härlig höstshopping... 🍁

Måndag och en ny vecka är igång! Här hemma ville Edwin göra morgon vid 07:20 ungefär, och faktiskt så kände jag mig mer levande än död. Första gången på länge! 🙈

Vi gick upp och hade en lugn och mysig morgon. Pappsen var redan på jobbet... Kaffe, frukost och påklädning! Sedan blev det lite lek och bus innan jag kom på att vi skulle åka till stan en sväng. Jag hade fortfarande lite pengar och presentkort kvar från min födelsedag (rekord att jag har kvar det så länge!) som jag ville hitta något fint för... 

Sagt och gjort. Vi åkte till stan, jag och lilleman. Vi började på H&M där jag hade ett presentkort. Sneglade mycket på barnavdelningen, men jag var sträng mot mig själv. Nu är det jag som ska köpa något nytt för presentpengarna. Ganska svårt, haha. Men tro det eller ej, jag lyckades! Det blev en superskön långkofta, en mössa och en halsduk. Nöjd. 

Sedan hittade jag dom perfekta höstskorna! Så enkla, så snygga och så bra pris. Jag slog till på en gång och jag älskar dom redan! 👌

Det blev även lite shopping på Claes Ohlson... Behövde köpa en ny stor glödlampa till fönstret i vardagsrummet, den hade gått sönder. Hittade en fin lampskärm till den nya lampfoten i köket med, himla fint blev det. Redo för höstmörker nu! ✨

Innan vi åkte hemåt blev det ytterligare två stopp. Först på Dackås. Drack en kopp kaffe och pratade lite med brudarna. Edwin var på gladhumör och tyckte att bagar-Jenny var roligast i hela världen! 😃

Sista stoppet blev hos min mormor. Lilleman hade precis somnat i bilstolen när vi kom dit, men vaknade efter 25 minuter. Han fick lite mat i magen och hann busa med gammelmormor innan det var dags att bege sig hemåt. 

Väl hemma packades allt upp. Edwin lekte på sitt rum medans. Trodde att han skulle vilja sova en gång till runt 14-tiden. Men tji fick jag... Inte skulle han sova inte. Gjorde några halvhjärtade försök, men när klockan blev 15:00 gav jag upp. To late för en tupplur!

Tur för min lilla sovhatande unge att han var på hyffsat bra humör! 😘 Kunde laga mat i lugn och ro medan han donade på med sitt. Mattias kom hem vid 16-tiden och då var det middagsdags. Gjorde egen "pyttipanna" idag med allt möjligt gott. Till det blev det gröna oliver, fick sån craving efter det häromdagen! 😋

Efter maten blev det pappamys för Edwin, sedan skulle han iväg och jobba igen. Jag och lilleman hade turen att få besök av bästa mormorn och morfarn! Med sig hade som såå fina kläder till lillhjärtat! 💙

Jag passade på att diska och vika tvätt medan Edwin lekte med sina favoriter. Lycklig kille som även fick ta ett bad med mormor! 👍

Sedan hade vi en gosig och trött kille... Klart man är trött när man bara sover 25 minuter på dagen! Vid 18:30 åkte mamma och pappa hem, då fick Edwin välling. En kvart senare sov han djupt i sin säng. Fast oftast när det blir dåligt med sömn på dagarna så sover han oroligt sen på kvällen... 9 gånger av 10 så vaknar han efter 40-45 minuter och är ledsen. 

Jag skyndade mig att träna medan Edwin sov djupt. Körde en mil idag, på 22 minuter. Målet är att klara det på 20 minuter, haha kämpa! Efteråt tog jag en skön dusch och hoppade i myskläder. Underbar känsla! 

Och mycket riktigt... Efter 45 minuter vaknade en jätteledsen kille. Ingenting var bra. Han vred och vände sig. Grinade och var orolig. Så han fick komma upp och mysa i soffan en stund. Han tog sig för munnen och grinade, så jag antar att det är tänderna som spökar! Alvedon och soffmys gjorde iallafall susen. Sedan kunde han slappna av och somna igen. Lillhjärtat... 💙

Resten av kvällen har spenderats i soffan. Kvarg, banan, frysta blåbär och kanel till kvällsfika. Galet gott... Men snart blir det hopp i säng, känner mig trött trots en lugn dag. Vill vara pigg tills imorgon då vi äntligen ska hälsa på Edwins gudmor i nya lägenheten! 💖










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0