jobb och pizzamys... 👍

Lördag och en hĂ€rlig sovmorgon till mamman. SĂ„ himla skönt... MĂ€rkte knappt nĂ€r grabbarna smög upp och stĂ€ngde in mig i sovrummet. Sedan var det underbart att fĂ„ komma upp till nybryggt kaffe och en glad liten Edwin! 👌

Morgonen flöt pĂ„... Varvade lek med att göra mig iordning. Jag skulle ju Ă„ka till jobbet vid 10:30 ungefĂ€r. Pussade mina Ă€lsklingar hejdĂ„ och begav mig. 

Vad fĂ„r vi för typ av arbetsdag idag dĂ„ tro? Alltid svĂ„rt att veta... Jag trodde att vi skulle fĂ„ mycket folk, men dĂ€r hade jag fel. Vi hade det ganska lugnt. En bra dag med lĂ€get under kontroll, sĂ„nt gillas! Vi blev klara med stĂ€dningen pĂ„ en halvtimme, sedan begav vi oss hemĂ„t. Skönt. 

Hemma vĂ€ntade min mormor och min Ă€lskade son pĂ„ mig. Mormor hade kommit till oss för att se efter Edwin en stund. Mattias skulle nĂ€mligen fĂ„ följa med min mamma, pappa och bror till GĂ€vle pĂ„ hockey. SĂ„ mellan klockan 15-16 ungefĂ€r behövde lillhjĂ€rtat passas. Och dĂ„ Ă€r gammelmormor bra! ❀

PĂ„ vĂ€gen hem köpte jag med mig pizza som vi mumsade pĂ„ till middag. Mormor stannade bra lĂ€nge, himla mysigt med sĂ€llskap. Dessutom kunde jag passa pĂ„ att vika lite tvĂ€tt och duscha i lugn och ro medan dom lekte för fullt. 

Efter min dusch fick Edwin hoppa ner i ett bad. Kladdig unge! Sedan blev mys med en trött kille... Han hade nĂ€mligen bara sovit mellan 11:00 - 11:40 idag, sedan skulle han minsann inte sova mer. Tokunge! 

SĂ„ gissa om han var trött nĂ€r klockan nĂ€rmade sig 19-tiden? Men otroligt nog sĂ„ var han pĂ„ bra humör hela eftermiddagen, inget grin och gnĂ€ll. En massa bus och mys hann vi med. 

NĂ€r lilleman hade somnat Ă„kte mormor hem. SjĂ€lv plockade jag ihop lite hĂ€r, tĂ€nde ljus och startade BrynĂ€smatchen pĂ„ datorn. HĂ€rligt att kunna kolla live pĂ„ varenda match tack vare en inloggning vi fĂ„tt av mamma och pappa. Bara att koppla till teven och njuta av hockeyn gratis! 👌

Och njuta kunde man verkligen göra ikvĂ€ll. BrynĂ€s vann mot Leksand, tjoho! Hade nog varir grymt att vara pĂ„ plats... Inte nĂ„ avis! 🙈

Nu Ă€r det snart hopp i sĂ€ng som gĂ€ller hĂ€r. Trött! Mattias kom precis hem, sĂ„ jag ska vĂ€l vara lite social innan jag slocknar... Imorgon Ă€r det en stor dag, dags att rösta! Jag har inte gjort det Ă€nnu, sĂ„ imorgon Ă€r det sista chansen innan vi fĂ„r ett resultat. SĂ„ himla spĂ€nnande. Jag vet vad jag ska rösta pĂ„, och jag hoppas verkligen pĂ„ en förĂ€ndring! ❀



Ett mysigt ljushus med en ljusslinga i Elias rum! ✹


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0