blandade känslor... 💔

Måndag, och en ny vecka! Det kändes lite lustigt att vakna upp imorse. Kände någon slags ångest, men kunde inte riktigt sätta fingret på det... Sedan kom jag på det. Jag ångrade nästan hur jag röstade igår. Kan man göra det? Det känns så sorgligt att Reinfeldt avgår som stadsminister. Han som har fört Sverige igenom världens finanskris och gjort så mycket bra för vårt land. Och Anders Borg... Han som resten av världen har utsett till en av de främsta finansministrarna, men honom röstade vi bort. Jag delar egentligen inte många åsikter med Moderaterna, men just nu känns det som att vi har haft det rätt tryggt med dom i makten. Jag antar att denna känsla beror på oro och rädsla inför framtiden? Att SD fick en vågmästarroll ställde till allting... Vilka ska nu Socialdemokraterna styra landet med? Det måste ju alltså bli något parti från Alliansen. Ja, allt känns så oklart. Men jag vet ju innerst inne att jag delar flest åsikter med Socialdemokraterna, och att jag vill ha ett Sverige utan klasskillnader och utan rasism. Men ändå, kan inte riktigt sätta fingret på var denna "ångest" kommer ifrån... Nu får vi hoppas på det bästa, och att Löfven blir en bra stadsminister. Precis som Reinfeldt var. För det måste jag erkänna att han faktiskt var. Annars får jag bita i det sura äpplet och tänka om. Nog om politik... 

Dagen startade med en sovmorgon. Jag lyckades få Edwin att somna om efter att Elias och Mattias åkt på jobb/dagis. Såå skönt... Sedan blev det kaffe, frukost, mys, lek och påklädning i vanlig ordning. En 60-gradig tvätt slängde jag även in. Fulla tvättkorgen och nedkissade sängkläder. Sånna gånger är jag glad att vi har torkskåp... Vi har nämligen bara två plastade frotté-lakan, och ibland är det hård åtgång på dom! Turligt nog så kom jag ihåg det och beställde hem 5 meter till, samtidigt som jag beställde lakan till vår nya säng.   Bra! 👍

Vid 11-tiden tog Edwin en powernap, så då kunde jag i lugn och ro göra mig iordning. Fick även en lugn stund på soffan innan lilleman vaknade och ville ha lunch. 

Vid 13-tiden åkte vi till stan, mot BVC! Dags för 10 månaderskontroll och träffa en tandläkare för lite info. Min lilla kille som fortfarande är tandlös! (Undra om han vaknar upp en morgon med två kompletta tandrader?) Vuxit hade han gjort också... Hela 77 cm lång och 9,9 kg tung. Drygt 6 kg upp sedan födseln! Min lilla bebis? 💙

Efter bvc-besöket åkte vi mot A&H för snusköp, fick sällskap av min mormor med. Men sedan måsta vi åka hemåt, dags att laga middag! 

Edwin sov en stund i bilstolen, sedan hade han tur att Carro kom hit och underhöll honom medan jag lagade mat. Det blev någon slagt pasta/köttfärsgratäng med svamp och ost idag. Det verkade gå hem, för allihopa åt rätt bra. Även om Elias kör med argumentet att han redan har ätit mat på dagis, och att han blev mätt där! 🙈

Efter maten lämnade jag Mattias med disken och Edwin. Jag och Elias följde med Carro till Ica, lite burkmat behövde inhandlas. 

Sedan stannade jag och Elias i lekparken ett bra tag. Kvalitetstid. Vi gungade, klättrade, lekte och pratade. Så roligt och mysigt att få prata med honom i lugn och ro. Han berättade att dom hade fått besök av en brandbil på dagis idag. "Först var jag sur och rädd och inte ville gå in, men sen gjorde jag det iallafall..." Och det var han så nöjd över. Gohjärtat! Han berättade även att han skulle hem till Hilka (hans bästa kompis på dagis) och leka någon dag. När då? Undrade jag. "Om jättemånga dagar. Efter julafton tror jag, när jag har blivit lika stor som dig! Det har vi bestämt. Så är det bara!" 😂💙

När vi kom hem igen blev det lek på Elias rum. Edwin vill göra allt som storebrorsan gör, och leka med exakt samma sak som honom. Inte kul, tycker Elias... 🙊

Klockan gick fort, och vips var det dags att natta barnen. Mattias tog Edwin och jag läste för Elias. Båda somnade runt 20-tiden! 

Resten av kvällen har varit lugn, förutom ett träningspass. 20 minuter och 8,8 kilometer. Vartenda litet framsteg känns roligt! Och det är så härligt att få sjunka ner i soffan sen efter en dusch. Visst vill jag gå ner i vikt, men i första hand är det välmåendet jag är ute efter. Har varit så trött och orkeslös länge nu, och känt ett sånt stort behov av "egentid". Så att ägna 20 minuter på kvällen åt träning är perfekt. Bara jag, hög musik i hörlurarna, mina tankar, framtidsplaner och få köra slut på sig själv. Det ger så mycket, och kommer förhoppningsvis att ge resultat både på insidan och utsidan. Att bli en mamma som orkar mer! ❤️









Kommentarer
Carro

Jag känner igen känslan av behovet av egentid.
Lars har varit iväg på nånting nu i typ tre helgerna rad. Å ska iväg den här helgen också. De känns ungefär som på fångarna på fortet och man är i den där plast grejen som fylls med vatten. Till slut rinner de över och man kvävs typ.. Hahaha..
Usch.. Det är viktigt med att få bara vara en själv och inte mamma hela tiden! Å de bästa av allt, de behövs inte alls mycket för att man ska bli som ny igen :)

2014-09-16 @ 07:26:59
URL: http://carroskottar.blogg.se
Sara

Jag lever också med en som har 100 saker för sig på fritiden... Så man är nästan förvånad dom gånger han är hemma! 🙈 Precis, till slut får man nästan panik. Men att bara få åka iväg och handla själv, eller ligga raklång på soffan helt ensam brukar räcka. Visst skulle jag också kunna sticka iväg och göra saker om jag ville... Mattias brukar ofta säga att jag ska hitta på saker, men det funkar inte riktigt så för mig. Då får jag nästan dåligt samvete och känner mig obekväm. Så dessa träningspass, affärsbesök och ensamma promenader brukar räcka. Viktigt att få ladda om lite <3

2014-09-16 @ 09:38:21
Carro

Lars säger väääldigt sällan att jag borde sticka ut å göra nåt. Önskar att han kunde säga de för ibland känns de som att han lever sitt liv liksom och glömmer bort att jag kanske också behöver göra annat än att bara vara mamma.
Men men... Jag försöker hitta "hål" där jag får lite egentid. Å sen kan jag tycka att de är ganska lyxigt att vara hemma själv med barnen på kvällarna när de är typ bara lägga dom som gäller. För sen kan jag göra precis vad jag vill sen. Ligga å lata på soffan, dona med nåt eller sitta vid datorn. De är rena lyxen för mig :)

2014-09-17 @ 18:36:28
URL: http://carroskottar.blogg.se
Sara

Jo, men så känner jag ibland med... Att Mattias mer tar för givet att jag är hemma, medan han gör sitt. Men som du säger, kvällarna kan vara guuuuld att ha helt för sig själv ibland. Då kan han gärna få vara ute på sitt, haha :-)

2014-09-17 @ 21:19:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0