en himla bra dag... 👌

Fredag och sovmorgon till mamman och lillebrorsan. Hur ofta hĂ€nder det liksom? BĂ„de jag och Edwin lyckades somna om nĂ€r dom andra gick upp, helt otroligt. En bra start pĂ„ dagen med andra ord... ✹

NĂ€r vi kom upp satt Elias och Mattias och Ă„t frukost. HĂ€rligt med fĂ€rdigbryggt kaffe! 👌

Sedan lekte barnen med bilar, medan vi vuxna gjorde oss iordning. Elias och Mattias hade packat sina övernattningsvĂ€skor och Ă„kte till Bobygda redan vid 09-tiden. Jag och Edwin vinkade hejdĂ„ och fortsatte vĂ„ran lugna morgon... 

Men efter ett tag fick jag myror i brallan. Gjorde ett ryck medan Edwin lekte pĂ„ brorsans rum. Vika tvĂ€tt, slĂ€nga in en ny maskin, diska undan och plocka ihop lite hĂ€r. Sedan drog jag fram dammsugaren. Snacka om en nyfiken liten kille hĂ€r hemma! Han kröp efter den i vartenda rum, men höll ett litet avstĂ„nd. BĂ„de lite lĂ€skigt och spĂ€nnande! Det gick iallafall bra och golven blev fina. Sedan vĂ„gade lilleman sig fram och inspektera dammsugaren nĂ€r den var avstĂ€ngd. Den lekte han lĂ€nge med, haha. Perfekt - dĂ„ kunde jag hĂ€nga tvĂ€tten! 🙊

Klockan tickade pĂ„ och det började bli dags att göra oss iordning. Men lite soffmys hann vi ocksĂ„ med innan vi begav oss. 

Först blev det ett besök pĂ„ Röda Korset. Fyndade lite fina saker! Assietter till jobbet, fina trĂ€leksaker, en Elias-skylt, tvĂ„ tröjor till lillebror och en t-shirt till storebror. Bara 90 kronor för alltihopa, himla bra! 👌

Vi for vidare pĂ„ Ica, och sedan upp till NorrvĂ€gen. En mysig eftermiddag med mormor vĂ€ntade för lilleman. Ja, ett helt dygn förresten. Snacka om nöjd kille. Han bara flinar och vinkar hejdĂ„, bryr sig inte ett dugg om att jag gĂ„r. SĂ„ himla skönt att veta att han trivs dĂ€r. Det kĂ€nns gott i mammahjĂ€rtat... ❀

NĂ€r jag hade lĂ€mnat Edwin Ă„kte jag till jobbet. Kom i bra tid och hann dricka kaffe i lugn och ro... Sedan hade vi en bra eftermiddag. Ganska sĂ„ mycket folk, men allt gick super! Hade en ny tjej med mig idag ocksĂ„. Hon som ska jobba dom helgerna som inte jag jobbar. SĂ„ duktig och gullig tjej. Allt gick super, kul med lite nytt! 👍

Vi blev klara med stĂ€dningen rĂ€tt fort. SĂ„ skönt att göra helg! 😃 

Åkte hem, packade in loppisgrejerna i bilen och Ă„kte till pizzerian för att hĂ€mta pizza till mig och mamma. Trodde jag skulle fĂ„ hinna trĂ€ffa Edwin innan han somnade, men sĂ„ blev det inte. Fick vĂ€nta 1 timme och 10 minuter pĂ„ att dom skulle bli klara... Tur för dom att det var jĂ€vligt goda pizzor, haha! 😁 

Efter en snabb pizza-middag med min kĂ€ra mor var jag tvungen att Ă„ka vidare. Mot Folketshus för att packa in loppislĂ„dorna. Skönt att ha dom pĂ„ plats inför morgondagen. Synd bara att vi fick ett av de minsta borden, och en dĂ„lig plats... Jaja, det blir nog bra Ă€ndĂ„. Fast jag Ă€r inte direkt taggad för att stĂ„ dĂ€r sjĂ€lv. Har en kĂ€nsla av att jag fĂ„r packa med mig mycket av sakerna hem igen! 😂

Klockan 20:30 kom jag Ă€ntligen hem och kunde pusta ut. Tog en dusch, tĂ€nde ljus och tog fram lite godis. Ljuvligt med en stĂ€dad och tyst lĂ€genhet. Satte igĂ„ng Twilight (en evighet sedan...) och bara njöt. Men nu börjar det bli trĂ„kigt. Nu har jag haft min lilla lugna stund, nu Ă€r jag nöjd. Saknar grabbarna, allihopa. Vill smyga in pĂ„ barnens rum, bre pĂ„ dom tĂ€cket, pussa dom i pannan, smyga ut och sedan lĂ€gga mig i famnen pĂ„ min andra halva. Det Ă€r dĂ„ det Ă€r som bĂ€st. Men jag antar att det Ă€r sĂ„nnahĂ€r kvĂ€llar man behöver ibland, för att inse det. Jag fĂ„r tĂ€nka positivt, en hel natts sömn vĂ€ntar. Och imorgon Ă„terförenas vi igen! 💖







 


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0