dags för marknan... 🍭

Lördag och en liiiiten sovmorgon till 06:30 ungefär. Vi låg i sängen och drog oss ett tag, sedan kom även Elias in till oss. Helt påklädd med en egenvald outfit, gogubben. 

Upp upp upp, ville barnen. Bäst att lyda! Kaffe, frukost och göra oss redo för dagen. 

Vid 10-tiden åkte hela familjen upp till Norrvägen. Där skulle vi lämna av Edwin som skulle få en heldag (och natt) med mormor och morfar. Han vinkade glatt hejdå till oss, lilla älsklingen... Vi andra fortsatte till mitt jobb där vi tog en fika innan jag skulle börja. 

En lugn arbetsdag var det. Brukar vara det när det är marknadshelg! Dackås ligger liksom för långt bort från marknadsområdet, ingen orkar ju gå så långt för att fika. Men vi fick tiden att gå ändå, och vips var det dags att börja städa. 

När vi var klara gick jag mot marknaden. Mötte upp Mattias, Elias, Johanna, Ida och barnens mormor. Jösses vad med folk! Svårt att ta sig fram med vagnarna... Men tillslut kom vi äntligen fram till karusellerna! 🙊

Elias och Ida åkte två karuseller var. Ett parisehjul och någon slags ank-karusell. Men Elias var inte riktigt kry, det märktes att han är lite hängig! Men några lyckliga stunder blev det ändå. Båda karusellerna gick hem! Och vilken tur att hans mamma lyckades få upp ett gosedjurs-tåg med en såndär klo. Elias fyllde vagnen med tre gosedjur, smurfballong och en godisnapp. Även Ida fick en ballong! Men sedan var barnen ganska nöjd med att åka hemåt. 

Men inte jag... Jag kände för att gå något varv till och kika lite. Ringde till mormor och fixade skjuts hem. Så jag sa hejdå till dom andra och strosade runt på egen hand. Rätt mysigt! 

Fick lite grejer med mig hem. En fodrad mössa + halksockar till Edwin, två vita trälådor, den obligatoriska nougaten, en julklapp till Elias och även sånadär knappar till hans foppatofflor. Lyckades hitta 4 av hans favoritfigurer! 

Kikade på lite blommor också, men nej, kände att jag inte orkade släpa på det. För första gången på länge så känner jag mig nöjd med att bara gå en dag på marknan. Och mina ben/fötter håller med. Fyfarao vad ont jag fick efter ett tag. Kände mig nästan gravid på slutet... Ont i bäcknet och i ryggen! Mindes precis hur det kändes i vecka 36! 😂

När jag hade köpt det jag skulle så promenerade jag hem till mormor. Gud vad långt det kändes! Speciellt för en som är gravid, hahaha. Hon bor vid Ica Håsta, så det är ju faktiskt en liten bit att gå. 

När jag kom hem till grabbarna igen så hade en trött Elias precis somnat. Typiskt, vi som skulle ha myskväll. Men det är lika bra att han får sova så han blir frisk snart! 💙

Jag tog en dusch och la mig raklång på soffan. Viiiiiiiila... Soffmys, tv och lite götta med Mattias. Härligt! Men snart blir det hopp i säng. Vågar man hoppas på sovmorgon imorgon när vår lilla speedade bebis inte är hemma?! 🙈

Men oj oj oj vad jag saknar honom nu, min lilla Edwin. Längtar tills imorgon när jag ska pussa ihjäl honom och snusa i den goaste nacken jag vet. Mammas älskling! 💙










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0