stan i fyra timmar... 💾

MĂ„ndag och ny vecka! HĂ€r hemma startade vi med en sovmorgon, enda till klockan 08:30 ungefĂ€r. Det kĂ€nns som att det börjar bli en vana? Faaaast det ska man aldrig sĂ€ga, det brukar ju gĂ„ Ă„t pipsvĂ€ngen nĂ€r man skriver hur duktiga barnen Ă€r och vilka bra rutiner man fĂ„tt in. SĂ„, peppar peppar ta i trĂ€. Skönt att fĂ„ sova ut, hur som helst... 👌

Vi hade Ă€ven turen att ha pappsen hemma. Han tog ut en pappadag och ingen var gladare Ă€n Edwin nĂ€r han upptĂ€ckte att han lĂ„g i sĂ€ngen nĂ€r vi vaknade! 

Morgonen flöt pĂ„... Kaffe och frukost. Sedan gjorde jag mig redo för dagens Ă€ventyr. Jag lĂ€mnade grabbarna hemma, sedan Ă„kte jag till stan med Carro. Lite lyxig ensamtid med shopping och massa prat! 👌

Och visst blev det lite shopping... Vi var i stan i fyra timmar, sĂ„ vi hann fylla en del pĂ„sar. Haha! 😅

Det blev mest grejer till Elias paketkalender. Även nĂ„gon julklapp faktiskt. Börjar fĂ„ lite panik pĂ„ den fronten, trots att det bara Ă€r Oktober! 🙈

Mitt i allt shoppande tog vi en kaffepaus. Man blir trött av att shoppa! Dock blev det en trĂ„kig fika, fastedag idag... 

Jag var ute efter ett par jeans till mig sjĂ€lv ocksĂ„. Äger inte mĂ„nga par just nu... Och nĂ€r dom bĂ€sta jeansen ligger i tvĂ€tten sĂ„ fĂ„r man gĂ„ runt i dom stackars par som Ă€r full i hĂ„l. Provade och kikade överallt, utan lycka tyvĂ€rr. Men sĂ„ Ă„kte vi till Resursen och kikade. DĂ€r hĂ€ngde det ett par som passade perfekt. Ett par hela och fina jeans för 40 kronor, kunde det bli bĂ€ttre? DĂ€r fyndade jag Ă€ven ett linne, en glaskub och en liten skylt till köket. Nöjd! 😃

Ännu mer nöjd blev jag nĂ€r vi besökte Kjelles. Jag har ju varit pĂ„ jakt efter fler ljusstakar till fönsterna, har inte tillrĂ€ckligt och det börjar ju nĂ€rma sig julpyntning! Vi hade tur att komma precis nĂ€r dom höll pĂ„ att prissĂ€nka massa ljusstakar dĂ€r pĂ„ Kjelles. Och dĂ€r lĂ„g dom! Dom perfekta ljusstakarna som jag föll pladask för. Ganska stora, vita med fina krusiduller. Jag köpte tvĂ„ stycken till köksfönstren. Gissa vad jag fick betala? Bara 298 kronor! Dagens bĂ€sta köp, helt klart! ✹

Efter ett besök pĂ„ Dollar Ă„kte vi hemĂ„t. Phew! Att shoppa i fyra timmar Ă€r nĂ€stan lika jobbigt som ett trĂ€ningspass, haha. 

NĂ€r jag kom hem möttes jag av en gosig liten kille. Fast han var ganska trött, hade inte sovit sĂ„ bra pĂ„ dagen. Men vi fick eftermiddagen att gĂ„ Ă€ndĂ„... 

Lek, bus och mys. Ett snabbt besök av Tom fick vi ocksĂ„. Edwin blev glad, och jag passade pĂ„ att laga middag medan lilleman hade fullt upp. Det Ă€r vĂ€l det som Ă€r lite jobbigt... Att laga mat nĂ€r man har en fastedag. Men det gick bra Ă€ndĂ„! 

Vips var klockan 19 och vi hade en vĂ€ldigt trött Edwin hĂ€r hemma. Han somnade efter en flaska vĂ€lling! Godnatt min skatt... 💙

NĂ€r han hade somnat diskade jag undan i köket och bytte sedan om till trĂ€ningsklĂ€der. Det gick lite pĂ„ halvfart idag, men att trĂ€na nĂ€r man bara Ă€tit 5 dl köttsoppa Ă€r vĂ€l inte sĂ„ optimalt. Drygt 9 km pĂ„ 20 minuter blev det iallafall, sĂ„ jag var lagomt svettig och slut Ă€ndĂ„. Skön kĂ€nsla! đŸ’Ș💩

Efter en dusch har jag nu krypit ner i soffan. Slötittar pĂ„ teve och myser bara. Karln hĂ€nger vid tv-spelet ikvĂ€ll igen, sĂ„ jag har det lugnt och tyst. Haha! 😘









Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0