sjuk och tröttstuga... 😴

Söndag... Barnen har hostat hela natten, så vi var måttligt trötta imorse. Stackars små hjärtan! Fast det blev en liten sovmorgon till 07:30 iallafall. Jag och Edwin gick upp, en timme senare vaknade även Elias. Pappsen drog längsta strået och fick en rejäl sovmorgon! 

Elias var riktigt hängig på förmiddagen. Orkade ingenting. Bara låg i soffan och gnällde, sa inte mycket alls. Lilla vän... Han kändes ganska varm och hostade otroligt mycket. Så vi tog det riktigt lugng här hemma. Mattias myste med honom i soffan, och jag försökte aktivera Edwin samtidigt som jag körde ett tvärtmaraton. Vika, tvätta, hänga - om igen... 

Men jag hann även smita iväg en stund hemifrån. Klädbytardag här i Forsa! Åkte  dit till strax efter öppning, och jisses vad med folk... Tyckte att utbudet på just strl. 80 och strl. 122-128 var lite klent, precis dom storlekarna som jag var ute efter! Men det blev en del godbitar ändå. Två tröjor till Edwin. Fodrade vinterstövlar till båda barnen. En barbapappa. En Brio-tax. Och det bästa - en varm och fin overall i strl. 80 till Edwin. Precis en sådan som jag varit på jakt efter! Alltihop fick jag för 185 kronor. Superbra verkligen! Jag menar... Två par vinterstövlar och en vinteroverall skulle ju ha kostar skjortan om man hade köpt det nytt i butik. Heja seconhand och återanvändning! 👌

Nöjd och glad for jag hemåt. Edwin sov och Elias höll på att falla i sömn han med. En utslagen kille! Mattias åkte till Ica för att handla, och strax därefter fick jag bära en sovande storebror till hans säng. Att sova är den bästa medicinen mot dumma förkylningar! 

Medan Elias sov så lekte jag och Edwin. Men även jag har varit sjukt trött idag, så någon rolig mamma har jag väl inte direkt varit... 

När Mattias kom hem åt vi någon slags lunch/middag. Kycklingnuggets, enkelt och gott. Edwin fick sin mat, och Elias vaknade precis när vi ätit klart. Två timmars powernap, det behövde han verkligen. Han petade i sig lite kyckling han också, och en hel kallkorv. Lite mat i magen iallafall... Desto mer frukt har det blivit. Kuckelimuckmedicin. Vattenmelon, satsumas och vindruvor! 👌

Eftermiddagen rullade på... Mys varvat med lek. Medan Edwin sov sin andra tupplur passade jag på att vila mig på soffan. Lyckades till och med somna! Vaknade 45 minuter senare, och då var alla grabbar i full gång och lekte på Elias rum. Ja, storebrorsan vart lite piggare efter alvedon och den långa tuppluren. Han orkade leka en stund, så himla kul att se! 

Efter att jag hade diskat och plockat undan i köket ville Elias leka med mig ensam. Självklart hjärtat! Vi stängde in oss på hans rum och hade ritverkstad. Han sa vad jag skulle rita, och jag gjorde som han sa. Försökte iallafall, haha. Mattias fick sig några goda skratt när han såg resultatet. Fast han ska inte säga något, det han målade dit var inte ett dugg bättre. Haha! Men i Elias ögon blev det fantastiska konstverk. En mysig stund hade vi iallafall... ✨

Klockan tickade på, och vips kom Elias mamma för att hämta honom. Med sig hade hon två superfina mössor till Edwin som hon hade sytt. Otroligt fina! Önskar att jag också kunde... Tusen tack! 💖

När storebrorsan hade åkt blev det kvällsmys med Edwin. En riktig gokille var han! 

Vid 19:30 fick han välling i soffan med pappsen, själv passade jag på att träna! Det blev 9,2 kilometer på 20 minuter, en liiiiiiten förbättring. Men det bästa är känslan efteråt. När man har duschat, varvat ner och känner hur bra man mår! Hoppas att lite resultat kommer med välmåendet också! Fast det svåra är att "äta rätt" tycker jag. Jag älskar mackor, pasta, godis och kakor alldeles för mycket... Försöker iallafall att hålla igen på det goda tills helgerna. Förbud tror jag absolut inte på. Man måste få njuta medan man lever! Men man kan ju försöka hitta en balans. Den letar jag efter just nu... 😅

Nu är det soffhäng som gäller. Edwin somnade rätt sent, vid 20:30-tiden. Sedan dess har jag hunnit kvällsfika framför Solsidan. Lättkvarg med banan och kanel, mmmums... 👌

Snart blir det nog hopp i säng. Imorgon kickar vi igång en ny vecka. Förhoppningsvis med mycket energi och utan förkylningar! ✨











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0