slut på veckan... 🌸

Söndag, så skönt att få vakna utvilad efter en hel natts sömn. Det gör verkligen mycket när man slipper springa upp och göra välling! Håller tummarna för att Edwin snart förståt hur skönt det är med sammanhängande sömn! 🙊

Elias kom in till oss vid 7-tiden, lite morgonmys innan vi gick upp och gjorde frukost. Kaffe och macka! Lyckades lura i Elias en halv macka också, det är den bästa frukosten han har fått i sig denna vecka... Ingen matlust för fem öre har han haft. Lillgubben! 

Vid 9-tiden sa vi hejdå till pappsen som skulle åka och jobba i Bobygda. Elias lekte sedan på sitt rum medan jag gjorde lite nytta. Vek tvätt, slängde in en ny maskin, kokade nappar/flaskor, diskade undan, tog ett varv med dammsugaren och hängde tvätten. Ett skönt litet ryck sådär på morgonkvisten! 👌

Sedan blev det lego-lek för hela slanten. Elias var legotjuv och jag skulle vara polis. Varje kväll kom han till mitt garage som jag hade byggt, och snodde min traktor. Inlevelsen var på topp! 🙊 Vi passade även på att dona lite på hans rum, göra lite små förändringar. Ta bort böckerna och dvdfilmerna från hyllan, dom står nu i varsina korgar. Blir mer lättillgängligt så! Tompa kom hit en stund han också, med en fin blombukett! 🌸

Mitt på dagen gjorde vi oss redo för att lämna hemmet. Första stoppet blev på Ica. Blomma, choklad och lotter till min farfar som fyllde år i fredags. Så vi åkte till dom och fikade! 

Gofika, lek och pyssel. Elias har egna leksaker vart än han kommer och hälsar på, och hemma hos min farmor/farfar brukar han oftast pyssla med lera och olika små burkar/former. Vi blev kvar en bra stund innan vi åkte till nästa ställe. 

Mot mina föräldrar och en saknad Edwin! Mammas älskade goplupp som vart så glad och gosig. Vi hade turen att bli bjudna på mat där, en god älgstek! 👌

Men Elias skulle absolut inte äta. "Det är äckligt. Vill inte! Ska inte..." Sedan kom det där utbrottet som vi sett så många gånger denna vecka. Skrik och slag! Sedan en massa grin. Vi struntade i honom och lät honom lugna ner sig på egen hand. När det hade gått några minuter kom han tillslut... Satte sig, och åt upp hela portionen! Det är mer än vad han har ätit sammanlagt på hela veckan typ. Hoppas på en vändning! 

När han var mätt och glad igen så frågade min mamma varför han var så arg och fick ett utbrott. "Jag vet inte, men jag tycker inte om när det blir så..." Lillvän! Han fick ett tips av mamma att han skulle tänka så varje gång ett utbrott var på väg. Att han skulle försöka vara lugn och tänka glada tankar istället, för det är inge kul att vara arg och bråka. Ja, det skulle han minsann försöka med! 💙

Jag pysslade även ihop en fin "krans" till deras dörr. Jag vill också ha något liknande! Ännu ett höstprojekt, att leta något fint till våran dörr. 

På eftermiddagen blev jag själv där på Norrvägen med barnen. Mamma och pappa åkte på fotboll. Vi lekte och hade kul. Vips så var klockan så pass mycket att Elias mamma och lillasyster knackade på dörren. En glad storebror som hade bråttomt att få följa med dom hem! 🙊

Jag och Edwin väntade en stund till. Mattias kom efter ett tag, så då åkte vi hemåt. Även Niklas var med, bingolottokväll... 

Men inte blev det någon bingo här inte. När ska man vinna miljonen då tro?! Edwin var vaken med oss under alla tre spelen. Spännande! Jag passade även på att bädda rent i barnens och våran säng i pauserna. Härligt och fräscht! Fick ärva fina påslakan av mamma idag. Två till våran säng, och ett till Elias som min lillebror hade när han var liten. Invigde dom på en gång! Tvättade så dom luktar som hos mamma och pappa... 👌

Efter bingolotto blev det en dusch med hårtvätt för min del. Är så galet trött på mitt hår som bara hänger. Tunnt, stripigt och livlöst. Dessutom tappar jag hår som en hund... Man kanska skulle klippa sig riktigt kort i en fin frisyr? Jag har det ju ändå alltid uppsatt. Men vågar man? 😅

Efter duschen inledde jag projekt natta Edwin. Ungen som hatar att sova. Tillslut lyckades jag iallafall, runt 20-tiden. Sedan blev det soffhäng, och här ligger jag än. Trött och slut! Så snart blir det nog hopp ner i den renbäddade sängen, ladda för en ny vecka... 🌸











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0