bättre och bättre... 👌

Tisdag och morgon vid 07-tiden, enligt en viss liten herre. Jag var (som vanligt) extremt trött och lyckades förhandla till mig nästan en hel timmes morgonmys i sängen. Edwin fick ligga och bossa över barnkanalen-appen, och jag kunde ligga bredvid och småslumra lite. 

Jag var inte ett dugg sugen på att kliva upp idag, kände mest bara blä... Men jag kämpade mig upp och kokade kaffe. Sedan blev det bara bättre och bättre. Hela dagen fortsatte i den stilen! 👍

Efter frukosten gjorde vi oss redo för dagen, sedan lekte vi på lillemans rum. Favoritsakerna just nu är bilar i alla formen, Babblarna-figurerna och böcker. Vi satt och lekte enda tills det var dags för Edwin att äta och sova! 

Medan lilleman tog sin tupplur fortsatte jag att klippa ihop film. En av filmerna blev klar, den från hösten 2013 fram till sommaren 2014. Edwins sju första månader, 3-årskalas, påsk, dop och en massa bus från Elias sida. Så kul att ha på film! När jag sedan skulle klippa ihop filmen från sommaren 2014 och fram till Elias 4-årskalas bara krånglade det... Programmet stängde ner hela tiden, filmen gick inte att spara och ingenting funkade. En less Sara! 😩

När Edwin vaknade stängde jag igen datorskrället och försökte bli på bättre humör. Det löser sig... 

Efter lite inne-bus blev jag sugen på att gå ut. Ge mig friskluft! Edwin fick lite mer mat i magen innan vi klädde på oss och tog en promenad. Kallt men friskt.

Vi gick en liten runda med vagnen och kollade på "brummar". Ja, varenda gång Edwin ser en bil säger han "brumma" eller "bi" och blir alldeles lycklig. Biltoken! Vi svängde även in på Ica och handlade innan vi gick lite kringelkrokar hemåt. Det blev nästan en timme ute i solljuset och den kalla luften. Uppiggande! 👌

Väl hemma igen fortsatte vi att leka. En hel del ajabaja från min sida... Tror jag blir gråhårig snart. Han testar gränserna flera gånger om dagen, och är en riktig liten retsticka! Det nyaste är att kasta grejer hårt i golvet samtidigt som han skriker i falsett. En, två, tre gånger. Om igen. Ajabaja, vad är det? En lek? Och så fort jag tittar bort så står han i soffan och hoppar, eller balanserar på armstödet. Lilla rackarunge! 🙈

Eftermiddagen rullade på och det blev dags att börja med maten. Idag blev det pasta och bacon/wokröra som vi åt när pappsen kom hem. Edwin blev som vanligt glad över att se pappa, och jag blev gladare än vanligt just idag. Han kom hem med en överraskning, bara sådär. En presentförpackning med Marilyn Monroe - parfym, duschcreme och bobylotion. Min bästaste älskling. Puss! ❥

Efter maten sjönk vi ner i soffan en stund med en varsin kopp kaffe. Vi tittade på en film från när Elias var i Edwins ålder. Jisses vad olika dom är till sättet... Elias var så himla lugn mot för våran lilla vilde! 🙊

Resten av eftermiddagen lekte grabbarna för fullt. Sedan blev det tidig kväll och Mattias badade Edwin medan jag gjorde ett ryck här hemma. Vart fick jag energin ifrån? Jag diskade undan, städade toaletten, dammsög, dammade och torkade sedan golven när Mattias nattade lilleman. Fyfarao vad skönt det var att hoppa in i duschen sen och sjunka ner i soffan! ✊

Kvällen har gått åt till att försöka fixa felet med Windows movie maker. Det höll på att sluta i krokodiltårar... Men efter mycket om och men fick jag det att fungera. Tjoho! Så nu är båda filmerna färdigklippta. Nu väntar bara den långa sparningsprocessen innan jag kan bränna ut på dvd. Håller tummarna för att det här går felfritt nu! 

En bra dag lider mot sitt slut...  







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0