en härlig söndag... ☀️

Söndag och slutet på ännu en vecka... Barnen bjöd oss på en liten sovmorgon dagen till ära. Härligt att få känna sig pigg! 👌

Vi började dagen med en mysig helgfrukost. Kaffe, juice, mackor, ägg och frukt. Båda barnen satt länge med oss vid köksbordet och åt massor. Bra! 

Sedan satte jag lite fart här hemma medan grabbarna lekte i soffan. Jag röjde undan i köket, plockade ihop och bäddade i barnens rum, städade toaletterna, slängde in en tvätt, bäddade rent i våran säng, dammade, dammsög och torkade golven! 👌

Ett himla skönt ryck, stackars grabbarna bara som blev runt-schasade från rum till rum medan jag höll på, hihi. Men det gick ju, och fint blev det här. Med den härliga starten fick jag energi för hela dagen! 

Vid 11-tiden blev det lite påfyllning i barnens magar i form av banan, sedan klädde vi på oss allihopa och gick ut. Mot pulkabacken! ❄️

Vilken himla härligt väder... Strålande sol, lagomt med minusgrader och vi var helt själva i backen. Upp och ner! Full fart och några kraschar. Elias hade verkligen kul och tjöt av lycka varje gång han susade ner för backen. Vi vuxna hade väl rätt kul vi också måste jag erkänna, haha. Däremot så tröttnade Edwin efter ett tag. Tror mest att snön bara är jobbig för en 1-åring... Otympliga kläder, tjocka vantar, kallt och svårt att gå. Men liiiiiite kul var det att åka pulka tyckte han med. Efter en stund lämnade vi backen och körde lite pulka-race där det var plant. Svettigt att vara vuxen och måsta springa! 😅

En timme var vi ute ungefär, sedan blev vi lite frusna och gick hemåt. Rosiga kinder och fyllda med energi av solen och friskluften! 👌

Väl inne blev det lunch. Gårdagens mat till barnen och gulaschsoppa till oss vuxna. Gott! 

När vi alla var mätta var det dags för lillebror att ta en tupplur. Mattias la honom medan Elias spelade spel på min telefon och jag hängde tvätten. Därefter blev det soffmys. Skidor på teven! 

När Edwin vaknade igen blev det lek för fulla muggar, barnen lekte så bra tillsammans och vi vuxna avnjöt en varsin kopp kaffe. Guldstund... ☕️

Resten av eftermiddagen har varit lugn och skön. Lek och bus varvat med mys i soffan. Vips var det dags att började med middagen... Idag presterade vi lite bättre än igår - egenfångad fisk i ugn med potatis, ärtor och sås. Mums! Barnen åt bra, så vi lyxade till det med efterrätt idag igen. Resterna från blåbärspajen! 👌

Efter middagen diskade jag undan, sedan joinade jag grabbarnas lek. Elias frågade hundra gånger om inte hans mamma skulle komma snart. Någon som var mammig tror jag! 

Tiden gick, och tillslut kom hon äntligen. En glad Elias! Med sig hade hon en fodrad regnjacka som Edwin ska få låna efter storebror, tusen tack! 

Elias hade bråttomt hem till Strömsbruk, och lillebrorsan blev som vanligt ledsen när han åkte. Undrar om han har förstått hur allt går till nu? Att Elias bara är här ibland, och när han åker så dröjer det länge tills han kommer tillbaka. Vet iallafall att han älskar sin storebror och vill vara nära honom så mycket det går!

När vi vinkat hejdå blev det en varsin dusch för mig och Mattias, sedan blev det lugn lek och tv-mys med lilleman. En trött kille... Vid 20-tiden somnade han, dream big little one! ✨

Söndagsmys för oss vuxna. Tända ljus, tv och lite götta. Känns skönt att ligga här och veta att hemmet är rent och fräscht inför en ny vecka. Och gissa om det ska bli härligt att krypa ner i en renbäddad säng?! 👌








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0