torsdag och regn... ☔️

Torsdag och morgon vid 08-tiden. Natten var sådär, lilleman låg mellan oss hela tiden och gnällde till då och då. Inte lätt att få tänder... 😔

Morgonen var lugn som vanligt, skönt att starta dagen långsamt. Edwin donade på med sitt, själv drack jag två koppar kaffe i lugn och ro innan jag bäddade rent i sängen. 

Efter lite lek och bus hade klockan visst blivit sovdags för lilleman. Trodde han skulle sova länge med tanke på den sena kvällen och dåliga natten, men nej. En timme, knappt. Men jag hann iallafall göra det jag skulle under den tiden. Träna, duscha och äta. Jag kör en fastedag idag, så det blev bara en kvart på crosstrainern. Men nog blev jag svettig och slut ändå! In i duschen lite snabbt... Sedan blev soppa till lunch innan herren i spjälsängen ropade på mig. Mammaaaa!

Dagen har rullat på extremt fort. Vet inte ens vad vi har gjort? Jo... Tom kom hit en sväng och lekte med lilleman. Då passade jag på att byta matta i vardagsrummet, och laga mat till Mattias. Lilleman fick middag han med, sedan kom äntligen pappsen hem! 

Efter att jag hade diskat undan lämnade jag grabbarna hemma. Tjejkväll på stan! En mysig kväll med mormor och Frida väntade. Faaaast sådär mycket folk och trängsel är inte riktigt min grej. Visst, det var en del fina erbjudanden. Men att trängas är banne mig inte kul. Trots det lyckades jag fynda litegranna. En pyjamas till Edwin. Ett peplumlinne och mascara till mig. Samt en fin boll-ljusslinga! Svår att få den rättvis på bild, men mysigt vart det! ✨

En kopp té hann jag även avnjuta innan vi kände oss nöja och åkte hemåt. Ja, allt stängde ju faktiskt vid 21-tiden också så det var som det skulle. Det var iallafall en skön stund hemifrån! 👌

Nu sitter jag i soffan och fryser. Tror jag ska krypa ner i den renbäddade sängen snart... Känns skönt att jag tränade imorse, och att fastedagen lider mot sitt slut. Nu väntas helgen med "ledigt" från crosstrainern och fritt fram att äta en massa gott. Tur att jag jobbar både imorgon och på Lördag, för där finns det gott om smaskiga saker! 😅







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0