en bra blandad dag... 👍

Torsdag, och en trött mamma i vanlig ordning. Jag somnade tidigt igĂ„rkvĂ€ll och sov djupt hela natten, men Ă€ndĂ„ Ă€r jag trött? Inatt hörde jag inte ens nĂ€r Edwin vaknade, det har typ aldrig hĂ€nt. Dock vaknade jag nĂ€r Mattias började lysa med ficklampan pĂ„ iphonen vid 03-tiden... Han hade hĂ€mtat Edwin och gjort vĂ€lling, men vafan gör du med ficklampan?! Han har fĂ„tt en tand, utbrast en glad pappa. Och mycket riktigt, en tand uppe i överkĂ€ken. (UpptĂ€ckte en till pĂ„ andra sidan lite senare, sĂ„ nu har han alltsĂ„ ett par Dracula-tĂ€nder!) 😂

Morgonen hĂ€r hemma var lugn. Storgrabbarna Ă„kte pĂ„ jobb/dagis i vanlig ordning. Elias har varit sĂ„ glad och taggad varenda morgon denna vecka, sĂ„ himla skönt. Han leker med sin bĂ€stis och trivs sĂ„ bra. Han har Ă€ven börjar prata om att dom ska komma hem till varandra och leka, den dagen lĂ€ngtar han nog till. Gounge! 🙊

Jag halvlĂ„g i soffan och drack kaffe medan Edwin myste med vĂ€lling och tittade pĂ„ barnprogram. Skönt att fĂ„ vakna till liv...  

Sedan blev det lite lek och rackartyg. Han börjar lĂ€ra sig vad han inte fĂ„r göra nu, och dĂ„ lyser det bra nog med bus i ögonen pĂ„ honom! Och snabbt gĂ„r det. Mammas lilla vilding! 😅

Frukost, pĂ„klĂ€dning och bĂ€dda sĂ€ngarna. Sen hann vi inte sĂ„ mycket mer förens Edwin ville ta en tupplur. SĂ„ medan han sov skyndade jag mig att dra fram alla loppisprylar. PrismĂ€rka, sortera och packa ner. Skönt att ha det gjort. Nu Ă„terstĂ„r det att se om nĂ„gon vill köpa vĂ„rat skrĂ€p pĂ„ Lördag... 🙈

Mitt pĂ„ dagen Ă„kte vi till mamma/mormor. Edwin skulle fĂ„ vara dĂ€r medan jag jobbade. Glad kille som skulle fĂ„ mysa med mormor! 💖

Mot jobbet... En lugn arbetsdag med Karin. Vi hann till och med slĂ€nga ihop en varsin rĂ€ksallad och dricka kaffe i lugn och ro. Fast helt folktomt var det inte, sĂ„ tiden stod inte stilla. Lagom dag! 

Vid 18:30 hade vi stĂ€dat fĂ€rdigt och kunde Ă„ka hemĂ„t. Åkte direkt till NorrvĂ€gen dĂ€r resten av min familj var. Mattias och Elias hade Ă„kt dit efter jobb/dagis och haft bastu-mys! Fick med mig bĂ„da barnen hem, Mattias skulle stanna och fixa nĂ„got.  

Edwin var supertrött och ville sova pĂ„ engĂ„ng. Hopp i pyjamasen och en flaska vĂ€lling. Elias lekte med Duplo pĂ„ sitt rum under tiden, sĂ„ nĂ€r lillrbrorsan hade somnat gick jag in och lekte med honom. Han Ă€r sĂ„ rolig nu! Han planerade vilka han skulle bjuda pĂ„ sitt kalas. Men det blev bara 4 stycken, sedan kom han inte pĂ„ nĂ„gra fler sa han. Hilka, farmor, farfar och Tom. Sen fĂ„r vi vĂ€l se vilka fler som blir bjudna! 😂

KvĂ€llen kom och Ă€ven storebrorsan var trött. Han höll pĂ„ att somna i soffan efter lite kvĂ€llsfika, sĂ„ dĂ„ blev det tandborsting och hopp i sĂ€ng. Han somnade mitt i en Alfonsbok. Hoppas pĂ„ en bra natt för vĂ„ra goungar... ✹

NĂ€r barnen hade somnat dog jag i soffan. Hade noll lust till att trĂ€na. Men jag gjorde det Ă€ndĂ„. Och bra gick det. Hann 9,1 km pĂ„ 20 minuter nu. Alldeles slut och svettig efterĂ„t. Men efter en dusch kĂ€nns allt sĂ„ jĂ€kla bra! 👌

Resten av kvĂ€llen har spenderats framför teven. Utan ljud. Ah, det Ă€r sĂ„ tyst och skönt hĂ€r... Mattias och Peter sitter och spelar kort, vet inte varför - men dom viskar nĂ€r dom pratar? Haha, lugn och hĂ€rlig kvĂ€ll. 

Imorgon Ă€r det fredag och Ă€nnu ett em-pass för min del. Mattias och Elias har tagit helg redan nu, men dom ska till Bobygda och göra lite jobb istĂ€llet. Sedan sova dĂ€r, lĂ€ngesedan Elias trĂ€ffade farmor och farfar nu! Edwin ska fĂ„ mysa hos mormor och morfar, han fĂ„r sova dĂ€r eftersom jag slutar runt 19-tiden. Dessutom sĂ„ ska han ju vara dĂ€r pĂ„ Lördag ocksĂ„, sĂ„ en sleepover passar bra. AlltsĂ„ blir jag helt ensam hĂ€r hemma pĂ„ kvĂ€llen. Just nu tycker jag att det ska bli skönt, men jag vet att jag kommer att sakna allihopa redan efter en timme imorgonkvĂ€ll. Min fina lilla familj... ❀






Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0