en bra torsdag... 👌

Torsdag och en tidig morgon. Edwin vaknade vid 06-tiden och kunde inte somna om, trots att han somnade sent igĂ„r. Han var iallafall nöjd med att ligga kvar och titta pĂ„ Barnkanalens app, sĂ„ mamman kunde smĂ„slumra lite... 🙊

Efter drygt en timme klev vi upp. Frukost, pĂ„klĂ€dning och alla andra morgonbestyr. Sedan ringde min mormor och undrade om hon fick komma och hĂ€lsa pĂ„. GĂ€rna! 😃

BĂ„de jag och Edwin blev glada över lite besök. Fast lilleman skulle sova ganska snart, han var trött efter den tidiga morgonen. Det blev alltsĂ„ en lugn stund för mig och mormor med kaffe och prat. 

Sedan fick mormor myror i brallan i vĂ€ntan pĂ„ skidorna pĂ„ teven. "FĂ„r jag rensa och torka ur kylskĂ„pet?" Ja tack gĂ€rna! Det Ă€r nĂ„got som har legat över mig lĂ€nge, som jag inte lyckats fĂ„ tid (eller motivation) till. Gud sĂ„ lyxigt med lite hjĂ€lp och en spark i baken! KylskĂ„pet blev blĂ€nkade rent, om Ă€n ganska tomt. 

NĂ€r Edwin vaknade Ă„t vi lunch, sedan laddade vi för damernas vm-stafett. Tjoho, Ă€nnu en medalj till vĂ„ra duktiga Ă„kare! ✌

Efter skidorna passade jag pĂ„ att Ă„ka till Ica medan lilleman lekte med mormor. Med ett ekande kylskĂ„p hĂ€r hemma sĂ„ blev det en stoooorhandling. Dyrt, men verkligen behövligt. Jag hade tur att Tom ringde och frĂ„gade om han fick komma till oss, han gick till Ica och fick Ă„ka med mig. Hur skulle jag annars ha fĂ„tt med mig fem proppade kassar frĂ„n bilen?! 🙈

Edwin blev överlycklig nĂ€r han sĂ„g att Tom var med. Nu hade han ju tvĂ„ stycken lekkompisar! DĂ„ passade jag pĂ„ att göra lite nytta... Packa upp alla varor, dammsuga och sedan göra rent tvĂ€ttmaskinen. Det sistnĂ€mnda har ocksĂ„ legat över mig hur lĂ€nge som helst, sĂ„ det var riktigt skönt att fĂ„ det gjort. Rengöra alla fack och filter, sedan köra den tom pĂ„ 90 grader. FrĂ€sch och fin! 👌

PĂ„ sena eftermiddagen blev jag och lilleman sjĂ€lva igen. Stoppade in middagen i ugnen och sedan blev det en massa lek och bus. NĂ€r pappsen kom hem Ă„t vi middag, ugnsgratinerad falukorv som verkligen gick hem hos Edwin. Alla mĂ€tta och nöjda! 

Efter lite köksstök kunde vi leka igen. Men lilleman var trött och rĂ€tt gnĂ€llig. Det fick bli en tidig kvĂ€ll för honom! Redan vid 19-tiden sa han tack och godnatt. Sov gott Ă€lskling! 

SjĂ€lv körde jag ett trĂ€ningspass. Det första pĂ„ vĂ€ldigt lĂ€nge... Men det kĂ€ndes bra, jag hade mycket att ge och var alldeles slut efterĂ„t. BĂ€sta kĂ€nslan! Hoppas jag fick ur mig en massa negativ energi nu, har som sagt varit i en liten "dipp" ett tag. Det Ă€r mycket som hĂ€nder nu, mĂ„nga kĂ€nslor i kroppen. Hoppas kunna ta mig upp och fĂ„ lite ordning pĂ„ allt igen! ✊

KvĂ€llen har varit lugn... Dusch, kvĂ€llsfika och Familjen Annorlunda. Men snart blir det hopp i sĂ€ng. En trött mamma som gĂ€rna vill kĂ€nna sig lite pigg imorgon! 





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0