mitt i veckan... ✨

Onsdag och ännu en sovmorgon. Till klockan 08:00 sov vi idag. En alldeles lagom tid att kliva upp! Hoppas min lilla kille har insett hur skönt det är att sova... 😁

En lugn och skön morgon i vanlig ordning. Kaffe till mamman och lek/tv för lilleman. Passade även på att göra lite nytta på förmiddagen... Vek tvätt, slängde in en ny maskin, diskade undan och bäddade rent i barnens sängar. Edwin knatade mest runt mellan alla rum här hemma, så kul när man kan gå! 😃

Mitt på dagen kom mamma hit med lite kläder till barnen. Så snällt! Matchande skjortor till brorsorna, en tröja och ett par jeans till Edwin. Så snyggt så! 👌

När klockan var 12:30 var det dags för lillemans powernap. Han sov till 14:00 och jag han slöa framför en film under tiden. Gudomligt skönt. Jag vaknade nämligen upp med halsont imorse, så jag kände mig både seg och less. Dags att bli sjuk igen?!? Tyckte jag nyss var förkyld? 😔

När Edwin vaknade fick han lunch, sedan kom bästaste storebrorsan! Tjoho, vilken lycka. 💙

Nästan på en gång gjorde vi oss redo och åkte till min farmor som fyller år idag. Vi vart bjudna på både middag och tårta! En god thaigryta som verkligen gick hem hos Elias. Mums! 👌

En trevlig stund hade vi där. Edwin gick runt och visade vad han hade lärt sig, stolt kille! Elias myste mest i soffan med sin nya mysdress som han fick av min mamma. Snacka om lycka! Det var ju spindelmannen på den, hihi... 

När klockan närmade sig 17:30 åkte vi hemåt. Elias ringde till pappsen och hörde hur det gick för honom på älgjakten. Ingen älg, och ingen pappa som skulle komma hem ikväll. Men imorgon kommer han äntligen! 

Jag och barnen hade en mysig kväll på egen hand här hemma. Glada killar som lekte snällt, inte det minsta grin eller gnäll. Underbart! Men det var ingen av dom som ville sova... Vid 20-tiden gjorde vi oss iallafall natteklara. Välling till Edwin, tandborstning och toalettbesök för Elias. 

Lillebror låg bara och tokade sig i sin säng, och Elias skulle prompt se på Sunes jul. En halvtimme senare fick jag bära en sovande Elias till sängen, sedan gick jag in till busen i rummet bredvid. Men strax därefter somnade även han. Godnatt skatterna! ✨

Själv har jag sjunkit ner i soffan. Det blir ingen träning ikväll. Avvaktar tills imorgon och ser om jag blir bättre i halsen. Inge roligt att träna ändå när man inte mår tipptopp. Iställer blir det tända ljus och en till Johan Falk-film här i min ensamhet... 👌





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0