bilar ska funka... 👿

Lördag och en liten sovmorgon till mig. Men lika trött var jag för det... Edwin gjorde som han nĂ€stan alltid gör nu för tiden, det Ă€r vĂ€l roligt att vara vaken tvĂ„ timmar pĂ„ natten? đŸ˜©

Morgonen försvann fort. Kaffe, frukost, pĂ„klĂ€dning och göra sig redo för jobb. Pussade lilleman hejdĂ„ och gick sedan ut mot bilen.... Som inte startade. JĂ€kla skit. Turligt nog fick Mattias igĂ„ng den och jag kunde Ă„ka ivĂ€g. 

En vĂ€ldigt bra arbetsdag fick vi, lagomt tempo hela tiden. Allt flöt pĂ„ bra och vips var det dags att Ă„ka hem, trodde jag... Bilen startade sĂ„klart inte. Gaaah. Bilar ska bara fungera! Vi som nyss la ut en massa pengar pĂ„ att fĂ„ den lagad. Suck! Turligt nog sĂ„ kunde mormor komma. LĂ€mna bilskrĂ€llet och hon skjutsade hem mig. Tack för det! 

VĂ€l hemma möttes jag av en glad liten kille och fĂ€rdig mat pĂ„ bordet. Mattias hade gjort god fisk, potatis och sĂ„s. En hit enligt Edwin! 

Efter maten Ă„kte Mattias och Peter till stan för att ta hem vĂ„ran skitbil. Jag skyndade mig att diska undan och hĂ€nga en tvĂ€tt som Mattias kört igĂ„ng, sedan hoppade jag och Edwin ner i ett bad. SĂ„ mysigt! Himla kul att bada med mammsen tyckte lilleman. Rena och fina hoppade vi sedan i mysklĂ€derna! 👌

KvĂ€llen kom fort, efter lite kvĂ€llsfika och vĂ€lling sĂ„ var det en trött lillplupp som totaldĂ€ckade. Godnatt min skatt! â„

Just nu Ă€r det Lördagsmys hĂ€r hemma. Lite gotta och tvĂ„ bra filmer som vi ska se. En skön kvĂ€ll i soffan med andra ord... 👌





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0