en fin tisdag... 👍

Tisdag... Vi vaknade strax innan klockan skulle ringa vid 06-tiden, en liten glad kille satt och hoppade emellan oss. Godmorgon! 

Mattias och Elias gjorde sig redo för jobb och dagis. Edwin vinkade som vanligt hejdĂ„ vid grinden. SjĂ€lv kokade jag kaffe och försökte vakna till liv... Är trött och seg i kroppen, trots att jag sover bra pĂ„ nĂ€tterna. Blir inte förvĂ„nad om ytterligare en förkylning Ă€r pĂ„ G. Det gĂ„r ju bara runt, runt, runt. HĂ„ller en tumme för att det inte bryter ut. 

Efter lite morgonmys var vi redo att kicka igĂ„ng dagen. Ett litet stĂ€d-race! Fram med dammsugaren, spĂ€nnande enligt lilleman. Sedan fick han titta pĂ„ barnkanalen i matstolen medan jag torkade golven och stĂ€dade toaletterna. Ett skönt och behövligt ryck! ✹

Vid 09-tiden blev det gröt och sedan hopp i sĂ€ng för Edwin. En trött kille som slog pĂ„ stort och sov i hela 2 timmar! Jag kunde alltsĂ„ slöa i soffan enda tills det blev trĂ„kigt. Kul att fĂ„ kĂ€nna pĂ„ den kĂ€nslan ocksĂ„, haha. Donade lite med allt möjligt, och strax efter 11-tiden vaknade en superglad kille! 😊

Efter att lilleman fĂ„tt mat i magen kom hans gudmor Frida förbi en svĂ€ng. Glada miner! Sedan kom Ă€ven Iris och Elina hit för att leka lite. Gullungarna vĂ„ra... Dom var pĂ„ bra humör hela tiden och roade varandra. Kul med en kompis! Skönt för oss mammor att fĂ„ ventilera lite över en kopp kaffe med. TvĂ„ hĂ€rliga timmar med lek och bus! Elina hade Ă€ven med sig en pall och ett skostĂ€ll som jag köpt av henne. SĂ„ snygga! 👌

NĂ€r vi blev ensamma pĂ„ eftermiddagen tyckte jag att Edwin skulle sova en stund. Men det tyckte inte han... Jag trodde att han hade somnat, sĂ„ jag gick ut och stĂ€ngde dörren. Tre sekunder senare hör jag konstiga ljud, sĂ„ jag gick in igen. DĂ„ sitter han i fotĂ€ndan pĂ„ sĂ€ngen och har fĂ„tt tag pĂ„ lite leksaker frĂ„n hyllan. LĂ„tsas-sov han för att jag skulle gĂ„ ut?!? Unge... Haha! 🙊

Efter nĂ„gra försök gav jag upp. Klockan blev för mycket för en powernap. Du fĂ„r vĂ€l vara vaken dĂ„, men gud nĂ„de dig om du Ă€r gnĂ€llig... Det var han faktiskt inte. En riktig solstrĂ„le var han hela eftermiddagen. Allt jag gjorde var roligt. Alla sĂ„nger, alla lekar, allting. För första gĂ„ngen pĂ„ lĂ€nge sĂ„ upplevde jag att han njöt av mitt sĂ€llskap. Vi hade sĂ„ roligt, och det vĂ€rmde verkligen mammahjĂ€rtat. Han ville Ă€ven öva pĂ„ att gĂ„ sjĂ€lv. Han tar 3-4 steg och blir superstolt nĂ€r jag berömmer honom. SĂ„ har vi hĂ„llt pĂ„ 100 gĂ„nger idag, hihi mammas storkille! 💙

Vid 17-tiden kom storgrabbarna hem. Jag hade precis blivit klar med middagen dĂ„. Idag blev det baconsĂ„s med gröna dinkelskruvar. Enkelt och gott. Elias Ă„t bra, och dĂ„ blir man nöjd. Edwin blev helt förtrollad av storebror. HĂ€rmade honom och flinade stort. Stora idolen! 💙

Barnen har varit underbara hela kvĂ€llen. Inte en enda sur min. SĂ„nt ger massor av energi och lyckokĂ€nslor... Mattias badade bĂ„da pojkarna medan jag diskade undan. Sedan blev det lek pĂ„ Edwins rum. Nybadade och gosiga barn! 👌

Mattias Ă„kte ivĂ€g och hadlade en svĂ€ng, sĂ„ jag blev sjĂ€lv med barnen vid 18:30-tiden. Edwin var otroligt trött eftersom han inte hade sovit sedan han vaknade klockan 11... La ner honom i sĂ€ngen och bad Elias sitta med honom i hans rum medan jag gjorde vĂ€lling. Hörde hur han sjöng sĂ„ fint för lillebror! NĂ€r jag kom in lĂ„g Edwin fortfarande kvar pĂ„ kudden (!) och Elias satt bredivd och höll handen, medan han sjöng en pĂ„hittad giraff-sĂ„ng. Åh, Ă€lskade ungar... 

Lilleman somnade fort, och under tiden hade Elias stĂ€dat pĂ„ sitt rum. Duktig kille! SĂ„ vi plockade fram kritor och hade ritverkstad. Elias och min favvo-syssla just nu. Han sĂ€ger och jag ritar. Sedan fĂ€rglĂ€gger vi tillsammans. SĂ„n himla mysig stund... Försöker fĂ„ till nĂ„gon fin "cafĂ©-skylt" till barnens kök ocksĂ„, som man kan rama in. FĂ„r nog öva lite mer! 🙈

NĂ€r Mattias kom hem blev det kvĂ€llsfika. Dom hade nĂ€mligen hittat lite svamp pĂ„vĂ€g hem frĂ„n dagis! Goda trattis-mackor blev det, mmmums. Sedan hade vi en trött storebror. Just nu Ă€r det bara jag som fĂ„r borsta tĂ€nderna och natta honom, han har olika perioder. Ibland fĂ„r bara pappa! 🙊

Tror det tog 2 minuter innan han var i drömmarnas vĂ€rld. Lillgubben... Hoppas pĂ„ en bra natt för vĂ„ra Ă€lsklingar! 💖

Nu Ă€r kvĂ€llen hĂ€r och jag hoppade trĂ€ningen Ă€ven ikvĂ€ll. KĂ€nns dumt att plĂ„ga kroppen nĂ€r jag inte kĂ€nner mig helt hundra... IstĂ€llet blit det nog hopp i sĂ€ng nu. Sömn botar det mesta! Och helt Ă€rligt sĂ„ lĂ€ngtar jag hela dagarna tills jag ska fĂ„ krypa ner i vĂ„ran sköna sĂ€ng. SĂ„ tidigt som vi har lagt oss nu dom senaste dagarna nu vet jag inte om vi gjort nĂ„gon gĂ„ng tidigare. Vi Ă€r grymt nöjda med köpet, bĂ€sta pĂ„ lĂ€nge! 👌










Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0