en himla lång dag... 🙈

Måndag, ny vecka och nya tag! Här hemma gjorde hälften av familjen morgon redan innan tuppen var vaken, det var storgrabbarna som begav sig till jobbet/dagis. Edwin och jag sov en liten stund till innan vi också gjorde morgon...

Kaffe, frukost och mys framför teven. Inget annorlunda med andra ord. Men efter ett tag är det ju dags att ta tag i dagen på allvar... Bädda sängarna, hoppa ur myskläderna och göra sig iordning. Vi hann precis bli klara innan vi fick besök. Hej Carro! 👋

Edwin blev som vanligt glad över lite besök. Lek och bus! Vi vuxna hann även skvallra en hel del. En lugn och trevlig förmiddag! 

Vid 11-tiden fick lilleman äta en portion gröt, sedan klädde vi på oss och gick ut. Ett besök på Röda Korset. Edwin fick gå själv bredvid oss hela vägen, snacka om nöjd kille. Skönt att få röra lite på sig och andas friskluft! 👌

På RK blev det några fynd faktiskt. Ett par fina överdragsbyxor till Elias som blir perfekt till våren, två stycken svarta sänglampor och äntligen en stor ram i 70x50! Jag har ju letat som en tok efter en svart ram till den nya fotopostern från Printasquare, men inte hittat nånstans förutom på Ikea. Den här ramen på Röda Korset var visserligen i ljus ek, men den var rejäl och med riktigt glas. Inte sådär smal och plastig som den vita ramen jag hade innan. Den kostade 50 kronor och jag tänkte att det var den väl värd. Sedan fick jag ett infall och googlade lite. Ramen var från Gallerix, och på deras hemsida kostade just den här ramen 399 kronor. Så ja, ett himla kap! Nu ska jag bara måla den svart, sedan är jag helnöjd. Tjoho! 😃

Resten av dagen har rullat på här hemma bara... Jag och lilleman har lekt, läst böcker, dansat och gjort lite nytta emellanåt. Plockat, donat, lagat middag, tvättat och tagit reda på en massa rena kläder. En lagom eftermiddag med lite av varje! 

Mattias och Elias blev sena idag, så jag och Edwin åt middag ensamma och sparde resten till storgrabbarna. Mums med mammas köttfärssås tyckte lilleman! Vi hann även bada och hoppa i pyjamasen innan pappsen och brorsan äntligen kom hem vid 19-tiden. Handlat hade dom gjort också, duktiga grabbar! 

Elias var helnöjd med sin dag. Allt hade gått bra på dagis, trots lite ledsna miner på morgonen. Men det var några nya fröknar där, så det var nog därför. Annars hade han haft roligt. Fast höjdpunkten på hela dagen var när han fick leka hos en kompis efter dagis! Mattias skulle göra ett el-jobb hos en gammal klasskompis, så Elias fick följa med direkt efter hämtningen. Det visade sig att han hade ett barn som gick på samma dagis som Elias, fast på andra avdelningen. Så Elias och lilltjejen kände ju redan varandra! Vilken fullträff. Dom hade haft superkul tillsammans. Fikat och lekt som bara den. Mattias sa att det var riktigt kul att se hur bra dom lekte tillsammans. Det blir liksom lite annorlunda hemma hos någon än på dagis då det är många barn med och leker/bestämmer/bråkar. Synd att vi inte känner någon väl med barn i samma ålder som Elias, för han var verkligen överlycklig över att ha fått leka hemma hos någon annan. Lillgubben! ❥

Det var ju redan kväll när Elias och Mattias kom hem - så det var bara att äta en sen middag, duscha, borsta tänderna och hoppa i pyjamasen. Men lite lek blev det med. Tompa var här och busade med grabbarna en stund, himla roligt. 

Mattias packade sin väska och åkte på match, dags för hockeybockey igen. Tom och Elias tittade på film medan jag nattade Edwin. En trött kille som somnade strax efter 20-tiden. Sedan hade jag lovat Elias att vi skulle titta på film från när han var liten, men efter fem sekunder så hade han somnat. Godnatt finaste killarna! 

Jag har haft en lugn ensamkväll i soffan. Lite kvällsfika och idrottsgalan på teven. Men nu är det dags att tacka för sig känner jag. Trött! Får se om jag orkar vara vaken tills Mattias kommer hem, tvivlar på det... 😜








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0