ny frilla till mamman... 💇

Tisdag och morgon klockan 06:50. Edwin ropade frĂ„n sin sĂ€ng, han hade alltsĂ„ sovit hela natten frĂ„n 19:00 till 06:50 utan att vakna en enda gĂ„ng. Börjar mamman fĂ„ som hon vill tro? Äsch, jag vĂ„gar inte ropa hej Ă€nnu! 🙈

Morgonen flöt pĂ„ hĂ€r hemma... Kaffe, frukost, lek, bus och pĂ„klĂ€dning. Redan vid 09:30-tiden ville lilleman ta en tupplur, sĂ„ dĂ„ fick jag en liten lugn stund i soffan. 

Sedan var det dags! Mot frisören! Min snĂ€lla mormor kom hit och var med Edwin, medan jag och mamma Ă„kte. Jag hade inte alls bestĂ€mt mig för om jag skulle klippa kort eller hur jag nu skulle göra. Men vad fasen... Det senaste Ă„ret har jag varit sĂ„ sjukt less pĂ„ mitt hĂ„r och bara kĂ€nt blĂ€. SĂ„ det kunde vĂ€l Ă€ndĂ„ inte bli sĂ€mre? 

Det blev alltsĂ„ riktigt kort. SĂ„ jĂ€kla skönt. Visst Ă€r det ovant och jag tycker inte att jag passar i det sĂ„ himla bra. Men skitsamma. HĂ„ret kĂ€nns sĂ„ frĂ€scht, och jag trivs i det korta hur det Ă€n ser ut! 💁

VĂ€l hemma igen blev det kaffe med mamma och mormor. Edwin bara busade! 🙊

Mattias kom hem tidigt frĂ„n jobbet, sĂ„ vi hade en riktig familje-eftermiddag. SĂ„ mysigt sĂ„! Vi lekte lĂ€nge med klossar pĂ„ Elias rum, lillebrorsan Ă€lskar ju att hĂ€nga dĂ€r inne. Sedan Ă„t vi middag, som idag blev stuvade makaroner och köttbullar. Gott! 😋

Efter maten blev vi trötta allihopa... Jag och Edwin tog dĂ„ en tupplur tillsammans, sĂ„ himla skönt. KĂ€nde mig som en annan mĂ€nniska nĂ€r jag vaknade! HĂ€ngde en tvĂ€tt och lekte med grabbarna. 

Vid 18-tiden tog vi alla tre en liten promenad. Gick förbi Ica pĂ„ hemvĂ€gen och handlade, det behövde fyllas pĂ„ lite hĂ€r hemma! 

KvĂ€llen kom fort och det var dags att natta vĂ„ran vilding. Han ville minsann inte sova! Men vid 20-tiden slog han igen sina blĂ„a. Godnatt min lilla Ă€lskling! 💙

VuxenkvĂ€ll i soffan... Har duschat, hoppat i mysklĂ€der och tĂ€nt ljus. Ska nog lĂ€sa lite i min nya TophĂ€lsa som Mattias överraskade med. Tror att motivationen till ett hĂ€lsosammare liv börjar infinns sig... Hoppas! 😅




 


Kommentarer
Johanna

Det dÀr blev skit snyggt! Och du passade bra i det. MÄste ta tag i mitt skatbo jag med...

2014-09-10 @ 07:21:10
URL: http://johanna--ostlund.bloggplatsen.se
Sara

Åh men taaaack :-)

2014-09-11 @ 20:26:07


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0