måndag och snor... 😷

Måndag och ny vecka! Runt 06-tiden var det morgon i vanlig ordning... Jag var trött efter en natt i soffan, råkade visst somna där igårkväll. Vid 03-tiden vaknade Edwin, upptäckte då att jag hade fått sovsällskap i soffan! Elias hade smygit sig dit efter en kissolycka, utan att väcka mig! Lillhjärtat... Bar in honom till Mattias, gjorde välling till Edwin, bäddade rent i Elias säng och fick sedan en yrselattack. Fy vad obehagligt. Blev alldeles kallavettig och svag. Så det blev en vaken timme i soffan innan jag äntligen kunde somna om! 

Morgonen här hemma var lugn. Elias och Mattias åkte till dagis/jobbet. Edwin vinkade hejdå och ville sedan leka på brorsans rum. Kaffe till mamman! ☕️

Sedan passade jag på att diska undan medan lilleman lekte på golvet. Hann precis klart innan det knackade på dörren. Ett välkommet besök... Två stycken från Hudiksvallsbostäder kom och fixade tvättmaskinen. Det har nämligen läckt vatten vid röret i golvet, så jag har inte kunnat tvätta på hela helgen. Men nu så. Körde igång en maskin 40-gradigt på en gång! 👍

Resten av förmiddagen bara försvann. Lek, vila och mys. Min lilla älskling somnade på mig i soffan, helt underbart. Vi fick även ett snabbt besök av min mormor! Då passade jag på att hänga tvätten, slänga in en maskin 60-gradigt och hämta ett paket på Ica. Inte det paketet jag väntar mest på... Detta var en julklapp till Elias. Jag vill ju hämta min nya kamera jag! Hoppas det blir imorgon. 

På tidiga eftermiddagen gick jag och Edwin ut en sväng. Vi hamnade på Röda Korset. Lyckades fynda två Me&i-plagg, en dress från Polarn.o Pyret och en helsvart body till Edwin. Vi träffade även på två kända ansikten! Elias mamma och lillasyster Ida. 

Vi bjöd hem dom på fika! Kaffe, prat, lek och snoriga barn. En riktigt mysig stund! Skönt att få hela eftermiddagen förgylld. Dom blev kvar enda till 19-tiden och hann träffa Elias när han kom hem från dagis. En till förkyld kille! Hua...

Det blev middag, lek och bus innan vi sa hejdå till Johanna och Ida. Mattias försvann iväg på jobb han med. Hade två riktigt trötta killar här hemma! 🙊

Edwin somnade fort efter en flaska välling. Sedan blev det soffmys och kuckelimuckmedicin med Elias i soffan. Mattias kom hem han också, så då passade jag på att röja undan här och ta tag i disken. 

Elias somnade vid 20-tiden, helt utmattad. Han började bli varm, hostig (krupphosta typ) och var riktigt ynklig. Hjärtat... Vid tandborstningen blev det även en slem-kräka. Stackarn! Så det blev en alvedonsup, andningsmedicin, en bok och hopp i säng. Hoppas verkligen att båda barnen får sova bra inatt, det behöver dom verkligen! Önskar att vi vuxna kunde ta över deras förkylningar! 😢💙 

Nu är det vuxenkväll i soffan. Har precis tagit en dusch, hoppat i myskläder och tändt ljus. Mys! Men kvällen blir nog inte sen... Energi kan behövas till morgondagen! 😅










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0