en dag i full fart... 😅

Lördag och morgon klockan 06:30 ungefĂ€r... Det kĂ€ndes hyffsat tungt att lĂ€mna den sköna sĂ€ngen med tvĂ„ sovande grabbar. Men thats life! 

Upp, göra mig iordning och Ă„ka mot jobbet. Kom i god tid och vi fick en superbra morgon. Det kan annars vara rĂ€tt stressigt pĂ„ Lördagsmornar. Men idag hade vi ett himla bra teamwork, jag och Trine. Vi blev klara i rekordtid och hade lĂ€get under kontroll hela förmiddagen. Vid 11-tiden kom Ă€ven Sussa, skönt med lite extrahjĂ€lp vid lunchruschen. Fast sĂ„ vĂ€rst mycket mat blev det inte idag, dĂ€remot hade vi mycket fikafolk. Fullsatt hela tiden nĂ€stan. HĂ€rlig arbetsdag! 👍

Runt 15:45-tiden hade vi stĂ€dat klart och kunde Ă„ka hemĂ„t. Grabbarna var pĂ„ NorrvĂ€gen, men jag Ă„kte hem för att duscha först. Sen fick jag Ă€ntligen pussas med min lillgroda! 💖

Mamma och pappa var nere i GĂ€vle pĂ„ hockey, men vi skulle spendera hela vĂ„ran kvĂ€ll hĂ€r uppe. Edwin ska nĂ€mligen sova hĂ€r inatt (vi ska upp tidigt imorgon och jobba) dessutom Ă€r vi hundvakt Ă„t Ă€lskade Minnah. Goaste hunden! đŸ¶đŸ’•

Mattias hade lagat mat hĂ€r uppe pĂ„ Norris, sĂ„ det var bara att sĂ€tta sig till ett dukar bord. En supersmarrig köttfĂ€rssĂ„s! 👌

Efter maten tog vi hund och unge ut pĂ„ en promenad. En ljuvlig höstkvĂ€ll. SĂ„ fint med alla fĂ€rger och nĂ€r solen hĂ„ller pĂ„ att gĂ„ ner. En skön runda blev det... 🍁🍃🍂

VĂ€l "hemma" igen blev det lek och bus med lillhjĂ€rtat. Oj vad han tycker om Minnah. Fast den kĂ€rleken Ă€r inte direkt besvarad, haha. Hon hĂ„ller sig gĂ€rna pĂ„ avstĂ„nd. Men nĂ„gra hundpussar har han fĂ„tt, snacka om lycklig kille! 🙊

Edwin var trött och somnade klockan 18:45 ungefĂ€r. Han har ju fĂ„tt ett eget rum hĂ€r pĂ„ NorrvĂ€gen, hihi. NĂ€r han hade somnat sjönk vi vuxna ner i soffan. BrynĂ€s pĂ„ teven, tĂ€nda ljus, kaffe och blĂ„bĂ€rsmousse! 👌

Jag Ă€r supertrött och kommer förmodligen att slumra till hĂ€r i soffan. Men en till kissrunda med Minnah ska jag orka med iallafall. NĂ€r mamma och pappa kommer hem sĂ„ lĂ€mnar vi barn och hund hĂ€r, och Ă„ker hem för att sova. Imorgon ska vi vara i Delsbo klockan 07:00 - jÀÀÀÀsp... Att sĂ€tta vĂ€gspön Ă€r inte direkt roligt. Men det Ă€r lĂ€ttförtjĂ€nta penger, det behövs! 🙈





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0