sova som en kung... 👌

Torsdag och morgon vid 06-tiden. JÀÀÀsp... Mot kaffebryggaren för dagens första, ljuvliga kopp. Edwin donade pĂ„ med sitt medan jag vaknade till liv i soffan. 

Ganska snart blev jag pigg och kickade igĂ„ng dagen. Lilleman lekte i vardagsrummet medan jag fixade i sovrummet. Rev av alla sĂ€ngklĂ€der, hĂ€ngde ut tĂ€cken/kuddar pĂ„ vĂ€dring och gjorde plats för vĂ„r nya sĂ€ng... Elias ska fĂ„ en av vĂ„ra gamla, sĂ„ den bar jag in till hans rum. Med en dubbel madrass och nĂ„gra gavlar som ska snickras dit sĂ„ duger den fint till honom. Hans vĂ€xa-sĂ€ng börjar bli riktigt trĂ„ng nu, sĂ„ det hĂ€r blir bra. Den andra delen av sĂ€ngen fick mamma och pappa som gĂ€stsĂ€ng. 

Redan vid 09-tiden började Edwin bli trött. En portion gröt och hopp i sĂ€ng! Lilla tröttisen somnade pĂ„ en gĂ„ng... 

DĂ„ la jag mig i soffan, men efter 3 minuter fick jag nog. Passade pĂ„ att köra ett trĂ€ningspass, kĂ€nde pĂ„ mig att jag inte skulle ha tid att trĂ€na pĂ„ kvĂ€llen sen... Det blev bara en kvarts trĂ€ning idag, visste inte hur lĂ€nge Edwin skulle sova. Dessutom kĂ€nns det som att en till förkylning Ă€r pĂ„ G. NĂ„ja, ett litet pass blev det iallafall. Och svettig blev jag! 

Hopp in i duschen. Sedan var jag redo för dagen. Vilken hĂ€rlig start! Öppnade upp balkongdörren och drack en till kopp kaffe, vĂ€ntade pĂ„ att lilleman skulle vakna. Men just idag fick han för sig att köra en lĂ„ngsovning! Bara för att jag ville busa och mysa med honom innan jobbet... Mammas lilla pruppuge! 

Han sov i drygt 2 timmar, nĂ€r hĂ€nde det senast? SĂ„ jag fick ju nĂ€stan trĂ„kigt i soffan ett tag. Ovanlig kĂ€nsla! 🙊

NĂ€r han Ă€ntligen vaknade blev det myspys. Oj vilken go och glad kille! Synd bara att vi mĂ„sta ge oss ivĂ€g ganska snart... Lilleman skulle fĂ„ vara med bĂ€sta mormorn medan jag jobbade ett em-pass. LĂ€mnade honom dĂ€r utan problem, snacka om att han trivs! 💖

Innan jobbet han jag Ă„ka till Jysk/Dollar en snabbis. MĂ„sta köpa madrassöverdrag och lakan till Elias nya sĂ€ng. En bok fick han ocksĂ„! Sedan var jag redo att jobba... 

En superlugn eftermiddag fick vi, trots löning. Blir nog andra bullar i helgen! Struntprat och kaffe fick dagen att gĂ„ i hyffsat tempo iallafall. Skönt att stĂ€da och Ă„ka hemĂ„t! 

HĂ€mtade upp mina grabbar pĂ„ NorrvĂ€gen, sedan hade jag brĂ„ttomt hem. Ville se den nya sĂ€ngen och sĂ€nggaveln som pappa har snickrat ihop! Åh, helt perfekt... SĂ€ngen Ă€r gudomligt skön, och gaveln blev precis som jag tĂ€nkt mig. BĂ€sta pappa! 💙

Edwin somnade vid 20-tiden, sĂ„ sedan dess har jag plockat och donat. Duschat och kvĂ€llsfikat. BĂ€ddat rent i sĂ€ngen med tio timmars vĂ€drade sĂ€ngklĂ€der. Gud sĂ„ frĂ€scht! 

Precis nĂ€r jag var klar sĂ„ vaknade en ledsen Edwin. Det mĂ„ste vara tĂ€nderna som spökar... Han grinade i en halvtimme, sedan somnade han i min famn efter lite alvedon. Men sĂ„ fort jag la ner honom igen sĂ„ vaknade han och grinade. Tog upp honom och han somnade i min famn. Sedan fortsatte den proceduren... Gjorde sĂ„ sĂ€kert 8 gĂ„nger innan han till slut kom till ro. Mammas lilla hjĂ€rta! ❀

Nu har jag redan gĂ„tt och lagt mig. Otroligt skönt! Mattias hjĂ€lper Peter att flytta lite grejer, sĂ„ jag ska försöka hĂ„lla mig vaken tills han kommer hem. Men det blir svĂ„rt i den hĂ€r ljuvliga sĂ€ngen kĂ€nner jag, haha! Madrassen har format sig precis efter min kropp, kommer sova som en kung inatt. Aaah! 👌








Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0