onsdag hela dagen... ☀️

Onsdag och morgon klockan 05:20 enligt en liten Edwin. Det var längesedan han vaknade så tidigt utan att kunna somna om, och jag ville bara dra täcket över huvudet... Som tur var blev det mys i sängen enda tills Elias och Mattias måsta gå upp och göra sig redo för dagen. 

Vi vinkade hejdå till storgrabbarna och hade en lugn morgon här hemma. Kaffe, tv och lek. Edwin var på ett strålande humör och vi hade riktigt kul. Han börjar bli så tokig och rolig min lilla kille. Han är så medveten och har lärt sig så himla mycket. En underbar tid i utvecklingen nu! Tänka ta och skriva ett eget inlägg om det framöver, så att man kommer ihåg i framtiden! 😊

Vid 09-tiden hade jag en trött kille. Tycker det är så härligt att få lägga ner honom i hans säng när han är sådär trött så att han somnar på en gång. Det ser så fridfullt ut. Där ligger mitt lilla barn... Nyäten, med torr blöja och drömmer om stora äventyr. Ja, kärleken vet inga gränser! ❤️

Medan han sov hann jag vila upp mig jag med. För tredje dagen i rad så har han sovit i två timmar. Heja Edwin! Skönt för mamma att få ladda om och hinna få lite tråkigt. Just idag pysslade jag med lite annonser på Facebook. Och det verkar gå bra! Just nu ligger summan på över 1000 kronor för alla annonser. Toppen! Fyndade även en overall till Elias som grabbarna hämtade efter dagis! 👍

När Edwin vaknade blev det lunch. Sedan var det dags att åka till stan. Jag, lilleman och hans kära mormor. En handling på Maxi och ett besök på A&H blev det.

Lite av varje shoppades. Mest nödvändiga saker så som galonvantar till Elias, strumpbyxor till Edwin, ramar och snus... Men jag hittade lite kul med. Två fusk-enar som blir fin på balkongen i vinter, och en snygg BH på extrapris på Maxi. Så himla skön! Äntligen unnade jag mig en sådan, det var på tiden! 🙈

När vi kom hem blev det lunch. Lyxade till det och plockade ihop en sallad på Maxi - gudomligt gott. Edwin sov i bilstolen en stund, så jag hann avnjuta den i lugn och ro. Dubbel lyx... 👌

Eftermiddagen rullade på här hemma. Lek och bus med min lilla skatt. Han vill mest bara gå nu. Men tack och lov så har han lärt sig att gå medan han håller oss i en hand bara. Då kan man gå upprätt och slipper få en ostkroksrygg! 😅

När Elias och Mattias kom hem blev Edwin överlycklig. Bästa pappan och brorsan! Maten var precis klar, så hela familjen satte sig och avnjöt en god laxmiddag. Mums! Sedan blev det frukt till efterrätt. 

Mätta och belåtna lekte grabbarna på Elias rum. Själv diskade jag undan. Tycker om att göra det på en gång efter vi har ätit, då slipper man gruva sig och spendera kvällen vid diskbänken... 

Kvällen kom fort! Vi gjorde inte så mycket... Lekte en stund men hamnade sedan i soffan. Kvällsfika framför barnprogrammen! Sedan var klockan så mycket att det var läggdags för småpojkarna. Vi nattade ett varsitt barn, och båda somnade strax innan 20-tiden! ✨

Dusch och soffmys för oss vuxna. Med en varsin whisky. Vi båda har haft magknip och risig mage ikväll, så vi hoppas att Laphroaigen dödar bakterierna! Håller alla tummar i världen för att det inte är magsjuka... 🙈

Hade velat träna ikväll, men är det inte det ena så är det det andra. Hoppas att magen blir bättre inatt. Nya tag imorgon... Då ska jag (förhoppningsvis) börja måla Edwins spis. Och bättra på Elias spis litegranna. Har gjort "fina" cafétavlor till dom idag. Men Elias tycket iallafall att dom var sjukt snygga, haha! 😂

Nu: Brynäsmatch på teven! 👍










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0