en seg hemmadag... 🙈

Onsdagen hĂ€r hemma började med en duns i golvet. Mattias vĂ€ckte inte mig (som han brukar) nĂ€r han Ă„kte till jobbet. Edwin brukar sova hos oss den sista halvan av natten, sĂ„ nĂ€r han vaknade imorse ville han ut pĂ„ Ă€ventyr... IstĂ€llet för att klĂ€ttra pĂ„ mig som han alltid gör nĂ€r han vaknar, sĂ„ klĂ€ttrade han över berget av kuddar som Mattias lagt under madrassen. Duns! Som tur var sĂ„ brukar vi lĂ€gga överkastet nedanför sĂ€ngen, sĂ„ han landade ganska mjukt. Men fy vilket hemskt uppvaknande! 

Resten av morgonen var lugn... Kaffe, frukost och pĂ„klĂ€dning. Riktigt kallt hade vi inne ocksĂ„, brrrrr! Alla element var avslagna, sĂ„ jag satte pĂ„ dom flesta. Tur att kaffet var varmt och att min lilla kille var gosig! 👌

Förmiddagen försvann i lek och bus. Vid 11-tiden skulle Edwin sova sin första tupplur. Precis dĂ„ fick vi besök av Carro.  En timmes pratstund för oss vuxna medan lilleman sussade sött... 

NĂ€r han vaknade klĂ€dde vi alla pĂ„ oss och gick ut i höstvĂ€dret. Kyligt ute! Men med bra klĂ€der var det riktigt skönt. Vi gick en liten svĂ€ng och hamnade till sist pĂ„ Röda korset. En hylla stod dĂ€r och ropade pĂ„ mig! Den blev fin i Elias rum, och hans förra hylla fick flytta ut till köket sĂ„ lĂ€nge. Vet inte om jag blev nöjd med den dĂ€r, men vi fĂ„r se... 

Efter RK-besöket vinkade vi hejdĂ„ till Carro, sedan fortsatte jag och lilleman att promenera. Älskar att vara ute nu! SĂ„n hĂ€rlig och frisk luft... Man kĂ€nner liksom att man blir piggare. Underbara höst! 🍁🍃🍂👌

NĂ€r vi kom in igen var det lunchdags för bĂ„de mig och Edwin. En sen lunch. MĂ€tta och nöjda blev det sedan lite lek pĂ„ storebrorsans rum. Men det var inte lĂ€nge som lilleman var nöjd... SĂ„ gnĂ€llig och grinig hela eftermiddagen! Ingenting var roligt. Trött var han ocksĂ„. Men det Ă€r pĂ„ tok för sent att ta en tupplur efter klockan 15. IsĂ„fall skulle han bli vaken till klockan 23 pĂ„ kvĂ€llen, minst... Det Ă€r sĂ„ svĂ„rt detdĂ€r, vi fĂ„r inte till det med hans powernaps lĂ€ngre. Ofta blir han trött vid 10-11 tiden pĂ„ förmiddagen, men han sover ju max en timme. SĂ„ sedan "hinner" han inte sova mer förens det blir för sent? Vi fĂ„r prova oss fram helt enkelt... 

NĂ€r Mattias kom hem Ă„t vi mat. Hade en lasagne i ugnen som precis var klar i tid. Gott! Edwin blev glad nĂ€r pappsen kom hem, men direkt efter maten mĂ„sta han ivĂ€g igen. Mycket jobb nu inför vĂ€gspösĂ€ttningen... 

Jag trodde allvarligt att jag inte skulle orka med den hĂ€r eftermiddagen. Edwin grinade för allting och höll pĂ„ att somna. Klockan var bara 16:30 ungefĂ€r. HjĂ€lp! TvĂ„ timmar till ska vi hĂ„lla ut... Han fick iallafall titta pĂ„ sitt favoritprogram pĂ„ datorn medan jag diskade undan. Sedan fick han middag, som han ratade... Första gĂ„ngen det hĂ€nder! Bara grin grin grin. Men efter en smoothie i soffan blev det lite bĂ€ttre. 

Baddags! 💩 Det uppskattade han verkligen. Kul att se honom lite glad idag iallafall, haha. Men efter ett tag vart det bara bus. Varför ska man sitta i badstolen nĂ€r man kan stĂ„? 😅

Upp, smörja in och pĂ„ med pyjamas. Sedan hĂ€nde nĂ„got... Han blev pĂ„ bra humör. Hipp hurra! Vi lekte rĂ€tt lĂ€nge med bilar, och klockan tickade pĂ„. Till sist hade vi nĂ„tt fram till grĂ€nsen - den tidigaste tiden han fĂ„r somna för natten om det inte ska bli kattskit av allting. SĂ„ vid 18:30 var det en trött kille som somnade efter en flaska vĂ€lling. Äntligen, om man fĂ„r sĂ€ga sĂ„... Den hĂ€r dagen har verkligen varit seg och jobbig. Men sĂ„nna dagar har vi nog alla, bryt ihop och kom igen! 🙈

NĂ€r lilla Ă€lskligen sov djupt passade jag pĂ„ att köra ett trĂ€ningspass. Ett dĂ„ligt sĂ„dant. Ingen ork och massa negativa tankar. Phew! Men det blev iallafall 9,2 kilometer pĂ„ 20 minuter. Och ett halvdĂ„ligt trĂ€ningspass Ă€r bĂ€ttre Ă€n inget alls! ✊

Duscha, hoppa i mysklĂ€der, tĂ€nda ljus och mumsa pĂ„ det godaste kvĂ€llsfikat. En underbar stund, allt kĂ€nns sĂ„ bra! IkvĂ€ll provade jag att blanda i frysta hallon, mango och kokos i kvargen. Åh herregud vad gott. Ny favorit! 👌

Just nu halvtittar jag pĂ„ en film och vĂ€ntar pĂ„ Mattias. Sedan blir det hopp i sĂ€ng, dock vĂ„ran gamla... Hoppas den nya kommer imorgon! Vore hĂ€rligt att fĂ„ sova riktigt gott dessa nĂ€tter som Ă€r kvar av veckan, det vankas jobb enda frĂ„n Torsdag till Söndag... Men det gĂ„r nog bra, jobbigt att vara ifrĂ„n Edwin sĂ„ mycket bara. Det blir 6 timmar ifrĂ„n honom imorgon och pĂ„ Fredag. 8 timmar pĂ„ Lördag, och sĂ€kert 10 timmar pĂ„ Söndag. Usch och fy... Det Ă€r tur att han har vĂ€rldens bĂ€sta mormor och morfar! ❀








Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0