en effektiv tisdag... ✌️

Tisdag och morgon vid 07-tiden. Även idag kände jag mig rätt utvilad och pigg. Är det träningen som börjar ge resultat tro? 😁

En lugn morgon hade vi, min lilla älskling och jag. Kaffe, frukost och påklädning. Sedan lekte Edwin på Elias rum medan jag gjorde mig iordning. Han har börjat leka otroligt mycket med bilar nu! Han kan sitta jättelänge och köra dom fram och tillbaka, brrrum brrrum låter han. Så kul att se! 😃

Vid 09-tiden lämnade vi hemmet. En snabbt stopp på Ica för att köpa en liten blomma, sedan vidare till Edwins gudmor! 

Äntligen fick vi se henne och Jennys nya lägenhet. Så sjukt fin! Gamla trägolv, höga fönster, dubbeldörrar och kakelugn... Hade jag inte haft min undebara familj så hade jag också velat bo sådär med en tjejkompis! Mitt i stan och nära till allt. Aaah, supermysigt. 

Efter ett tag gick vi ner på stan. Edwin somnade i vagnen och vi andra kikade runt. Lite nödvändighetsshopping... Vantar, halskrage och "utesockor" till Edwin. 

En mysig fika på Jambo vart det också. Lilleman vaknade och fick mumsa på en smoothie... 

Mitt på dagen åkte vi till mormor. Fylla på Edwins mage med lunch och byta bajsblöja, sedan åkte vi vidare mot Dollar. Lite mer nödvändig shopping... Strumpor till Edwin och ett torrschampo till mig. Sedan var vi nöjda och åkte hemåt. 

Eftermiddagen blev bra och effektiv. Mattias kom hem tidigt från jobbet, så jag passade på att göra lite nytta medan grabbarna vilade. Projekt rensa bland barnens vinterkläder... Mössor, vantar och sockor i en salig blandning överallt. Kaos! Men nu fick barnen en varsin korg där deras grejer fick plats. Ordning och reda. Medan jag ändå var igång packade jag undan urväxta kläder och sommarskor och gick ner till förrådet. Fick med mig Elias vinteroverall upp, men insåg att vi nog måste köpa en ny till honom. Han får prova den nästa vecka så får vi se! 

Jag klippte även hål i en fäll och gjorde Edwins vagn lite höstmysig. På med åkpåsen! Burr vad kallt vi har haft idag... 🍁🍃🍂

När Edwin vaknade var han på ett jäkla humör. Bara grin och gnäll hela tiden. Men efter lite mat och bus blev det lite bättre, ännu bättre blev det när Tompa kom på besök! 😃

Mattias stod för middagen idag... Potatis, fläsk och löksås. Mmm! Sedan körde jag ut grabbarna, haha. Dom fick snällt ta en promenad till Ica. Städdags! 

Tog ett varv med dammsugaren och skurmoppen. Även toaletterna fick sig en omgång, och tvätten hängdes. Ett skönt litet ryck! ✨

Grabbarna kom hem med allt som jag skrivit på listan. Till och med fyra stycken ljung! Bravo älsklingarna. Så nu blev det lite höstfint vid ytterdörren, sommarblommorna hade verkligen gjort sitt... 

Runt 18-tiden fick vi besök av min mormors bror och hans fru. Kaffe och bus med Edwin! Dom har ju ett barnbarn som bara är några dagar yngre än Edwin, min lilla tremänning, synd bara att dom bor i stockholm...

När vi blev själva igen var det dags för Edwin att göra kväll. Vällingmys i soffan! Mattias fick äran att diska under tiden. 

Men ville våran lilla kille sova? Knappast. En timme tog det... Runt 20:15 fick Mattias honom att sova iallafall. Själv körde jag ett träningspass! Jag börjar närma mig mitt mål. Idag körde jag en mil på 21 minuter, snaaart kanske jag når målet. Svettigt och härligt att köra slut på sig!  💦

Efter en dusch sjönk jag ner i soffan. Tända ljus, tv och kvarg till kvällsfika. Ljuvligt att slappna av efter en bra dag och veta att hemmet är städat, tvätten är hängd och träningen är gjord... 👌

Snart blir det hopp i säng, denna effektiva dag börjar ta ut sin rätt. Trött... Ska bli skönt att krypa ner i sängen och ladda om. Det kanske är sista natten i våran osköna säng förresten. Imorgon kan det hända att våran nya kommer! 😃








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0