en bra torsdag... 👌

Torsdag, det var en trött mamma som vaknade imorse och Ängrade bittert att jag skrev igÄr att "det var lÀngesedan Edwin var vaken pÄ natten nu"...

Som ett brev pĂ„ posten (alltid!) sĂ„ var han vaken nĂ„gon timme inatt. Att jag aldrig lĂ€r mig att bara vara tyst? SĂ„ fort man nĂ€mner nĂ„got bra om barnen sĂ„ blir det tvĂ€rtom. Gaaah! 🙈

Men bĂ„de Elias och Edwin ville upp strax efter 07:30-tiden, sĂ„ det var ju bara att lyda. SlĂ€pade mig till köket och gjorde mackor till barnen, sedan gjorde jag iordning en kopp Tassimo Gevalia dark och sjönk ner i soffan. Det gjorde susen! 👌 

NĂ€r sĂ€ngarna var bĂ€ddade, barnen pĂ„klĂ€dda och jag hade gjort mig iordning ringde min telefon. Det var min mormor som undrade om hon fick komma och hĂ€lsa pĂ„. GĂ€rna! 😁

Jag och grabbarna hann leka en stund innan mormor kom. DĂ„ var barnen som iglar pĂ„ henne, sĂ„ jag kunde passa pĂ„ att göra lite nytta. Vika tvĂ€tt, slĂ€nga in en ny och skriva handlingslista. Sedan gjorde jag iordning en lite grövre frukost till barnen - gröt och Ă€gg. 

Vid 11:30-tiden var det dags för Edwin att ta en tupplur. Elias och min mormor drog fram alla pysselsaker och hade mĂ„larverkstad under tiden. Det gĂ€ller att passa pĂ„ nĂ€r ingen lillebror stör! 🙊

SjĂ€lv passade jag pĂ„ att ta en promenad till Ica. Det var inte meningen att handla sĂ„ mycket, men likförbannat slĂ€pade jag hem tre tunga kassar. Phew! 

VĂ€l hemma igen packades allt upp, sedan vaknade Edwin och det var lunchdags. BĂ„da grabbarna delade pĂ„ gĂ„rdagens pyttipanna, sedan lyxade vi till det med semlor till fika! 👌

Mattias kom hem frĂ„n jobbet redan vid 14-tiden, sĂ„ han och Elias Ă„kte till stan för att shoppa lite. Elias hade ju lite pengar sedan sin födelsedag, och han visste precis vad han ville köpa! 

Mormor, Edwin och jag blev ensamma. Vi hjĂ€lptes Ă„t att diska/busa med lilleman. Guld vĂ€rt! Sedan skulle mormor ta en promenad upp till mamma och lĂ€mna nĂ„ grejer, sĂ„ hon undrade om hon inte fick ta med sig Edwin. Jo sjĂ€lvklart! Skönt för honom att fĂ„ lite luft. 

Helt ensam hemma en stund. Lyxigt att fĂ„ hĂ€nga tvĂ€tten i lugn och ro, haha. Men jag hann faktiskt vila lite pĂ„ soffan ocksĂ„! 👌

Vid 15:30-tiden kom Edwin tillbaka, och Ă€ven Mattias kom hem. Elias dĂ„? Han ville visst Ă„ka till mina förĂ€ldrar och vara dĂ€r sjĂ€lv en stund. Mysa och Ă€ta sin middag dĂ€r! 

HĂ€r hemma Ă„t vi kycklingwok med extra mycket bambuskott och röd curry, tillsammans med pasta. Mums! Edwin fick kyckling, broccoli och spagetti - och som all annan mat var det en hit. VĂ„rat lilla matvrak! 🙊

Efter maten blev det kaffe och disk, sedan undrade Mattias om vi inte skulle försöka klippa Edwin. LĂ€ttare sagt Ă€n gjort... Han satt inte stilla för fem öre, och hĂ€nderna for runt i hĂ„ret sĂ„ fort jag nĂ€rmade mig med saxen. Svettigt! Resultatet blev en ojĂ€mn och tuffsig pottfrilla. Det sĂ„g sĂ„ himla roligt ut, och jag kĂ€nde mig som vĂ€rldens dummaste mamma! 

SĂ„ nĂ€r Mattias Ă„kte och hĂ€mtade Elias pĂ„ NorrvĂ€gen sĂ„ försökte jag snygga till Edwin... Satte honom i badkaret med duschstrĂ„len pĂ„. DĂ„ satt han faktiskt stilla och jag fick gĂ„ lös med saxen. Herregud vad gör jag? Jag kan verkligen inte klippa, och fick panik flera gĂ„nger. Men efter mycket om och men sĂ„ blev det en liten frisyr. SĂ€kert jĂ€ttedĂ„ligt klippt enligt en frisör, men vad tusan. Der ser okej ut, och nu slipper han allt hĂ„r som hĂ€ngde över öronen och i nacken. Dessutom - en skönhet klĂ€r i allt. Mammas fina kille, han blev sĂ„ olikt sig. VĂ€rldens finaste! 

Elias kom hem och visade vad han hade köpt pĂ„ stan. Ett stort set med pĂ€rlor och pĂ€rlplattor, och nĂ„ smĂ„gubbar. Nöjd kille som hade pysslat jĂ€rnet uppe pĂ„ NorrvĂ€gen och gjort sĂ„ fina pĂ€rlplattor! Grabbarna hade Ă€ven köpt ett doftljus till mig. Elias hade sett ett rosa ljus och sagt att han mĂ„sta köpa det till mig eftersom "Sara tycker om rosa"! Hihi, det gör jag ju inte egentligen. Rosa har aldrig varit min fĂ€rg pĂ„ varesig klĂ€der eller inredning. Men detdĂ€r ljuset Ă€lskar jag, likasĂ„ vĂ€rldens goaste Elias! â„

Vips var kvĂ€llen hĂ€r och det var dags för tvĂ„ trötta barn att sova. Edwin somnade vid 19:30-tiden och Elias en halvtimme efter. Godnatt skatterna! ✹

VuxenkvĂ€ll i soffan! Äntligen började Familjen Annorlunda, sĂ„ himla roligt att se. HĂ€r blir vi trötta med tvĂ„ barn ibland, hur tusan orkar dom med 9-13 ungar? BeundransvĂ€rt... 

Snart Ă€r det dock dags att börja tĂ€nka pĂ„ refrĂ€ngen. Imorgon har jag blivit lovad sovmorgon, sĂ„ jag hoppas pĂ„ en pigg och hĂ€rlig fredag. Hela familjen har redan tagit helg faktiskt. Mys! Elias ska pĂ„ bvc imorgon, annars har vi inget speciellt planerat. En ledig helg, alla tillsammans! â„








Kommentarer
Johanna

Ă…Ă„ köpte han pĂ€rlplattor. Han verkar vara inne i en period av pĂ€rlbyggande. Vet inte hur mĂ„nga han kom hem med frĂ„n dagis förra veckan. Ska ni göra nĂ„tt speciellt efter BVC imorgon? Funderade om jag kunde hĂ€nga med er hem medans jag vĂ€ntar pĂ„ att fĂ„ börja jobba.?

2015-01-22 @ 22:12:33
URL: http://johanna--ostlund.bloggplatsen.se
Sara

SÄg din kommentar nu först! Trevligt att ni kom
Idag :-)

2015-01-23 @ 23:18:38


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0