mitt i veckan... ✨

Onsdag och sovmorgon, kan det bli bättre? Edwin sov hela natten i sin säng och vaknade när Elias och Mattias skulle på dagis/jobbet. Men sedan somnade han om bredvid mig efter en flaska välling. Såå mysigt, och skönt för den morgontrötta mamman! 🙊

Strax efter 08-tiden klev vi upp. Kaffe och mys framför teven. Jag skrev en liten to-do-list idag för att komma igång och få nånting gjort. Dessa älskade listor! 👍

Förmiddagen varvade vi med lek och nytta. Edwin var nöjd och lekte bra själv, så jag hann få lite gjort... Tvätta, bädda rent i sängarna, städa toaletterna, göra barnens byrålådor fina med väggdekorerna och färga håret. Då och då kom han krypandes till mig för att kolla vad jag gjorde, men den mesta tiden spenderade han i brorsans rum. Spännande saker där! 🙊

Vips så hade hela förmiddagen försvunnit, och jag kunde stryka en hel del punkter på listan. Vid 12-tiden blev lilleman trött, så han fick lite lunch innan vi myste ner oss i soffan. Tjugo minuter senare kunde jag lägga ner en sovande kille i sin säng. Snaaaark! 

En timmes tupplur för lilleman, och en timmes soffhäng för mamma. Eller ja, först skulle tvätten hängas. Men sen så, lugnt och skönt... 

När Edwin vaknade igen tog vi en promenad. Vilket härligt väder! ☀️ Vi promenerade upp till mamma/mormor där vi blev bjudna på fika. Lite lek och gunga hann vi också. Lilleman fick äta en tidig middag där innan vi gick hemåt igen. Dags att laga middag till resten av familjen! 

Idag blev det något så enkelt som ugnsgratinerad falukorv. Älskar mat som tillagar sig själv! Edwin blev lite kinkig medan maten stod i ugnen och ville varken leka med eller utan mig. Ingenting var kul. Nödlösning... Ner i matstolen och på med barnkanalen på surfplattan. Nöjd kille! 

Då gjorde jag ett smart drag och rev av ett träningspass. Stod i vardagsrummet och körde på crosstrainern så jag hela tiden såg Edwin inne i köket. Han tittade mer på mig än på surfplattan, vad gööör du mamma? Han skrattade och klappade händerna. Bra träningspepp! Men efter ett tag lessnade han och ville komma ner på golvet. Hann iallafall köra 5 kilometer, bättre än inget! 👍

Svettig, trött och nöjd. Klockan var bara 16:30 och jag hade redan bockat av hela dagens to-do-lista! Skönt att ha träningen gjord faktiskt... 

Strax därefter kom Elias och Mattias hem. Dags att äta mat! Mätta och belåtna blev det sedan lite lek på Elias rum, innan hela familjen skulle in i duschen. Mattias började medan jag lekte med barnen. Sedan tog jag och Elias en dusch tillsammans. Edwin fick vänta till sist, sedan fick han sitt efterlängtade bad. Plask plask - nöjd kille. 

Klockan tickade på i väldig fart, och lillebror började bli riktigt trött vid 18:30-tiden. Välling och hopp i säng. Lilla tröttisen somnade nästan på en gång! 💤

Elias var vaken ett tag till och lekte med pappsen och Peter. Mattias fick även äran att diska undan idag. Själv donade jag med lite grejer inför Lördagens loppis. Mattias har bokat bord, men jag får stå och sälja. Sjysst, haha... 

Nu är det vuxenkväll i soffan, storebror tackade för sig vid 20-tiden efter lite melonfika i soffan. Vi skulle egentligen ha tittat på Brynäs, men just ikväll var det något fel med kanalerna på datorn. Typiskt... 

Snart blir det hopp i säng, har blivit sent många kvällar i rad nu så en tidig kväll vore på sin plats. Dessutom så vankas det jobb för mamman nu i två dagar. Två em-pass torsdag och fredag. Perfekt att det passade med mammas schema. Blir skönt att få jobba lite! 👍











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0