bra start på veckan... ✨

Måndag... Ny vecka och nya tag! Här hemma gjorde vi morgon strax innan 06-tiden. Hela familjen var pigga och glada, till och med jag. Otroligt. Men somnar man klockan 21:15 så kan man väl inte vara annat än pigg på morgonen? 🙊

Elias och Mattias gjorde sig redo för dagen, jobb och dagis. Edwin drack välling och vinkade sedan hejdå vid grinden. Tur att han inte har kommit på att han ska bli ledsen när dom går! 

Våran morgon här hemma var lugn och mysig. Kaffe, tv, lek och bus. Jag hann även vika tvätt och slänga in en ny maskin. 

Redan vid 09-tiden började lilleman att gnugga sig i ögonen. Tröttis! Det blev en portion gröt och sedan hopp i säng. Han sussade sött i 1,5 timme, och jag passade på att bara lata mig. Hängde tvätten bara, sedan låg jag i soffan. Klickade hem lite dekorplast i svart och turkost, till framtida pyssel. Har så många idéer i huvudet, men ingenting blir av... Fast det kanske underlättar om man har lite pysselgrejer hemma! 🙊

När Edwin vaknade klädde vi på oss och gick ut. Härligt höstväder! Vi gick en liten runda och avslutade på röda korset. Hade tur på fyndsidan idag! Hittade precis en sån spegel som jag varit ute efter, för 100 kronor. Slog till och såg sedan en ordinarie prislapp på baksidan... Den hade kostat 990 kronor som ny. Bingo! ✨

Det blev även en hylla till Edwins blivande kök i hans rum, och en till marmorlykta till samligen. Hela kalaset gick på 130 spänn, som hittat... 👌

Vi träffade Carro på Röda Korset, så tack vare henne kunde jag få med både loppisfynd och unge hem. Vilken tur! Sedan gjorde vi följe till Ica. Handlade lite till dagens middag... Efteråt gick vi alla tre hem till oss. 

Lunch och lek med Edwin! Carro fick en miljon snor/dreggelpussar, hihi. Men efter ett tag var det någon som fick slut på energi... Dags för en tupplur igen! Vi vinkade hejdå till Carro, sedan slocknade lilleman i sin säng. Mer soffhäng till mamman! 🙊

Eftermiddagen kom. Vi hade turen att få besök av både mamma/mormor och Tompa. Glad kille som fick leksällskap! Själv passade jag på att laga middag. 

Vips kom storgrabbarna hem från jobbet och dagis. Elias kort från fotograferingen hade kommit. Världens finaste kille! Han var riktigt nöjd själv också, hihi. 

Vi åt mat och pratade om allt möjligt. Idag åt vi kycklinggryta med jordnötssås och ris. Elias fick en egen liten gryta med creme fraiche och curry istället för jordnötssåsen. Tror det gick hem hos alla! 👍

Sedan diskade jag undan medan grabbarna lekte. Det var bilar, kojbygge och lite allt möjligt. Ett utbrott från storebrors sida också... Jag hade visst råkat tvätta hans snuttis som skulle ligga på hans säng, punkt slut. Han skrek, grinade och gjorde illa sig mitt i allt. Då fick en oskyldig Tom som stod ivägen smaka på lite sparkar och slag. Men till slut lugnade han ner sig och sa förlåt till Tom. Han ångrade sig och allt blev frid och fröjd. Att vara 3,5 år och få en motgång är inte det lättaste... 

Resten av eftermiddagen och kvällen blev lugn och mysig. Barnen lekte snällt. Sedan tog pappsen fram skruvdragaren, och då blev det intressant! 🙊

Han skruvade upp den nya spegeln i sovrummet. Hyllan ovanför Edwins blivande spis. Två tavellister i Elias rum, vi "förlängde" den som redan satt där. Vi fick nämligen två likadana av Peter när han flyttade. Vi gjorde även en förändring på skänken i hallen... Bort med nycklarna som man öppnade med, och dit med två läderstumpar från ett gammalt skärp. Blev lite eget och coolt faktiskt! 👍

Nöjda och glada såg vi att klockan rusat iväg och blivit läggdags för barnen. Mattias nattade Edwin som somnade direkt efter en flaska välling vid 19-tiden. Elias och jag ritade en stund på hans rum under tiden. Sedan blev det tandborstning och hopp i säng för honom med. Mysigt att man får plats att ligga bredvid honom i sängen nu! 

Även storebror somnade fort. Killade honom på ryggen i fem minuter, sedan sussade han sött. Godnatt våra skatter! ✨

Vuxenkväll i soffan... Trött och slut. Känns som om jag har något skit i kroppen. Ingen förkylning som brutit ut än, men jag är allmänt seg. Hoppar träningen ikväll, tills jag blir helt hundra. 

Snart blir det en dusch och hopp i säng. En bra dag lider mot sitt slut, dags att ladda batterierna för morgondagen... Vi får besök av våra tjejkompisar Elina och Iris, det blir kul med lite mamma/bebis-dejt! 😃














Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0