en lite bättre dag... 👍

Torsdag och sovmorgon enda till klockan 08:30, tack för det lilla älskling! Härligt att få vakna upp utvilad. Dessutom har vi turen att Mattias har tagit ut några pappadagar nu. Mysigt! 👌

Morgonen flöt på... Kaffe, frukost och påklädning i vanlig ordning. Idag skrev jag en to-do-lista för att komma igång och inte hamna i samma depp-mode som igår. Bädda sängarna, vika tvätt, slänga in en ny maskin, städa i min kaotiska klädskrubb, träna, leka med Edwin och få tid att läsa klart min nya Topphälsa. Små små saker bara, som ändå motiverar mig när det står uppskrivet. När man stryker en punkt så känns det som en vinst. Positiv energi och ork att "göra lite till". Heja listor! 👍

Mattias åkte iväg en sväng på förmiddagen, så jag och lilleman lekte och donade på här hemma. I och med att han vaknade sent så ville han inte ta sin första tupplur för ens klockan 12:20, men oj vad han sov... När klockan var 14:30 var vi tvungna att väcka honom! Det blev dötrist och lugnt alldeles för länge, dessutom så skulle vi åka till stan. Det blev alltså bara en tupplur idag, men den varade längre än hans två vanliga powernaps! Det kanske är så vi ska göra? 

Vi lämnade Edwin hos mina föräldrar innan vi åkte till stan. Vi skulle nämligen hälsa på Mattias mamma på sjukhuset efter hennes höftoperation, ingen höjdare att ta med våran sjuka lillkille då inte! Han hade det bättre med mormor och morfar... 

Efter sjukhusbesöket blev det ett loppisbesök för oss. Är på jakt efter någon slags bokhylla till Elias rum! Ingen bingo... Däremot hittade Mattias en superfin traktor. Så snyggt luffarslöjdad. Med tanke på hur svårt det måste vara att göra en sådan så kändes det fjuttigt att bara betala 30 kronor. Men nu står den fint i Elias hylla! Jakten efter en bokhylla går vidare... 

Klockan hade nästan hunnit bli 17:30 innan vi kom hem och hämtade Edwin. En trött och gosig kille! Han fick hoppa ner i ett bad och busa med pappsen. Själv passade jag på att träna! Idag gick det bättre. Pressade mig själv att köra i 20 minuter, och lyckades skrapa ihop 8,1 kilometer. Phew! Var alldeles slut efteråt, härlig känsla! 💪💦

Efter en dusch blev det mys med lillpluppis. Han har börjat träna på att stå själv! Nu släpper han taget om oss för att försöka utmana sig själv. Han sträcker upp händerna i luften, står utan stöd i ca 5-10 sekunder och ser toknöjd ut. Mammas duktiga kille! Kul att han liksom vill själv, det ser verkligen ut som att han övar. Hihi... Dessutom ställde han sig upp från sittande position några gånger, utan att hålla i något. Braaavo lilla älskling! 👏

Runt 19:30-tiden somnade han efter en halvtimmes nattning. Sedan sjönk jag ner i soffan med Mattias och Peter. Hockeyn har börjat! 👌

Fast ikväll var det en dålig match för Brynäs, uscha. Så samtidigt som jag har sneglat på matchen har jag gjort den sista punkten på dagens to-do-lista, jag har läst klart Topphälsa. Inspiration! Nu hoppas jag att min motivation är här för att stanna ett tag. Mot ett bättre liv! ✨






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0