superstart på veckan... 👌

Måndag, ny vecka och nya tag! Känns som om jag nyss skrev så? Tiden går i raketfart just nu... 

Hur som helst så fick vi en otroligt bra start på veckan. Edwin sov hela natten i sin säng. Vid 06-tiden ville han komma till våran säng och äta välling, sedan somnade han om mellan oss. Enda till klockan 08:00 - hallelujah vad skönt det var! ✨

Jag gick upp med en gosig och glad Edwin. Pappsen fick en längre sovmorgon, det var han verkligen värd efter flera veckor med tidiga mornar och jobb varenda dag! 

Kaffe, frukost, tv och lek... Hela morgonen kröp han runt och ropade på mig. Mam-mam-mamma! Så roligt när han liksom lärt sig att det är jag. Att jag kommer när han ropar. Något annat han har sagt mycket idag är "gung-gung-gung". Det började när han satt i gungstolen och jag gjorde lite fart, då sa jag gung-gung och sedan härmade han mig. Ja herregud, han är ingen liten bebis längre.. 🙈

Efter ett tag väckte vi pappsen. Så mysigt att ha honom hemma en dag! Gäller att passa på med dubbel-dagarna innan han fyller ett år! 

Vi alla gjorde oss redo. En tur till stan var inplanerad... Vi började med Kappahl där vi hade lite bonus och rabattkuponger. Perfekt då vi behövde köpa en jacka till Elias! Hittade en superfin halvlång jacka, men "lurv" och snygga detaljer. Även en ny lypsyl fick han. Edwin fick en Blixten-pyjamas. Allt för 350 kronor, inte illa! 👍

Sedan kikade vi runt lite mer. Edwin sov en halvtimme i vagnen, sedan ville han inte missa nånting! En vaken och glad kille.

Vi tog även en fika och hade det lugnt och skönt. Edwin fick smaka citron från Mattias räkmacka. Vilka miner! Haha. Men han ville ha mer och mer ändå. Goding!

Ett besök på systemet blev det också. Lite uppskattnings-viner till våra kära barnvakter. Ingenting kan väl egentligen visa hur tacksamma vi är, varken ord eller saker räcker till... ❤️ Men lite uppskattning kan ju vara kul. Så, vin finns att hämta på Frejavägen! ;-) 

Jag sprang även in på Ting med tanke medan grabbarna gick mot bilen. Vilket ställe. Att jag inte varit där förut? Massa ekologiska och giftfria produkter och leksaker. Även en hörna med begagnade barnkläder, i toppskick. Dom hade som "policy" att inte sälja trasiga/noppriga/fula kläder. Bara sånt som såg fräscht ut, och märkeskläder. Bättre begagnat med andra ord. Grymt! Jag fick till och med äran att rota runt i flera kassar med kläder som dom inte hade hunnit hänga ut än. Vilket lyx! Fyndade lite fint till Edwin. Ett par överdragsbyxor, tre plagg från Polarn o. Pyret och ett underbart "body-underställ" i fleece från Didriksson. Plus en ekologisk tandkräm till barnen. Allt för 170 kronor. Fina saker! 👌

Nöjda for vi vidare mot Maxi, en påfyllning var nödvändig! Sedan hoppade vi in i bilen och fick en chock när klockan redan var 13:30... Edwin var hungrig och hade dessutom bajsat. Tur att jag har nycklar till mormors lägenhet. Vi åkte dit och bytte på honom, och gav honom mat innan vi åkte hemåt. 

Trodde att lilleman skulle somna i bilen, men icke. In, packa upp och försöka få honom att somna i sängen. Mattias skulle åka till verkstan med bilen, fick en tid trots en enorm tidsbrist. Ibland har man tur! Var något med bromsklossarna som skulle fixas. 

Edwin ville absolut inte sova. Unge! Så när klockan blev 15:00 gav jag upp. Han fick vara vaken... Men jag gjorde klart för honom att mamma minsann skulle städa! 🙊

Dammsög, torkade golven, städade toaletterna, vek tvätt och hängde en ny. Edwin varvade lek med att titta på barnkanalen. Ett skönt ryck. Och en glad unge, tack och lov! 😅

När det var rent och fint här hemma började jag med middagen. Blev klar lagom tills att Mattias kom hem. Idag gjorde jag biffar med lök, persilja och torkade trattkantareller. Blev gott med potatis, sås och lingonsylt. Äkta husmanskost, mmmm! 👌

Efter maten lekte far och son. Modern diskade undan och plockade i köket. Därefter hade vi en mysig stund med lek och bus. Så skönt att ligga på golvet och kombinera vuxenprat med barnlek. Edwin verkar också mysa när både mamma och pappa är inne på hans rum! 😊

Tidiga kvällen kom och lilleman var trött. Tacka för det när han vara sov mellan 10:30-11:00 idag. Är det ens normalt att en unge på 11 månader sover så lite?! Strax innan 19-tiden somnade han efter en flaska välling. En utslagen hjälte! 💙

När Edwin hade somnat hoppade jag i träningskläderna. Kände mig sjukt omotiverad... Blev så efter det där uppehållet. Men det gick bra idag! Körde 9,5 kilometer på 20 minuter. Börjar närma mig mil-målet. Heja! 💪

Känslan efter träningen var grym. Svettig och slut. Mindes varför det är så härligt att köra! En dusch och sedan myskläder, aaah underbart... 👌

Nu är det soffhäng som gäller. Men snart hoppar vi nog i säng! Det är en dag imorgon också. Som förhoppningsvis blir lika bra som denna dag har varit! 😊





Höstmys... ✨




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0