söndag fast lördag... 🙊

Lördag, även fast jag har haft Söndag hela dagen... Här hemma gjorde vi iallafall morgon runt 06:30-tiden. Det fick duga som sovmorgon tyckte bröderna bus. Mattias åkte iväg till Bobygda för att fixa med älgpass och skjutträna. Jag och smågrabbarna myste på här hemma... ✨

Kaffe, frukost och lek. Elias och Edwin var riktigt bra kompisar, så jag hann faktiskt göra lite nytta också. Vika tvätt, slänga in en ny maskin och diska undan lite fort. En bra morgon! 👍

Strax efter 09-tiden skulle en trött lillebror sova. En del grin och protester, men efter ett tag kom han till ro. "Skönt att slippa det där grinet ett tag" tyckte storebror! 🙊

Medan Edwin sov så passade jag och Elias på att pyssla en stund. Dekorplast och färg. Elias gjorde teckningar, sedan hjälptes vi åt att pimpa en ram i hans rum och göra en vit prydnadshäst till en "Lillagubben". En kruka i vårt sovrum fick också lite dekorplast på sig. En skön och mysig stund... 👌

När Edwin vaknade igen hade jag precis hunnit hänga tvätten. Grabbarna fick lite tidig lunch, sedan packade vi in oss i bilen och åkte mot Bobygda. Först ett stopp på kiosken för lite Lördagsgodis! 🍭

I Bobygda inledde vi med en fika. Vad är det för en dag idag? Kanelbullens dag! Vi hade med oss en påse bullar som vi mumsade på. Till och med Edwin fick en liten liten smakbit. Gott! 😋

Sedan gick vi ut i det härliga höstvädret. Strålande sol och skön temperatur! Edwin fick för första gången traska runt i sina Kavat-skor. Spännande med både gräs och grus under fötterna! Riktigt populärt att vara ute, enligt båda barnen. 

Elias hängde med farfar. Dom cyklade och lekte att dom åkte bil i våran gamla skrutt-saab. Himla kul hade dom! Det blev även en liten mysig promenad med kidsen. Spännande med allt pang-pang i närheten, från pappsens jaktlag. Elias hade nog gärna gått till skjutbanan och spanat lite närmre! 🙊

Runt 13-tiden var Mattias klar. Då åkte han och Elias för att hämta all köttfärs som senare skulle levereras. Jag och Edwin stannade och fick mat i magarna. Sedan lekte vi och busade tills Elias kom tillbaka igen. Även han fick mat i magen innan vi åkte hemåt. Mattias skulle som sagt åka ut med köttfärs, så jag och barnen rullade hemåt... 

Elias var en sekund från att somna i bilen, men vi hann hem! Tappade upp ett bad till grabbarna på en gång. Ner med två lortungar som verkade njuta rejält. Kul att plaska lite! 💦

Efter badet blev det lek på Elias rum. Edwin satt och donade med ett pussel, så jag kunde koncentrera mig enbart på storebror en stund. Uppskattat! 

Klockan tickade på, och vips kom pappsen hem. Även Elias mamma och lillasyster kom. Han ska åka hem härifrån en dag tidigare denna vecka eftersom vi ska sätta vägspön imorgon igen. 

Dom stannade ett bra tag och barnen fick leka av sig. Ida var så gullig och bad om både fika och dricka, så självklart fick hon det! 😊

När Elias hade åkt blev det hopp i säng för lillebror. En tröttis som somnade nästan på en gång! Mattias åkte och hämtade pizza medans, som vi sedan mumsade på framför Hockeyn. Perfekt Lördagsmys i soffan! 👌

Nu har jag duschat och har krupit upp i soffan igen. Har startat en film som jag förmodligen inte kommer orka se klart. Men mysigt att bara ligga och ta det lugnt... Imorgon är det som sagt dags för spösättning igen, så lite sömn lär nog också behövas! 😅












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0