slut som artist... 🙉

Lördagen till Ă€ra pep alarmet klockan 07:00, en tom och tyst lĂ€genhet... Jag var trött, trots en hel natts sömn. Men efter lite kaffe kom jag igĂ„ng! ☕

Vid 08-tiden lĂ€mnade jag hemmet, mot loppisen! Packa upp allting och smygkika pĂ„ alla andras bord. En hĂ€rlig förtur att kunna vĂ€lja ut lite godbitar innan portarna slog upp! Jag handlade för 110 kronor och fick sĂ„Ă„Ă„ mycket fint för pengarna... TvĂ„ tröjor, vantar och en postlĂ„da till Edwin. TvĂ„ byxor, tvĂ„ tröjor och en bil till Elias. Ett par Converseskor till mig sjĂ€lv. SĂ„ himla nöjd. Dessutom fick Edwin en tjocktröja och ett par stövlar av mormor! 👌

Hur gick försĂ€ljningen dĂ„? SĂ„dĂ€r... Det kom inte sĂ„ vĂ€rst mycket folk. Lite tokigt att det var klĂ€dbytardagar lite hĂ€r och dĂ€r samma dag. Men jag blev av med 2/3 av allt jag hade med mig. Fast nĂ€r man tar 5-10 kronor för nĂ€stan allting sĂ„ biter det inte sĂ„ bra... Och bebisklĂ€der gick det otroligt dĂ„ligt med. Till och med mina klĂ€der sĂ„lde bĂ€ttre, haha. Allt som allt sĂ„ fick vi iallafall in drygt 500 kronor. SĂ„ vi fĂ„r vĂ€l vara nöjda Ă€ndĂ„. Roligast var att nĂ€stan alla Elias leksaker gick Ă„t, han tjĂ€nade 90 kronor pĂ„ en massa smĂ„saker som han inte lekte med lĂ€ngre. RĂ€tt ner i sparbössan, supernöjd kille! 👍

NĂ€r klockan blev 15:00 packade vi ihop och Ă„kte hemĂ„t. Hade tur att fĂ„ sĂ€llskap av mormor dĂ€r en stund. Annars hade det blivit trĂ„kigt... 😁

VĂ€l hemma packades allt in frĂ„n bilen. RĂ€knade ihop pengarna, och sedan Ă„kte jag till NorrvĂ€gen. Äntligen fick jag pussas med min prins igen! 💖

Vi Ă„kte hem nĂ€stan pĂ„ en gĂ„ng. Lilleman hade precis Ă€tit middag, sĂ„ vi kunde koncentrera oss pĂ„ att bara leka och busa! Ett vĂ€lbehövligt bad blev det ocksĂ„. Det var uppskattat! 😃

Eftermiddagen försvann i bĂ„de lek och mys. Vi vĂ€ntade och vĂ€ntade pĂ„ pappsen och storebrorsan. Och Ă€ntligen... NĂ€r klockan var 18:30 kom dom Ă€ntligen hem. HĂ€rligt att vara Ă„terförenade igen! 💖

Lite lek och prat. Elias hade haft det roligt hos farmor och farfar! Och han blev glad för sina ny-loppade saker. Edwins största lycka var att brorsan kom hem, hihihi... 

Det blev ett bad Ă€ven för Elias. Han och Mattias tog ett riktigt lĂ„ngbad. Jag försökte natta en omöjlig lillebror medans... LĂ€ttare sagt Ă€n gjort. En hel timme tog det. Han visade trötthetstecken redan vid 18-tiden. Men nej, inte för ens klockan 20:00 somnade han. Pruppunge! 🙊

Elias dĂ€remot gick det lĂ€tt att fĂ„ i sĂ€ng. Efter badet blev det tandborstning och godnatt pĂ„ en gĂ„ng. Snaaaark! đŸ’€

Hoppas bara att natten blir bra, vi har nĂ€mligen tvĂ„ hostande killar hĂ€r hemma. Elias hosta hĂ€nger envist kvar, och han verkar ha smittat lillebror. HĂ„ller tummar och tĂ„r... 

NĂ€r barnen hade somnat tog jag en dusch och sjönk sedan ner i soffan. Trött Ă€r bara förnamnet... KĂ€nner mig helt slut. HĂ€r blir jag liggandes hela kvĂ€llen. Mattias stĂ„r och rensar svamp, sedan kanske det blir lite chips och film innan vi hoppar i sĂ€ng! 

Imorgon fĂ„r vi se vad vi hittar pĂ„. Vet iallafall att jag mĂ„ste köra ett tvĂ€ttmaraton. TvĂ€ttkorgen svĂ€mmar över! TĂ€nk om det kunde gĂ„ lika fort att fĂ„ den tom, som det gĂ„r att fylla den... 🙈









Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0