måsten, det blir en sjuk mamma glad för. Vågar inte ens säga hur länge jag låg i sängen och slumrade! 🙈

Ja, jag har spenderat den mesta tiden i liggläge. Druckit kaffe och kikat på skidor. Precis det tempot jag hade önskat idag. Febern är iallafall borta verkar det som, och den värsta yrseln. Men snoret, tröttheten, halsontet och den värkande nacken påminner mig om att det är långt ifrån bra... 

På tidiga eftermiddagen fick jag lite energi från ingenstans. Eller jo, jag gissar att det var dagens tredje kopp kaffe och en alvedonkur som kickade igång mig. Lite ljus i tunneln!

Jag började lite smått att plocka bort julen här hemma. Lugnt och extremt långsamt, vilket inte är likt mig. Men när man måste vila mellan varven så går det inte fort... Julen försvann iallafall efter mycket om och men, det känns så himla skönt. Men jag kunde ju inte ge mig där. Så jag tog ett varv med dammsugaren också, sedan blev det soffläge ett tag. Det kändes som en rejäl överansträngning, så typiskt mig att inte kunna strunta i nånting när jag egentligen borde. 

Medan jag vilade i soffan för sjuttioelfte gången kom jag ju på att Mattias hade köpt en skurmopp. Han gjorde ju sönder den förra, men härom dagen överraskade han med en ny. Varför inte inviga den? Andas, kör igång. Sedan kändes det lika bra att köra all in... Rensade ur lite på barnens rum, dammade, städade toaletterna och slängde in en tvätt. Phew! Även om jag var helt slut efteråt så var känslan helt oslagbar. En hel dag till att sova, vila, dricka kaffe och städa i snigelfart. När hände det senast? 👌

Gissa om jag var nöjd när jag sedan sjönk ner i soffan för en em-tupplur? Rent och fint, och julen är borta. Det gjorde gott för mina sinnen! 

Senare på eftermiddagen kom resten av familjen hem. Mina efterlängtade grabbar! Jag kände mig rätt pigg efter all vila/sömn och orkade leka massor med Edwin. Mattias hade lyxat till det med hämtmat till middag! 

Vi singlade slant om vem som skulle åka till Ica och handla lite. Det blev jag. Men det var ganska skönt med lite friskluft också. Dessutom kunde jag ju smyga med mig en bukett blommor hem. Belöning för dagens slit... 👌

Kvällen har varit lugn och skön. Vi fick en liten snabb påhälsning av Emilia och Robin. Kaffe och lek med lilleman! Även Peter kom hit, han ska sova här eftersom det vankas fiske imorgon. Så vi hade alltså en skåning och en gotlänning här samtidigt, det är ju nästan som att lyssna på två helt olika språk! 🙊

Edwin somnade vid 20-tiden, och vi andra har nu sjunkit ner i soffan med lite lördagsgott. Får se om vi kikar på en film innan det är dags att sova. Min energi för dagen är totalt slut, så det blir en tidig kväll. Hoppas att jag vaknar upp någorlunda frisk imorgon! ✊ 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0