äntligen fredagsmys... 👌

Fredag och ännu en liten sovmorgon. Men så blir det när en viss liten herre verkar ha gjort det till en vana att vara vaken någon timme på natten... Jäsp! 💤

Morgonen rullade på här hemma. Kaffe, frukost och mys framför teven. Ibland är det jobbigt att hoppa ur myskläderna och bädda ihop sängarna, idag var en sån dag. Trött mamma! Men det var bara att ta sig i kragen och kicka igång dagen... 

Efter ett tag kom en av Edwins favoriter hit, bästa morfarn! Han har byggt ett Blixten Mcqueen-skydd till Elias säng, himla fint. Han satte upp det på sängen och jag donade lite och gjorde i ordning i resten av rummet. Oj vad med grejer han har pojken! Och mer ska det bli, hujedamig. Superbra blev det med Blixten-sängen iallafall, och när den gamla växa-sängen försvann från rummet. 

När vi hade sagt hejdå till morfar som skulle jobba vidare, kom nästa favorit hit. Hans mormor! Glada miner igen. Jag skulle ju få skjuts till stan för att hämta våran bil på verkstaden, så mamma skulle vara här med lilleman under tiden. 

Mormor hämtade mig och vi åkte mot stan. Det var med bankade hjärta jag hämtade ut bilen, vad ska detta kalas gå på? Det var mycket att laga. Vi hade räknat med 3-4 tusen, men man vet ju aldrig. Så gissa om jag dansade glädjedansen när jag fick veta att det "bara" kostade 1600 kronor! Tur att Mattias känner dom och kan göra affärer, haha. 

Sedan var det dags att åka mot besiktningen för en drop in-tid. Kära gode gud, gå igenom nu... Det gjorde den! Så skönt, en lagad och besiktigad bil. Nu hoppas vi att vi klarar oss från fler bilkostnader på ett tag. 

Innan bilen rullade hemåt blev det ett stopp på Maxi med. Storhandling! Det blev även ett besök på Ö&B för att fylla på med snus, toapapper och andra nödvändigheter. Sedan var det skönt att åka hem... 

Edwin hade precis vaknat, en go och glad kille som haft det bra med mormor. Jag packade upp i lugn och ro, sedan kom även morfarn hit igen. Lite lek och bus medan jag drack en kopp kaffe! 

Resten av eftermiddagen rullade på... Vi fick ett snabbt besök av Tompa också. Vi lekte en stund, sedan fick Edwin hoppa ner i ett bad. Hipp hurra! En massa plask och bus bara, sedan hade jag en gosig pyjamaskille! 👌

Strax efter 17-tiden kom äntligen pappsen och storebrorsan hem. Även Peter som är nattgäst här ikväll. Edwin blev som vanligt överlycklig när han såg Elias! ❥

Elias blev bra lycklig han med, när han fick se sin nya Blixten-säng. En nöjd kille som hoppade ner i den på en gång och ville se på film. Sedan packade han en massa väskor och slängde upp packningen i sängen, han skulle åka iväg en sväng sa han. Ja, det är ju en bil nu! 😁

Tidiga kvällen gick åt till att leka och busa för brorsorna. Jag passade på att diska undan och vika ett berg med tvätt. Sedan blev det goda mackor med nyrökt fisk på, det blev middagen för min del idag... 

Runt 19:30-tiden blev det tandborstning och hopp i säng för smågrabbarna. Godnatt älsklingar! Hoppas Elias sover gott i Blixten-sängen nu, men det tror jag! ❥

Nu är det fredagsmys för oss vuxna. Tända ljus, bra teve, chips och cola. Myspys! 👌









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0