trött start på veckan... 💤

Måndag och ny vecka! Det var en trött mamma som på alla sätt och vis försökte få sitt barn att somna om, efter att Elias och Mattias åkt på jobb/dagis. Men lyckades jag? Näpp... Trots att han hade ytterligare en strulig natt. Han fick nämligen feber igårkväll, lillhjärtat, så han fick komma upp till soffan vid 22-tiden. Sedan var han vaken till strax efter 01:00 - jäsp! 

Morgonen var tack och lov lugn. Edwin var piggare och lekte riktigt bra själv, så jag fick dricka morgonkaffet i lugn och ro. Lite piggare blev jag! 

Hela förmiddagen spenderades inomhus i myskläder... En tvätt var det enda jag orkade ge mig på, sen vart det bara lugn lek och massa mys. Vi har snorat ikapp idag! Både jag och lilleman är risiga, hoppas resten av familjen klara sig. 

Vid 11-tiden tog Edwin sin powernap. Idag slog han på stort och sov i två timmar, det behövde han verkligen! Medans passade jag på att slappa i soffan. Beställde faktiskt tre julklappar också. Äntligen fick jag det ur världen! Måste planera in en Sundsvallstripp snart, och ett besök till Ljusdal för lite julklappsshopping med Frida! Drömmen vore ju fortfarande en resa till Ullared, men hur ska man hinna planera in det? En vacker dag... 🙊

När lilleman vaknade fick han lunch, sedan såg vi hur solen faktiskt visade sig lite där ute! På med kläder och ut i friskluften... Åh, så skönt. Det mådde vi gott av! 🍁🍃🍂

Det blev en promenad till Ica för att fylla upp skåpen här hemma litegranna. Vi kikade även in på Röda Korset och gjorde några fynd... Byxor och en läskig halloweenmask till Elias. Edwin fick en fleecetröja, en stickad tröja och ett par underbart fina vårskor som såg nya ut! Allting för 90 kronor! 👌

Innan vi gick in stannade vi ute ett tag. Edwin fick promenera runt lite och plocka löv. Oj så roligt han tyckte det var! Det syndes verkligen att han njöt, efter många dagar inomhus... Mysig eftermiddag! 

När vi kom in var det dags att börja med maten. Storgrabbarna kom hem lite tidigare idag, så jag hann precis klart. Idag bjöds det på korvstroganoff och ris. Själv kör jag en fastedag, så för mig blev det lite köttsoppa bara. Gott det med, haha... 

Efter maten fick pappan äran att diska undan. Elias lekte på sitt rum med den nya häx-masken, eller latmasken som han kallade den! Haha. Han var lite rädd först, men sen vart det kul. Edwin däremot tyckte inte om masken! 🙊

Lillebrorsan var riktigt trött hela eftermiddagen. Ett bad blev räddningen! Där satt han länge och plaskade och var nöjd. Sedan var det en gosig kille i pyjamas som kämpade för att hålla ögonen öppna! 

Tom kom hit en sväng och lekte med barnen, det tyckte dom var kul båda två! Men när klockan var 18:45 höll Edwin på att somna ståendes... Hopp i säng! Han somnade så fort vällingflaskan var slut - godnatt lillebror! 💙

Elias höll låda ett tag till. Buskille! Men även han somnade i bra tid, strax innan 20-tiden kom han till ro - godnatt storebror! 💙

Nu har jag tagit en dusch och sjunkit ner i soffan. Tv-kväll med Mattias! Sedan blir det hopp i säng. Imorgon väntar ett em-pass, så jag ska försöka sova bort min förkylning inatt... 










Kommentarer
Johanna

Nästa höst tycker jag att vi tar en tripp till Ullared :)

2014-10-27 @ 21:01:41
URL: http://johanna--ostlund.bloggplatsen.se
Sara

Ja verkligen! Och med långsiktig planering så kan inte männen säga emot något ;)

2014-10-27 @ 21:41:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0