sjukstugan fortsätter... 😓

Tisdag, och sjukstugan fortsätter här hemma. Men sover barnen längre på morgonen för det? Nej... Huvudsaken att dom fick sova bra hela natten iallafall. Välling och en kissolycka bara, sedan somnade dom sött igen! 

Morgon vid 06-tiden alltså. Ge mig kaffe! Idag hade jag iallafall tur att barnen nöjde sig med tv-mys i soffan ett bra tag. Vi vinkade hejdå till pappsen som åkte på jobbet, sedan blev det frukostdags! 

Äta, på med kläder, slänga in en Elias sängkläder i tvättmaskinen och sedan leka så gott vi orkade. Båda barnen är extremt snoriga, men dom har orkat leka och varit rätt pigga hela dagen. Jag har gått på Alvedon och försökt hänga med i svängarna! 😅

När Edwin sov sin första tupplur ville Elias mysa framför en film. Tack för det älskling! Ladda batterierna lite... 

När lillebror vaknade kände jag att lite friskluft inte skulle sitta helt fel. Ut på en liten promenad. Vi mötte upp Carro och gick på Ica. Tänkte höra om jag kunde hämta ut min nya kamera utan avi:n. Inte så konstigt att jag inte fått någon sms-påminnelse... Helt fel mobilnummer hade jag godkänt. Virrpanna! Fick med mig paketet hem iallafall, och Elias hade turen att få en glass! 🍦

Vi stannade till i lekparken en stund så att Elias fick gunga. Sedan var det dags att gå hem och fylla magarna med lunch! Gårdagens pasta och baconsås fick Elias, han åt ganska bra för att vara honom! Även Edwin hade god aptit (som vanligt) och åt sin favoritburk. Själv fick jag en lyxig färdigrätt från frysen... 🙈

Efter lunchen kom Mattias hem. Japp, nu är vi förkylda hela familjen! Han gick direkt och la sig (karlar när dom är sjuk...) och kidsen gjorde likadant. Elias sov en timme på soffan och Edwin sov 2 timmar (!) i sin säng. Så skönt att dom fick vila upp sig ordentligt... ❤️

Själv fick jag en lugn stund med min nya kamera. Inte ett dugg avancerad, och bilderna blir inte mer än "okej". Däremot var filmkvaliteten riktigt bra, och att överföra bilderna till iphonen via wifi var superlätt. Huvudsaken att bilderna blev bättre än på förra kamerna, och det blev dom! Nöjd... 👍

Vid 15-tiden var alla grabbar vakna igen. Strax därefter kom min mamma hit också. Världens bästa mamma. En korg full med kuckelimuckmedicin till hela familjen. Det var rosor, kaffe, frukt, bamsetidning, hostmedicin, alvedon, nässpray, götta och lite annat. Underbart, tusen tack! 💞

Hon blev kvar ett bra tag. Då passade jag på att hämta ut ytterliga ett paket på Ica, och Mattias diskade undan medans. Elias följde med mig och var så duktig, inget ska-ha-tjat alls. När vi kom tillbaka sen så fick han även träffa sin bonusfarmor Lena här utanför, lycklig kille! 😃

Resten av eftermiddagen försvann i lek, mys, gnäll och fruktstund. Blandad kompott... Edwin var gnällig nästan hela tiden, och storebrorsan hade sina dippar han med. Inte lätt att vara sjuk! 💙

Lite ljusglimtar fick vi dock. Att rulla en studsboll mellan oss var en lek som gick hem hos alla fyra. Det satt vi länge med. Även lite soffmys framför Bolibompa blev det. Middagen som bestod av fruktsallad var inte fyskam den heller! Ja, ingen av oss var hungrig... Och vem har lust att laga/äta middag när man är sjuk? En riktigt C-vitamin boost satt fint. Frågade om Elias ville ha annan mat eller kvällsfika sen, men nej, han var inte heller matglad. 

Ett bad hann pojkarna med också. Även den här gången tillät Elias att lillebrorsan fick bada med honom. Plask plask och lek lek... Sedan hade vi två rena och fina barn i pyjamas! 👌

Klockan 19:30 somnade Edwin efter en flaska välling, en fight med snorsugen och lite koksalt i näsan. Elias somnade vid 20-tiden efter sina medicineringar. Hostmedicin, andningsmedicin och ett urvädrat sovrum. Hoppas dom sover gott inatt med, skatterna våra! 💖

Nu är det soffhäng som gäller här. Mysigt med tända ljus och nya rosor på bordet... 👌

Men snart blir det dusch och hopp i säng. Imorgon blir vi hemma hela familjen och kurerar oss! 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0