spenderar-fredag... 💰

Fredag, och en trött morgon. Inatt fick vi nĂ€mligen kĂ€nna pĂ„ hur vi hade det för 7 mĂ„nader sedan ungefĂ€r... En vaken och ledsen bebis mellan klockan 01:30 och 05:00 ungefĂ€r. Fy! Vet inte vad det var med lillhjĂ€rtat inatt, men han kunde verkligen inte sova. Men efter lite film pĂ„ surfplattan och en extra flaska vĂ€lling sĂ„ lyckades han slumra in. Till klockan 07:30, sedan skulle han upp upp upp! Kaaaaaffe... đŸ˜Ž ☕

Morgonen flöt pĂ„ och jag lyckades kvickna till efter tvĂ„ koppar. Pappan i familjen tog dĂ€remot en rejĂ€l sovmorgon! 

Efter alla morgonbestyr och en del lek började Edwin att bli trött. Time for a powernap! Han sov i en timme, och jag fick en lugn stund pĂ„ soffan. 

NĂ€r lilleman vaknade igen fick han lunch, sedan var vi tvunga att vĂ€cka den trötta pappan. Sova till mitt pĂ„ dan? Jaja, det Ă€r nog Ă„r och dar sedan han gjorde det. SĂ„ det var han vĂ€rd... 💙

Vid 13-tiden Ă„kte vi till stan en svĂ€ng. Vi skulle kika efter lite nya grejer vi behöver köpa! Min mormor hörde av sig och undrade om inte hon skulle passa Edwin medans, sĂ„ det fick hon vĂ€l. TrĂ„kigt att shoppa med mamma och pappa Ă€ndĂ„... 

Vi besökte Elgiganten, Jysk och Mio. Tror vi hade spenderar-byxorna pĂ„ oss... Vi kom nĂ€mligen hem med en ny dator, en bokhylla till Elias rum och en sĂ€ng. SĂ€ngen var en bestĂ€llningsvara, sĂ„ den kommer om tvĂ„ veckor. Äntligen ska vi fĂ„ sova skönt! Bye bye till vĂ„ran billiga 160's basicsĂ€ng, med trasiga fjĂ€drar. Hej och vĂ€lkommen till vĂ„r nya 180's kontinentalsĂ€ng med en extra wellpur madrass! Gissa om vi lĂ€ngtar? BĂ„de jag och Mattias har börjat kĂ€nna att vi fĂ„r ont i ryggen nĂ€r vi vaknar. Äntligen tog vi tag i saken. Man spenderar ju Ă€ndĂ„ 1/3 av livet i sĂ€ngen! ☝

Nöjda och glada Äkte vi och hÀmtade Edwin. Men innan vi Äkte hemÄt fick vi lite mat i magarna!

Vi stannade Ă€ven till hos mina förĂ€ldrar en svĂ€ng. Jag nĂ€mnde till pappa igĂ„r att jag tĂ€nkte försöka göra en spis till Edwins rum av en byrĂ„ typ. Och vad hade han gjort idag dĂ„? Snickrat ihop ett sĂ„dant fint "skĂ„p" med ugnslucka och allt, som jag ska fĂ„ mĂ„la. BĂ€sta pappan och morfarn! 💙

VĂ€l hemma igen var klockan mycket. Dags att börja med maten! Jag tog fram kassler igĂ„r som vi aldrig gjorde nĂ„got med, sĂ„ idag fick det bli en kasslergryta med svamp och lite andra godsaker i. Helt OK! Även Peter kom och Ă„t med oss. 

Tidiga kvĂ€llen kom och lilleman var trött. Tacka för det efter vĂ„ran dĂ„liga natt... Han roade sig sjĂ€lv en stund medan jag diskade undan. Mattias och Peter byggde ihop Elias nya bokhylla. Den passade perfekt i hans rum! Precis en sĂ„dan som jag hade tĂ€nkt mig. Nu kan han lĂ€tt vĂ€lja vilka böcker han vill lĂ€sa. Han har Ă€ven fĂ„tt pĂ„fyllning av en massa böcker som jag tog hem frĂ„n NorrvĂ€gen. Åh, nostalgi... Kommer bli sĂ„ roligt att lĂ€sa dem för barnen! 👍

Edwin somnade vid 19:30-tiden efter en flaska vĂ€lling. SjĂ€lv letade jag mina penslar, utan framgĂ„ng... FĂ„r börja med lillemans spis en annan dag! 

IstĂ€llet hoppade jag i trĂ€ningsklĂ€derna! Det blev 20 minuter crosstraining idag med, men jag lyckades klĂ„ gĂ„rdagens 8,1 kilometer med hela 200 meter. Haha! 😅 

Himla skönt att fĂ„ hoppa in i duschen, alldeles svettig och slutkörd nĂ€r man vet att man gjort nĂ„got bra! 💩

Nu Ă€r det kvĂ€ller och vi ligger i soffan. HelgkĂ€nslan infinner sig liksom inte nĂ€r jag har jobbhelg. Skönt att det bara Ă€r ett kortpass mellan 11-16, sedan blir det myskvĂ€ll med mitt lilla hjĂ€rta. Det stora hjĂ€rtat ska nĂ€mligen pĂ„ det heta derbyt mellan BrynĂ€s och Leksand imorgon. Hejaheja! ✊









Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0