värsta på länge... 😰

Här var det sjukstuga! Mattias åkte ju som sagt på magsjuka igår eftermiddag. Och på natten blev det min tur. Turligt nog så hade Mattias "blivit klar" med sina toalettbesök när jag satte igång... Fy gröne vilken natt. 

Mellan klockan 23-07 bodde jag på toaletten. Har nog aldrig varit med om liknande, det brukar liksom ge sig efter några toalettbesök. Där satt jag hela natten och tömde mig från båda hållen, samtidigt. Jag fick inte behålla en endaste droppe vatten, allt skulle ut. Snacka om att jag var trött, sliten och uttorkad på morgonsidan då resten av familjen skulle kliva upp... 

Mattias fick tvinga i mig vätskeersättning, men det var lönlöst... Lyckades iallafall få sova några timmar på förmiddagen, sedan orkade jag ta mig upp till soffan. 

Mitt i allt detta så har Edwin varit fortsatt hängig. Febrig, hostig, ledsen, orkeslös och slö. Mattias har verkligen varit en superpappa idag och tagit hand om två sjuklingar, samtidigt som han lekt med Elias och sett till så att ungarna fått i sig mat. Själv har jag inte orkat lyfta ett finger... Förstår inte hur olika magsjukan kunde bita på oss? Han blev "klar" inom några timmar och fick behålla all vätska han fick i sig direkt efter. Själv har jag kämpat hela dagen för att få behålla små klunkar med vatten... 

På eftermiddagen handlade Mattias lite kuckelimuck-medicin till oss. Edwin har inte ätit riktig mat på flera dagar, så vi försöker med allt möjligt. Idag lyckades han få i sig lite macka, yoghurt, blåbärssoppa, smoothie och glass. Elias däremot har ätit hyffsat. 

Jag ligger fortfarande i soffan, inte mycket energi här inte. Barnen sover och vi väntar med "spänning" på hur natten blir. Måtte Elias klara sig! 

Jag tänkte ta en dusch för att se om jag blev nå piggare, men efter att smågrabbarna hade badat innan läggdags så tog varmvattnet slut?!? Så jäkla typiskt. Jouren har varit här och kollat, så vi får se om dom lyckades. Man känner sig inte direkt fräsch... 

Nä, nu vill jag ha ett slut på dessa sjukdomar. Allt känns bara piss och blä för tillfället... 😔


Kommentarer
Johanna

Usch och fy! En massa styrkekramar till er. Och håller tummarna för Elias klara sig. Krya på er! <3

2015-02-17 @ 21:02:24
URL: http://johanna--ostlund.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0