en helt okej dag... 😊

Torsdag... NĂ„, klev vi upp i bra tid idag nu dĂ„? Inte direkt. Edwin vaknade först vid 06:45-tiden, och jag tĂ€nkte att vi kaaanske skulle trotsa tröttheten och masa oss upp... Men sekunden senare sĂ„ somnade lilleman om, och det sĂ„g sĂ„ himla skönt ut. NĂ€sta gĂ„ng vi vaknade var klockan 09:00 och Elias ropade frĂ„n toaletten. Sovmorgon igen, ooops! 🙊

Elias och Edwin satte igĂ„ng och lekte pĂ„ en gĂ„ng medan vi vuxna gjorde iordning kaffe och frukost. En mysig morgon! 

Sedan rullade förmiddagen pĂ„ hĂ€r hemma bara. Lek varvat med nytta. BĂ€ddade sĂ€ngarna, plockade och donade. SlĂ€ngde Ă€ven in en maskin tvĂ€tt och vek en massa rena klĂ€der medan grabbarna hĂ€rjade pĂ„ Elias rum. DĂ€refter myste vi ner oss i soffan framför herrarnas skidor. SpĂ€nnande! Elias var faktiskt ganska intresserad och försökte förstĂ„, "vilket Ă€r vĂ„rat land? Är det vĂ„ra fĂ€rger? Vinner vĂ„rat lag? Är det BrynĂ€s vi hejar pĂ„?" Hihihi... 🙊

Mitt pĂ„ dagen fick lillebror ta en tupplur. Under tiden Ă„t Mattias och Elias lunch, och jag hĂ€ngde en monstertvĂ€tt. Fulla tvĂ€ttstĂ€llningen med hundratals strumpor och kalsonger! 😅

NĂ€r Edwin vaknade gjorde vi oss redo för att lĂ€mna hemmet. En del mĂ„sten att ta tag i... VĂ„ran bil ska lĂ€mnas in pĂ„ verkstad imorgon klockan 07:00, och sedan ombesiktigas innan vi fĂ„r körförbud. Men sĂ„ kom Mattias pĂ„ att han och Elias skulle sova i Bobygda inatt, sĂ„ det skulle ju bli klurigt att lĂ€mna in bilen sjĂ€lv för mig och Edwin utan att kunna ta oss hem sen. SĂ„ dĂ€rför bestĂ€mde vi oss för att lĂ€mna den redan idag innan Mattias och Elias skulle Ă„ka. Mormor kunde hĂ€mta/skjutsa mig till stan imorgon, medan mamma passar Edwin, sĂ„ det löste sig bra Ă€ndĂ„. 

DĂ€remot sĂ„ kunde inte Edwin följa med oss till stan idag eftersom vi bara har en bilstol till honom, det kĂ€nns onödigt att installera den i vovlon för en tur till stan nĂ€r den var sĂ„ svĂ„r att sĂ€tta in... SĂ„ lilleman fick mysa med sin mormor medan vi andra Ă„kte in i tvĂ„ bilar. 

Först tvĂ€ttade vi Peugeoten, jag köpte ju en biljett för en mĂ„nad sedan, men hann aldrig tvĂ€tta. Idag var sista dagen den gĂ€llde, sĂ„ det var ju tur att vi kom ihĂ„g det. Elias tyckte det var riktigt spĂ€nnande i biltvĂ€tten! 

Sedan lĂ€mnade vi Peugeoten pĂ„ verkstaden, fikade lite innen pĂ„ OK och Ă„kte sedan hemĂ„t i Volvon. Nu hĂ„ller vi tummarna för att bilen blir lagad och gĂ„r igenom besiktningen imorgon! ✊

Innan vi hĂ€mtade Edwin hann jag springa in pĂ„ Ica och hĂ€mta ett paket ocksĂ„. Yes, den nya kameran! Snacka om snabb leverans, bestĂ€llde igĂ„r och fick den idag. 

Ganska direkt nĂ€r vi kom hem sĂ„ skulle Elias och Mattias Ă„ka till Bobygda. Elias var taggad för att sova hos farmor och farfar, bara han och pappsen. Han hade noggrant packat sina vĂ€skor med klĂ€der och leksaker! 🙊

Edwin och jag fick alltsĂ„ en eftermiddag och kvĂ€ll pĂ„ tu man hand. Bara en massa lek och bus. Min lilla toker! Jag hann Ă€ven ladda kameran och provfota lite. Åh, vilken skillnad. Den var lĂ€tt att förstĂ„, och blev fina kort med den. Inget mer suddigt, röda ögon eller starka ljusreflexer. Fantastisk att zooma med, och Ă€ntligen kan jag ta skarpa bilder trots att barnen rör pĂ„ sig. Och med ett knapptryck sĂ„ har jag sedan bilderna pĂ„ iphonen, smidigt. Det kĂ€nns som att vi kommer att komma bra överens! 👌

Till middag blev det kyckling för Edwin, och nĂ„got sĂ„ enkelt som varma mackor för mig. Men gott var det... Sedan diskade jag undan medan Edwin roade sig med att tjuvlĂ€sa storebrorsans böcker. 

Vips var kvĂ€llen hĂ€r, och en trött lilleman somnade vid 19:30-tiden. Sedan dess har jag legat i soffan. Kikat pĂ„ teven och fipplat med kameran. Tror jag blir liggandes hĂ€r tills det Ă€r dags att förflytta sig till sĂ€ngen. Hoppas Edwin sover bra inatt nĂ€r jag Ă€r ensam, kan hĂ€nda att jag hĂ€mtar in honom till min sĂ€ng nĂ€r jag ska lĂ€gga mig, sĂ„ att vi fĂ„r ligga nĂ€ra och mysa hela natten... â„






Kommentarer
Johanna

Äsch strunta i att gĂ„ upp tidigt och ni inte mĂ„ste, njut av ledigheten. Det gör vi hĂ€r hemma i veckan :)
Ă…Ă„ Ă€r bilderna lĂ€ngst ner med nya kameran? I sĂ„ fall syns det verkligen skillnad. Tycker dom ser betydligt skarpare och allmĂ€nt bĂ€ttre ut. HĂ€rligt med en bra kamera! Skulle ocksĂ„ vilja ha en med wifi. Det fĂ„r bli sen nĂ€r man svĂ€mmar över av pengar ;)

2015-01-08 @ 22:23:04
URL: http://johanna--ostlund.bloggplatsen.se
Sara

Ja man ska vÀl passa pÄ att njuta :-)
Dom nedersta bilderna Àr frÄn den nya kameran. Faktiskt enorm skillnad motför den gamla kameran. Ville inte ens lÀgga ut bilder frÄn den... Men nu kÀnns det bÀttre, Àven fast jag bara kör pÄ auto! Himla smidigt med wifi ocksÄ. Men du har vÀl redan en bra kamera du som tar fina bilder! :-)

2015-01-09 @ 21:09:06
Johanna

Absolut det ska man 😊
Ja nĂ€r man orkar slĂ€pa fram den Ă€r den kanon. Men det verkade ganska smidigt med wifi. FĂ„ fina och bra bilder direkt i telefonen. Slippa föra över som tar en evighet nĂ€r det börjar bli nĂ„gra hundra bilder. Men den fĂ„r leva med nĂ„got Ă„r till, sen ska jag ha en smidig, liten och bra kamera. Auto kör jag ocksĂ„ med. Funkar bra 😊

2015-01-09 @ 21:12:51
Sara

Ja, för mig som enbart bloggar frÄn mobilen sÄ Àr det jÀttesmidigt med wifi pÄ kameran :-) Men jag hade gÀrna haft en systemkamera jag ocksÄ, men det fÄr kanske bli senare... Denna fÄr duga :)

2015-01-09 @ 21:23:36


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0