slut på veckan... ✨

Söndag och sovmorgon för hela familjen! Verkligen härligt... Barnen sov enda till 08:30 och väckte oss sedan med skratt och bus! 👌

Efter en lång frukost med kaffe och gröt så kickade vi igång dagen. Påklädning, bädda sängarna och förbereda för dagens äventyr. Strax innan 11 lämnade vi hemmet... Mot buspalatset! 😃

Massor av bus och skoj. Edwin uppskattade allt ännu mer nu när han kan gå. Roligast var såklart alla bollar i bollhavet, och att iaktta alla stora barn som sprang runt och busade! Elias sprang sig svettig och klättrade/åkte/hoppade som bara den. Favoritstället! 👍

Så härligt att få se barnen ha roligt och vara helt uppe i varv! Fast dom hade faktiskt tid för lite fika/lunch också, tack och lov! 🙊

Runt 13-tiden åkte vi hemåt, lillebror var dödstrött och somnade så fort bilen började rulla. Sedan var det bara att lägga ner honom i sängen, så sov han vidare... 

Elias lekte på sitt rum en stund, och jag donade på med lite av varje. Hade slängt in en tvätt innan vi åkte, så den hängde jag. Hann även rita lite med Elias innan det var dags att äta. Någon slags sen lunch/tidig middag... Rökt fisk med potatis och god sås. Mums! 👌

Vi fick även besök av Peter och Evelina en sväng. Kaffe och prat. Trevligt! Sedan kom Elias mamma, lillasyster och Anders hit. Barnen lekte av sig en stund innan Elias ville åka. Hejdå bästa storebrorsan! 💙

När Elias hade åkte tog jag tag i det enorma diskberget. Hua! Skönt att få undan det iallafall... Edwin lekte med pappsen under tiden! 

Klockan tickade på... Ett bad för grabbarna. Så kul att få bada med med pappa tycker Edwin! Sedan hade vi en ren och fin gospojke i pyjamas. Vi låg på golvet och lekte allihopa, en riktig mysig stund. 

Vid 19-tiden höll lilleman på att somna. Välling och hopp i säng! Medan Mattias nattade honom hoppade jag i träningskläderna. Tänkte köra ett lugnt pass, känner mig inte riktigt hundra i kroppen. Hade halsont i veckan, sedan har jag känt mig seg/trött/slemmig i halsen nu i helgen. Men ändå inte förkyld liksom... Något jobbigt mellanting. Men när jag väl satte igång så kände jag mig pigg och fräsch. Körde i 20 minuter och hann 9,5 km. Så helt lugnt vart det inte. Svettig och slut efteråt, precis den känslan man vill åt. Har saknat träningen nu dom här 4 dagarna då jag inte kört nånting. Då känns det liksom som om något saknas. Hoppas jag håller i den här livsstilen. Visst, det är ingen superträning. Men 20 minuters crosstraining var och varannan dag är ju bättre än att inte göra nånting alls! 👍

Efter en dusch sjönk jag ner i soffan. Tända ljus och ett ihopplockat hem, härligt... Ska slå igång en Johan Falk film nu, sedan blir det sängen. Min kära sambo har ett nytt tv-spel som han dejtar ikväll. Då passar jag på att titta på sånt han inte gillar! 😉









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0