en rätt tråkig dag... ☁️

Onsdag, och sovmorgon till 08-tiden. Tack för det lilleman! Men nog fasen var jag trött ändå. Det måste bero på min livstil... Dålig mat och noll träning. Ja, det säger ju sig självt - det ger noll energi såklart. Skärpning! 

Morgonen här hemma var lugn. Jag halvlåg i soffan och klunkade kaffe, medan Edwin lekte och donade. Sedan fortsatte så hela förmiddagen... Låg och lekte på golvet. 

Jag har känt mig som en tråkig och dålig mamma idag. Har inte haft ork eller lust med nånting. Så vi har faktiskt inte gjort ett skit på hela dagen. Edwin har varit rätt gnällig och svår-road, själv har jag haft en såndär hemsk mamma-dag när man bara räknar timmarna tills barnet ska nattas. Usch och fy vad dåligt samvete man får... Men när man är trött och orkeslös så blir det sådär ibland. Iallafall för mig, och jag avskyr det. Man känner ju sig inte direkt som en lyckad mamma när man sätter sitt barn i matstolen framför Babblarna på surfplattan, bara för att man inte orkar leka. Okej om jag vill laga middag eller hänga tvätt, men nu bara låg jag på soffan och latade mig. Dumma mamma!

En riktig tråk-dag har vi haft med andra ord. Min moster kom hit en snabbis, men annars har vi inte träffat en enda människa idag. Bara jag och lilleman, som har tråkat ut varandra... Jag blir galen av att bara vara hemma en hel dag, utan att få träffa folk eller åka iväg nånstans. Visst, jag är otroligt hemmakär och föredrar att vara hemma på kvällarna. Men inte på dagarna? Konstigt detdär! 

När klockan var runt 16-tiden fick jag nog och började klä på oss båda två. Dags för en promenad. Frisk luft, motion och få se lite annat än våra väggar här hemma. En nöjd liten kille i vagnen! 👍

Lite ljusare blev våran eftermiddag när pappsen kom hem. Lilleman blev superglad och äntligen fick han någon som orkade leka med honom. Idag blev det inte ens någon middag här hemma... Mattias hade ätit redan, så jag tröck i mig en burk Abbas express tonfisk m. grillad paprika-smak. Godaste tonfisken på burk! 😋

Kvällen kom krypandes och det blev soffmys med Edwin. Oj vad gosig han var, det är vi inte vana vid... Han låg på min mage i en timme och busade/gosade omvartannat. Annars ska han oftast ner på golvet efter en stund. Så gissa om jag njöt? Och fick ännu mer dåligt samvete för hur tråkig jag har varit idag! Mammas älskade hjärta... ❤️

Vid 20-tiden somnde lilleman. Då gjorde jag något jag inte har gjort på över ett år. Jag tränade! Vi har fått ta hem mamma och pappas crosstrainer, så nu finns det inga undanflykter längre. Körde bara en kortis idag, för att komma igång. Det blev drygt 5,6 kilometer på 15 minuter. Svettigt och härligt! 💪💦

En dusch senare låg jag i soffan och kände mig lite nöjd med dagen trots allt. Jag säger som min kära mamma... Man måste ha tråkigt, dåliga dagar och motgångar för att sedan kunna ha roligt och känna glädje! ✨

Ny morgondag, nya tag. 






Kommentarer
Carro

Känner sååå väl igen "tråkig-mamma-idag". Usch.. Brukar också räkna och längta ihjäl mig tills dom ska nattas. Å sen veta att man måste gå igenom en kvällsfika å sen borsta tänderna innan dom ska läggas, hahaha.. Sjukt jobbigt ibland! Men det är just när dom där dåliga dagarna kommer och man önskar att man bara fick typ sticka till Ikea å Birsta själv och shoppa!!

2014-09-11 @ 19:48:33
URL: http://carroskottar.blogg.se
Sara

Åh vad skönt att jag inte är ensam! 🙈 Får så dåligt samvete när jag känner så, men alla har vi dåliga dagar... Och jag tror inte att barnen lider speciellt mycket av att ha tråkiga föräldrar som inte orkar leka hela tiden :-)

2014-09-11 @ 20:25:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0