lugn och skön dag... ☺️

Tisdag och en lång härlig sovmorgon. Undrar om min lilla älskling visste att jag fastnade framför två Johan Falk-filmer igårkväll och inte kom i säng för ens vid 01:45-tiden? För han sov nämligen till klockan 08:30 idag! 😁

Pigga och glada var vi båda två när vi vaknade. Det var faktiskt längesedan jag kände mig sådär dödstrött på morgonen nu, får nog tacka träningen för det. Så härligt att vakna utvilad... 

Vi startade dagen som vanligt. Kaffe och tv-mys. Edwin tvekade lite först när han skulle ta sina första steg för dagen. Kan jag verkligen gå? Han blev verkligen lycklig när han insåg att han faktiskt kunde. Mammas gohjärta! Det går så himla snabbt med allt nu... Förra veckan gick han bara 3-4 steg och slängde sig sedan framåt mot min famn. Nu reser han sig utan stöd och knatar iväg. Så himla duktig! 😍

Efter en grötfrukost för lilleman klädde vi på oss och gick ut. Vi hade bokat in en promenad-dejt med mamma/mormor. Så härligt ute! Känns som att det var en evighet sedan sist... Men idag hade vi en regnfri dag och passade på. Älskar verkligen den krispiga luften! 🍁🍃🍂

Under promenaden hann vi med två stopp. Ett på Ica och ett på Röda Korset. Fyndade en hel påse med Duplo till Elias för 40 kronor! Det var mer i påsen än vad han redan hade här, toppen. Mest "bas-lego" var det, men då kan man ju fylla på med annat till jul. Köpa förpackningar med gubbar och andra tillbehör. Jag själv älskar att bygga lego! 🙊

Även en cool svart stålgiraff fick följa med hem. Ibland ser jag saker som är lite udda, men som jag bara måste ha. Giraffen var en sådan sak. Älskar den! 👌

Promenaden avslutades hemma hos mamma/mormor. Allt som allt gick vi nästan 4 km, härligt... Edwin hade somnat i vagnen, så vi gick in och drack kaffe medan han sussade sött utanför. När han vaknade fick han komma in och äta lunch, samt leka av sig lite. Mamma bakade bullar som vi fick ett litet smakprov på. Mmmums! 😋

Vid 15-tiden gick vi hemåt. Lekte och donade på... Fick även besök av Tom en sväng. Då passade jag på att åka till Ica lite snabbt och hämta ett paket, det var kalasgejerna till Edwins 1-årsdag som hade kommit. Det närmar sig! 😱

Klockan tickade på rätt fort och eftermiddagen försvann i lek och bus. Efter maten fick lilleman hoppa ner i badet, och samma veva kom pappsen hem. Hipp hurra, tyckte Edwin! Han ville upp och kramas på en gång. Blev verkligen pappas kille, många blöta pussar fick han. Hihi! 💙

Strax innan 19-tiden blev det vällingmys, sedan somnade han. Trött efter dagens enda tupplur mellan 11:50 och 12:40... Hoppas han sover gott hela natten nu, lillhjärtat. 

När lilleman sov körde jag ett träningspass. Kom på att jag kunde öka motståndet, så det går lite trögare. Gjorde det, och lyckades köra en mil på 20 minuter och 40 sekunder. Känns bra! Såklart alldeles svettig och slut efteråt... Den känslan är bäst. 

Sedan blev det en härlig dusch. Med ny duschcreme och ny deodorant. Älskar verkligen att prova nya! 

Nu är det soffmys med min andra halva som gäller. Har lyckats övertala honom att se en Johan Falk-film, ska slå igång den nu snart. Där är vi väldigt olika... Han tycker det räcker att se en film EN gång. Jag älskar att se om filmer. Blir nästan manisk och vill köra maraton. Sist var det Twilight som jag såg sjuttioelva gånger på några veckor. Nu är det alltså Johan Falk som går varm! 😂






 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0