dan före dan... 🎉

Lördag, och sista dagen som 3-åring för Elias. Helt galet. Världens goaste, finaste, busigaste, klokaste och roligaste storkille! ❥

Här hemma gjorde vi morgon runt 07:30-tiden. Jag vaknade av att någon ropade "klar" från toaletten. Mattias och Peter hade redan åkt ut på isen, så det var bara jag och smågrabbarna hemma. 

Morgonmys en liten stund... Kaffe, frukost och barnprogram. Men idag hade vi inte riktigt tid att såsa runt i myskläder halva förmiddagen. Hade en liten lista att avverka! 

Elias och Edwin lekte bra tillsammans, så jag körde igång. Ett härligt ryck! När klockan var 09:30 hade jag hunnit klä på barnen, göra mig i ordning, bädda sängarna, slänga in en tvätt, dammsuga, damma och städa toaletterna! 👍

Sedan kunde jag sätta mig och bygga lego med grabbarna jag med. Men oj vad Edwin har börja retas med storebror! Förstår att Elias blir less, men jag kan inte hålla mig för skratt ibland. Edwin går fram och gör sönder Elias fina legobygge. Storebror blir självklart arg och säger ajabaja till honom. Då tittar Edwin med stora ögon på Elias, förstör lite mer och räcker ut tungan samtidigt som han säger "bläbläblä"! Det är inte första gången han lipar åt Elias och retas, han började härom dagen och det syns verkligen att han vill få en reaktion från storebror. Haha. Stackars Elias, en sån retsticka till lillebror! 😂

Mitt på dagen fick vi besök. Mina föräldrar kom hit, och barnen blev såklart jätteglada. Lek, bus och mys! 

Jag och Elias passade även på att smita iväg till stan. Vi hade ju en tårta att hämta på mitt jobb! Så snygg, precis efter Elias önskemål. Och billigt blev det för oss. Dels för väldigt nedsatt pris, och sedan ville mamma prompt betala den. Puss och tack! 😘

Självklart tog vi en fika medan vi endå var där. Kvalitetstid med Elias! Vi delade på en räkmacka och en dammsugare, gott gott. 

Väl hemma igen hade lillebror precis vaknat/ätit en sen lunch. Glad kille! Elias var helt uppe i varv och busade järnet innan vi sa hejdå till mina föräldrar. 

En ensam eftermiddag med barnen för mig. Hade varit mysigt om mitt humör varit lite bättre... En vild Elias och en gnällig Edwin när jag är trött/irriterad är ingen bra kombination. Höll på att bryta ihop flera gånger. Ungarna drog i mig, ingen lyssnade, det var skriktävlingar och gud vet vad. Räddningen blev att Mattias ringde och sa att jag inte behövde laga någon middag. Phew! Han och Peter skulle komma hem med pizza. 

För att få tiden att gå (utan stoj, skrik och gnäll) så tog jag fram ballongerna till morgondagens kalas. En varsin ballong till ungarna, sedan kunde jag hänga upp resten. Elias pyntade så fint i sitt rum han också. Ballonger på varje garderobsdörr, hihi. Nöjd kille! 

När Mattias och Peter kom hem fick jag äntligen äta och bli på lite bättre humör. Hoppade även in i duschen direkt efter. En skön stund, ensam. Efteråt blev jag som en ny människa. Fortfarande trött, men betydligt gladare. Tänk hur dessa underbara små barn kan driva en till vansinne ibland... 😅

Kvällen kom krypandes och grabbarna härjade in i det sista. Elias hade riktigt svårt att komma till ro ikväll. Någon som är pirrig inför den stora dagen imorgon? 🙊

Efter en timme med läsning, film, killa på ryggen och fotmassage så somnade han äntligen. Älskade stora unge... Pappsen nattade Edwin, och han hade somnat betydligt fortare. Godnatt skatterna! 

Kvällen spenderades i soffan med Mattias, Peter, en skål godis och den nyaste Beck-filmen. Mys! Men nu är det dags att säga godnatt. Det är en stor dag imorgon, kalas för fulla muggar! Det ska bli så mysigt att få väcka Elias med sång och paket! 🎉

Just ja! Jag har även tagit ett stort kliv idag, ett nytt kapitel i mitt liv ska snart påbörjas. Nu är det dags att ta fram läsarhuvudet igen, verkligen på tiden! Snart börjar jag plugga till Integrationspedagog. Det känns så jäkla spännande, kul och rätt. En utbildning på distans, där jag själv bestämmer takten. Äntligen lite ljus i tunneln. Heja! ✊







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0